معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰


پاورپوینت بررسی معماری سالن همایش استیو جابز شرکت اپل

تاریخ ایجاد 21/10/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید شامل نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی معماری سالن همایش استیو جابز شرکت اپل
 
بخشی از مطلب
وی در سال ۱۹۵۶ در دانشگاه معماری و برنامه ریزی منچستر مشغول به تحصیل شد اما به دلیل فقر مالی قادر به تأمین هزینه های بالای تحصیلی خود نبود از این رو به اجبار پاره ای از وقت شبانه روزی خود را به انجام مشاغلی چون بستنی فروشی، کارگر نانوایی، نگهبانی شیفت شب باشگاه می گذراند.
 
فاستر علاقه فراوانی به آثار معماران برجسته ای چون فرانک لوید رایت، میس ون درروهه، لوکوربوزیه و اسکار نیمبر داشت. وی در سال ۱۹۶۱ از دانشگاه منچستر در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شد سپس برای کسب مدارج بالاتر برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و به تحصیل در دانشگاه ییل پرداخت. ییل جایی بود که نورمن با دوست و همکار آینده اش ریچارد راجرز آشنا شد.
 
۱۹۶۴ در این سال با وندی چیزمن ازدواج کرد که ثمره آن ، دو فرزند به نام های ” تی ” و ” کال ” است .
 
فاستر پس از کسب مدارج عالی رشته معماری و بازگشت به انگلیس به همراه سه تن از دوستانش از جمله ریچارد راجرز گروه طراحی چهار نفره ای تشکیل داد. این تیم چهار نفره به سرعت به شهرت و اعتبار دست یافت. البته دیری نپایید که نورمن فاستر از این گروه کناره گرفت و فعالیت حرفه ای خود را به صورت مستقل ادامه داد. شهرت جهانی فاستر بیشتر به دلیل طرح های متنوع معماری و استفاده از تکنولوژی پیشرفته روز در صنعت ساختمان سازی می باشد. آثار وی دربرگیرنده انواع آسمان خراش ها، ادارات، گالری ها، فرودگاه ها، استادیوم ها، ساختمان پارلمان، پروژه های مسکونی مختلف، شهرک های مسکونی و حتی یک پایگاه فضایی می باشد. فاستر به عنوان معمار کلیدی جنبش فناوری در سال ۱۹۷۰ شناخته شد.
 
در سال ۱۹۹۱ دانشگاه معماری فرانسه، به وی مدال افتخار اعطا کرد. در همین سال، چندین پروژه ی جدید و ارزشمند را به اتمام رساند؛ از جمله فرودگاه استانزتد، مرکز تلویزیونی آی تی ان، نگارخانه های ساکلر ( که ملکه الیزابت دوم آنها افتتاح کرد) و برج سده در توکیو که همه آنها علاوه بر دریافت جوایز متعدد ، مورد ستایش تمام جهان قرار گرفت. در مراسم بازگشایی ساختمان کرسنت وینگ، مرکز هنر های تجسمی سانزبوری نمایشگاهی بر پا کرد که حاصل شش سال فعالیت حرفه ای فاستر را به نمایش گذاشت. در نمایشگاه دو سالانه ی ونیز ، غرفه ی بریتانیا نیز تعدادی از طرح های فاستر و پنج معمار دیگر انگلیسی را به نمایش در آورد. 
طراحی سالن همایش استیو جابز شرکت اپل توسط دفتر طراحی نورمن فاستر و همکاران با ساختاری شگفت‌انگیز که مظهر شکوفایی معماری و فناوری این شرکت است در پارک اپل انجام‌شده است. ساخت یک استوانه شیشه‌ای با استفاده از ۴۴ پانل شیشه‌ای که لابی سالن همایش استیو جابز را تشکیل می‌دهد و یک سقف شناور فیبر کربن با ۸۰ تن وزن که روی آن قرار گرفته است.
طراحی سالن همایش استیو جابز توسط نورمن فاستر در پارک اپل و شهر کوپرتینو کالیفرنیا با استفاده از یک حجم شیشه‌ای استوانه‌ای که دارای ویژگی‌های امنیتی و قدرت بالایی است انجام‌شده است. حجمی که در برابر زلزله ۸ ریشتری مقامت دارد.
در سالن همایش استیو جابز هیچ‌چیز عادی نیست. سالن همایش در زیرزمین قرارگرفته است و حجم روی زمین تنها لابی سالن است و با استفاده از آسانسور شیشه‌ای چرخشی به هم متصل می‌شوند. ریل آسانسور سیلیکونی با قابلیت چرخش ۱۷۱ درجه‌ایست و اولین نمونه از آسانسورهای مسافربریست که با استفاده از این فناوری ساخته می‌شوند.
نورمن فاستر برای طراحی سالن همایش اپل از یک سقف فیبر کربن که بدنه هواپیمای ۷۵۷ بوئینگ را تشکیل می‌دهد، استفاده کرده است؛ سقفی که با استفاده از این پانل‌ها در همین مکان بر روی استوانه شیشه‌ای سوار شدند. درواقع شرکت اپل در ساخت این سالن، همانند محصولاتش مرزهای فنّاوری و مهندسی را تحمیل می‌کند و ساختار این سالن هم از این قاعده مستثنا نیست.
نورمن فاستر برای طراحی سالن اصلی اجتماعات، یک فضای فانکشن طراحی کرده است. او با دیدگاه دقت بر جزئیات معماری، طراحی این فضا را انجام داده و به دنبال هندسه فضا، ردیف صندلی‌ها را به‌صورت منحنی قرار داده است.
استفان بهلینگ مدیر اجرایی درباره دفتر طـراحی نورمن فاستر و همکاران درباره طـراحی سالن همایش استیو جابز شرکت اپل می‌گوید: این ایده ساده است. یک سقف شناور ظریف بر روی استوانه شیشه‌ای که در وسط یک محوطه‌ِ زیبای کالیفرنیا قرارگرفته است. ساختن آن احساسی راحت در میان سخت‌ترین چالش فنی و مهندسی ما بود.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری , سالن همایش استیو , جابز شرکت اپل ,سالن همایش ,نمونه موردی ,معماری سالن همایش ,سالن همایش خارجی ,سالن همایش مدرن ,نمونه مشابه سالن همایش ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه ی هولوکاست شهر دالاس
پاورپوینت بررسی معماری و طراحی موزه ی علم و هوانوردی
پاورپوینت بررسی طراحی سالن تئاتر بسپوک -Bespoke Theatre
پاورپوینت بررسی مرکز فرهنگی و هنری وینان
پاورپوینت بررسی نمونه موردی نه موزه و فرهنگسرای ایرانی و خارجی
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی فروشگاه مد و لباس مجموعه مالا Tavares Duayer Arquitetura
پاورپوینت بررسی و تحلیل فرهنگسرای گهوا
پاورپوینت بررسی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران
پاورپوینت بررسی ضوابط و معیارهای طراحی فرهنگسرا و نمونه های موردی فرهنگسرا
پاورپوینت بررسی موزه هولون، اسرائیل (فلسطین اشغالی)
پاورپوینت بررسی معماری ، موزه جنگ منچستر ، Imperial War Museum
پاورپوینت بررسی سالنهای موسیقی ، اودیتوریوم ، پارکودلا در رم اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی مرکز بین المللی فرهنگی اصفهان اثر فرهاد احمدی
پاورپوینت بررسی سفارتخانه و اقامتگاه سفیر ایران در تفلیس گرجستان
پاورپوینت بررسی سفارت ایران در توکیو ژاپن - اثر شیخ زین الدین
پاورپوینت بررسی موزه کیاسما در هلسینکی فنلاند ، استیون هال
پاورپوینت بررسی غرفه سامسونگ در هفته طراحی میلان
پاورپوینت بررسی موزه جدید هنر، معماری و صنعت در لیسبون، پرتغال
مدرسه ,دارالفنون و بررسی اجمالی معماری آن - پاورپوینت
انواع , موزه و ویژگیهای طراحی - پاورپوینت
  • ۹۶/۰۷/۳۰
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی