معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰
دانلود پاورپوینت بررسی استانداردها در طراحی فضاهای موزه

تاریخ ایجاد 10/03/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 56 اسلاید   قیمت: 4000 تومان   حجم فایل: 2405 kb  تعدادمشاهده  1


مفاهیم موزه
 
مبدأ اسم موزه در یونان از روی معبدی که به موزه ها اختصاص داشته به وجودآمد . موزه ها دختران ژوپیتر بودند که الهام بخش علم،ادبیات، هنر، موسیقی، حجاری و …. محسوب می شدند . واژه میوز (muse ) معادل مناسبی در فارسی ندارد و شاید بتوان آن را (روح هنر )  نامید.
 
تعریف موزه
 
همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نماید . هدف موزه ها تحقیق در مورد شواهد بر جای مانده انسان و محیط زیست او و گردآوری و حفظ ایجاد ارتباط بین این آثار بویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره وری معنوی است.
 
در حال حاضر ، موزه موسسه ای است که به گردآوری ، مطالعه و محفوظ داشتن اشیاء نمایانگر طبیعت و بشر می پردازد تا آنها را به ظاهر آگاهی ، آموزش و لذت ، پیش چشم همگان بگسترد . به امتیاز این تعریف ، واژه موزه نه تنها موسسات حامل این نام را در بر می گیرد ، بلکه همچنین شامل نگارخانه های هنری ، غیر تجاری ، تالارهای نمایش آثار نقاشی ، گنجینه های مذهبی و غیر مذهبی ، برخی از ابنیه های تاریخی ، نمایشگاههای دائمی در هوای آزاد و … نیز می شود .
 
نقش موزه ها
 
موزه بیش از هر چیز بازتابی است از انسان و فعالیت های او ، از محیط طبیعی ، فرهنگی و اجتماعی ، موزه به زبان ویژه سخن می گوید که زبان شیء یا زبان « چیز واقعی » است . بدین سان هم بیننده بی سواد اثر می نهد و هم بر بیننده اشباع شده از برداشت های بصری ناشی از اشیاء .
 
اگر به تاریخ تحول موزه ها توجه نماییم در خواهیم یافت که موزه ها در طول تاریخ دارای سه نقش مهم بوده اند :
 
۱) نقش تفریحی
 
۲) نقش آموزشی
 
۳) نقش علمی
 
در شرایط کنونی نقش تفریحی موزه ها به مرور به نقش آموزشی و علمی تبدیل می شود. در این میان نقش آموزشی موزه ها از اهمیت ویژه ای بر خوردار است تا چندی قبل مفهومی که از شنیدن کلمه «موزه » در ذهن شنونده نقش می بست ، عبارت از تجسم محیطی آرام و ساکت بود ، که در آن اشیاء رنگ باخته و کهنه قرون و اعصار گذشته را در کنار هم گرد آورده اند و از آنها نگهداری و حفاظت می کنند ، اما مفهوم واقعی موزه جز این است . درست است که حفاظت آثار باستانی جزو وظایف منوزه هاست ، اما این تنها وظیفه آنها نیست .
 
موزه ها دریافته اند که تنها وظیفه جمع آوری و ثبت نگهداری آثار عتیقه و اموال نفیس را ندارند ، بلکه وظیفه معرفی آنها را نیز بر عهده دارند. علاوه بر این چون مسئولیت جلب و جذب مردم به عهده آنهاست ، بایستی برنامه های آموزشی مختلفی متناسب با سن و آگاهی بازدید کنندگان ( با استفاده از کلیه خدمات آموزشی ) تدارک ببیند . در ضمن به طور مستمر با سازمانهای علمی و فرهنگی و آموزشی کشور جهت ارتقاء سطح بازدهی خود ، همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند .
 
مبانی نظری موزه ها
 
vیک موزه باید با جامعه خود در بحث باشد و فراتر از آن بحثی به موقع را مطرح کند موزه خوب همواره توجه را به سوی آنچه تماشای آن دشوار و حتی دردناک است جلب می کند و روشنگر آگاهی اجتماعی است ، مورخ آینده است ، زرهی در برابر تاریکی و نا امیدی است ، و پرسش آگاهی در تجلیل از تعالی انسان است .موزه جایگاه نگهداری آثار و نشانه های فرهنگی و تمدن بشر و محل مطالعه روند و تحول فرهنگ ها و در مجموع فرهنگ انسان است .موزه وسیله ای برای نمایش شیء در چهارچوب مجموعه ها و نه اینکه اشیاء وسیله ای باشد برای نمایش موزه موزه تنها وسیله ارتباط عینی نیست ، بلکه هدف اساسی آن القاء تأثیر فرهنگی و هنری و ایجاد رابطه بصری از طریق برخورد مستقیم با اشیاء دو بعدی به صورت رویایی یک جهته و با اشیاء سه بعدی از راه بر خورد چند جهته است .
 
در نهایت موزه یک مکان فرهنگی معرفی و آموزش است . شیء را به نمایش می گذارد ، ارزش های آن را می نمایاند و از این گذر شیء بیننده را به شناخت می رساند و آموزش می دهد ، او را آشنا و آگاه می کند .
استانداردها فضاهای طراحی موزه


کلمات کلیدی مرتبط:
مفاهیم موزه , ,مبدأ اسم موزه در یونان از روی معبدی که به موزه ها اختصاص داشته به وجودآمد . موزه ها دختران ژوپیتر بودند که الهام بخش علم،ادبیات، هنر، موسیقی، حجاری و …. محسوب می شدند . واژه میوز (muse ) معادل مناسبی در فارسی ندارد و شاید بتوان آن را (روح هنر ) نامید. , ,تعریف موزه , ,همگان گشوده است,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای دستی سوئد ، اثر گروه معماری الیندس
بررسی، استانداردهای طراحی نمایشگاه اتومبیل،پاورپوینت
بررسی، باغ موزه های تاریخی تهران،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی موزه هولون، اسرائیل (فلسطین اشغالی)
پاورپوینت بررسی معماری ، موزه جنگ منچستر ، Imperial War Museum
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگی بوعلی سینای همدان.pptx
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگی فجر سنندج.pptx
بررسی، موزه آب یزد،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سالنهای موسیقی ، اودیتوریوم ، پارکودلا در رم اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پیتر آیزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی مرکز هنرو صنایع دستی جواهار کالا کِندرا اثر چارلز کوریا
پاورپوینت بررسی مرکز بین المللی فرهنگی اصفهان اثر فرهاد احمدی
پاورپوینت بررسی سفارتخانه و اقامتگاه سفیر ایران در تفلیس گرجستان
پاورپوینت بررسی سفارت ایران در توکیو ژاپن - اثر شیخ زین الدین
پاورپوینت بررسی موزه کیاسما در هلسینکی فنلاند ، استیون هال
پاورپوینت بررسی موزه احمدآباد، هندوستان اثر لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی موزه هنرهای معاصر کلیولند اثر فرشید موسوی
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی تالار شهر سینت‌سالو، اثر آلوار آلتو
پاورپوینت بررسی طرح موزه نئوس اثر دیوید چیپرفیلد
  • ۹۶/۰۶/۱۹
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی