معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰
دانلود پاورپوینت بررسی انواع موزه ها جهان

تاریخ ایجاد 10/03/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 170 اسلاید   قیمت: 7500 تومان   حجم فایل: 2979 kb  تعدادمشاهده  5


برسی انواع موزه ها جهان
 
موزه ها را به شکلهای گوناگون طبقه بندی کرده اند:     
 
موزه های تاریخ و باستان شناسی
 
موزه های فضای باز
 
موزه های مردم شناسی
 
کاخ موزه ها
 
 موزه های علوم و تاریخ طبیعی
 
 موزه های منطقه ای (محلی)
 
 موزه های سیار (گردشی)
 
پارک موزه ها
 
موزه های سلاح (نظامی)
 
موزه های اندیشمندان  (خانه هنرمندان)
برسی انواع موزه ها جهان
 
موزه فضای باز
 
: با ایجاد این نوع موزه ها می توان به معرفی یافته ها و داده های مهم باستان شناسی کمک بزرگی نمود. زمانی که کاوش علمی باستان شناسی منجر به نتایج مطلوب و کشف آثار ارزشمند غیر منقول می شود و قابل انتقال به موزه ها نیست، با فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم، مکان مورد نظر را جهت بازدید عموم مهیا می نمایند. این امر در اصطلاح به موزه فضای باز مشهور است. از جمله این موزه ها می توان به تخت جمشید در شیراز و محوطه تاریخی هگمتانه در همدان اشاره نمود.
 
این موزه ها در دیگر کشورها مانند چین، یونان و برخی از کشورهای اروپایی نیز معمول است. در استان خراسان محوطه تاریخی  ” بندیان” در گز که دارای گچ بری های بسیار زیبایی از دوره ساسانیان است و همچنین محوطه تاریخی ” شادیاخ” نیشابور می توانند مکان مناسبی برای این امر باشند.
 
موزه های مردم شناسی
 
¨فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، پوشاک و سنن اجتماعی حاکم بر جامعه را نشان می دهند. موزه مردمشناسی تهران و حمام گنجعلی خان کرمان از این نوع هستند
 
کاخ موزه ها
 
بنا یا اثر تاریخی هستند که از گذشتگان به دست ما رسیده و بیانگر وضعیت و نحوه زندگی صاحبان آن است . ممکن است در این بنا اشیای تاریخی و نیز آثار هنری از جمله نقاشی روی دیوار، کچ کاری و … وجود داشته باشد. کاخ موزه ها معمولاً در مراکز حکومتی به وجود می آیند. هدف از تأسیس این موزه ها به نمایش گذاشتن اثر و بنای تاریخی و نیز عبرت آموزی است. مجموعه کاخ های سعدآبادتهران و باغ ملک آباد مشهد از این نوع موزه ها هستند.
 
¨موزه های هنری: انواع هنرهای تجسمی وتزیینی که از زیبایی شناسی بالایی بر خوردارند را به نمایش درمی آوردند و معمولأ بازدید کنندگان زیادی نیز دارند. موزه هنرهای زیبا در تهران و موزه هنرهای تزیینی در اصفهان از این نوع هستند.
 
موزه لوور پاریس
 
¨ساختمان این موزه قبل از انقلاب کبیر فرانسه، یکی از کاخ های سلطنتی فرانسه بود که در آن آثار با ارزش هنری نگه داری می شد. پس از انقلاب کبیر فرانسه در سال( ۱۷۸۹ م ) این کاخ با آثارش به مردم فرانسه اهدا شد و در سال ( ۱۷۹۳ م ) تبدیل به موزه ملی فرانسه گردید.
بخش عظیمی از آثار این موزه به دایره“هنر اسلامی” اختصاص دارد که این اشیا را وزارت آموزش و هنرهای ظریفه ی دولت فرانسه برای غنی کردن موزه از کشورهای مشرق زمین گردآوری کرده است . هیأت های مختلف فرانسوی حدود صد سال در ایران به کاوش های باستان شناسی پرداخته اند. که از جمله آنان می توان به “آندره گدار”،” ژاک دمورگان” و” مارسل دیولافوا” اشاره نمود. در سال ۱۸۸۹ م دمورگان به ایران آمد و به حفاری پرداخت. سپس در سال ۱۸۹۵ م امتیاز حفاری در ایران را از ناصرالدین شاه گرفت و بعد از آن در زمان مظفرالدین شاه آن را تمدید کرد که به موجب آن امتیاز انحصار حفاری باستان شناسی در تمام ایران به دولت فرانسه واگذار شد. در این مدت، بیشتر اشیای تاریخی و منحصر به فرد چونلوح قانون حمورابی و ….زینت بخش موزه لوور پاریس شد
 
¨موزه لوور (به فرانسوی: Musée du Louvre) در شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده است. بیش از ۳۵هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور نگهداری می‌شود.[۱] موزه لوور یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های‌ جهان است.
 
¨موزه لوور از سال ۱۷۹۳ میلادی، تا امروزه به عنوان «موزه عمومی» فعال بوده است. تمرکز موزه‌ی لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله‌ می توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد.
 
مجموعه هنر اسلامی
 
¨این بخش برای اولین بار در ده تالار و در سال ۱۹۹۳ ایجاد شد و در سال ۲۰۰۲ ژاک شیراک (رئیس جمهور وقت فرانسه) پس از بازدید از موزه لوور ،تصمیم به ایجاد بخشی مجزا جهت نمایش هنر اسلامی گرفت.
 
¨به دنبال این تصمیم وی (رئیس بخش کتب فارسی در کتابخانه ملی فرانسه)را به مسئولیت ایجاد بخش هنر اسلامی در موزه برگزید.
 
¨برای ساخت این بنا در یکی از حیاط‌های متروک موزه،یک مسابقه بین المللی معماری برگزار می‌شود،به گفته ریشار این مجموعه در سال ۲۰۰۹ افتتاح خواهد شد،گفته شده آثار ایرانی در این مجموعه جایگاه مهمی خواهد داشت و بیش از نیمی از آثار را به خود اختصاص می‌دهد.
 
¨یکی از اهداف مهم این مجموعه پیدا کردن روشی است که بتواند این موضوع را برای مردم به سادگی روشن کند که هنر اسلامی، هنر دین اسلام نیست.[۲]
برسی انواع موزه ها جهان


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی انواع موزه ها جهان ,نمونه های موزه ,نمونه های تطبیقی ,تاریخچه ,مبانی طراحی موزه ,اصول طراحی ,موزه ها را به شکلهای گوناگون طبقه بندی کرده اند: , ,موزه های تاریخ و باستان شناسی , ,موزه های فضای باز , ,موزه های مردم شناسی , ,کاخ موزه ها , , موزه های علوم و تاریخ طبیعی , , موزه های منطقه ای (,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای دستی سوئد ، اثر گروه معماری الیندس
بررسی، استانداردهای طراحی نمایشگاه اتومبیل،پاورپوینت
بررسی، باغ موزه های تاریخی تهران،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی موزه هولون، اسرائیل (فلسطین اشغالی)
پاورپوینت بررسی معماری ، موزه جنگ منچستر ، Imperial War Museum
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگی بوعلی سینای همدان.pptx
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگی فجر سنندج.pptx
بررسی، موزه آب یزد،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سالنهای موسیقی ، اودیتوریوم ، پارکودلا در رم اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پیتر آیزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی مرکز هنرو صنایع دستی جواهار کالا کِندرا اثر چارلز کوریا
پاورپوینت بررسی مرکز بین المللی فرهنگی اصفهان اثر فرهاد احمدی
پاورپوینت بررسی سفارتخانه و اقامتگاه سفیر ایران در تفلیس گرجستان
پاورپوینت بررسی سفارت ایران در توکیو ژاپن - اثر شیخ زین الدین
پاورپوینت بررسی موزه کیاسما در هلسینکی فنلاند ، استیون هال
پاورپوینت بررسی موزه احمدآباد، هندوستان اثر لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی موزه هنرهای معاصر کلیولند اثر فرشید موسوی
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی تالار شهر سینت‌سالو، اثر آلوار آلتو
پاورپوینت بررسی طرح موزه نئوس اثر دیوید چیپرفیلد
  • ۹۶/۰۶/۱۹
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی