معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰
بناهای قدیمی تعمیر و نگهداری ساختمان - خانه کرمانی

تاریخ ایجاد 22/08/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35   قیمت: 3500 تومان   حجم فایل: 3237 kb  تعدادمشاهده  90


فهرست مطالب
1- پیشگفتار  منزل کرمانی
2- ایران مشخصات اثر
3- استان خراسان  پلانها
4- مشهد نماها
5- مطالعات تاریخی مشهد 

برش
6- مطالعات اقتصادی عکسهای بنا
7- مطالعات فرهنگی  عکسهای آسیب شناسی
8- مطالعات اقلیمی 
9- ویژگیهای اقلیمی مشهد
10- ارزیابی آلتدناتیوهای مختلف جهت استقرار ساختمان 
11- راه های استفاده از عوامل جوی در جهت استفاده هرچه بهتر از آن در ساختمان
12- طراحی اقلیمی
13- جهت استقرار ساختمان
 
پیشگفتار
 
بناها و ساختمانهای قدیمی که دارای ارزش معماری می باشندبرخی مسکونی و مورد استفاده می باشند حال آنکه این بناها آینه سنت و فرهنگ دیرین سرزمین ما هستند و در بسیاری از شهرهای ایران مانند اصفهان ، مشهد ، دزفول ، یزد ، کاشان ، نیشابور و . . . نمونه های زیادی از این بناها وجود دارد و در هر یک نقش و نگارهایی آجری ، آجر چینی ها ، سنگ فرشها ، کتیبه ها ، نقاشی های روی دیوار ، منبت و کندکاری روی درها ، نماها ، ستونها و پنجره ها و کوبه ها ، زیبایی خاصی به بنا داده است اما نا آگاهی بعضی و اهمیت زیاد مردم امروز به معماری مدرن و پست مدرن باعث شده است که معماری سنتی ایران با گذشت زمان کم رنگ و بی فروغ شود یکی از مشکلات این بناها هزینه مرمت و روش مرمت آنهاست در محاسباتی که انجام شده ارقام نشان می دهد که مرمت یک خانه قدیمی بزرگ حدوداً برابر با هزینه ایجاد دو واحد مسکونی در زمینهای آزاد هریک به مساحت 250 متر مربع در حاشیه شهر است .
این مقایسه نشان می دهد که چرا خانه های قدیمی بیشتر متروک هستند تا مسکونی و بافت قدیمی آن را فقط باید در کتب معماری جستجو کرد . در عین حال مردم معماری سنتی را یک چیز قدیمی و کم اهمیت می پندارند در حالیکه خود محسور جلوه های زیبایی این معماری در شهرهای مختلف ایران می شود .چه بسیار مردمی که از کشورهای دور دست جهان بخصوص معماران ایشان از این گونه بناها در ایران دیدن کرده و از حسنات آن بهره مند می شوند و در طراحی های خود از آن الهام گرفته اند .پس ما که خود ایرانی هستیم باید ارزش این الگوهای فرهنگی را دریابیم و در حفظ میراث فرهنگی سرزمین که شجره دیرین معماری آن بر کسی پوشیده نیست بکوشیم .
 
ایران :
موقعیت :
کشور ایران در قسمت غربی فلات وسیعی به همین نام از جنوب غربی آسیاست که بین  َ00 و˚25 تا َ40 و˚39 عرض شمالی از خط استوا و َ14و˚44 و َ20و˚63 طول شرقی از نصف النهار گرینویچ است . ایران از شمال به جمهوری ترکمنستان ، دریای خزر ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان از مشرق به افغانستان و پاکستان از جنوب به دریای عمان و خلیج همیشه فارس و از مغرب به عراق و ترکیه محدود است و در سال 1375 طبق آمار و سر شماری 60055488 نفر جمعیت دارد کشور ایران دارای 252 شهرستان – 680 بخش – 614 شهر و 2213 دهستان است .
پیشینه تاریخی خراسان
استان پهناور خراسان با ساختار گوناگون و کهن زمین شناختی ، اقلیم متنوع و جاذب ، موقعیت ویژه جغرافیایی ، بی گمان از قدیمی ترین دوران حیات بشری ، بستر فعالیتهای معیشتی ، بازرگانی و نظامی عمده بوده است ، به دلیل همین موقعیت خاص ، کهن ترین ، معروف ترین و طولانی ترین راه ارتباطی بین شرق و غرب یعنی در « جاده تاریخی ابریشم» از طریق خراسان ، شرق را به غرب مرتبط می سازد . 
تنوع جغرافیایی سرزمین خراسان با وجود آب و هوای کویری و گرم در بخش جنوبی و معتدل کوهستانی در شمال استان زمینه ای مناسب برای استقرار بشر از قدیمی ترین ایام و جذب اقوام و طوایف متعدد در دورانهای مختلف بوده است .
 
 
استان خراسان
موقعیت : 
استان وسیع خراسان در شمال شرقی کشور بین 55 درجه و 17 دقیقه تا 61 درجه و 15 دقیقه طول شرقی و 30 درجه و 24 دقیقه تا 38 و17 دقیقه عرض جغرافیایی نیم کره شمالی قرار گرفته است و مرکز آن شهر مشهد است این استان دارای 23 شهرستان ، 74 بخش ، 54 شهر ، 224 دهستان و 25185 آبادی ( دارای سکنه و خالی از سکنه ) بوده است .
در آبان ماه 75 ، استان خراسان دارای جمعیت 6047661 نفر جمعیت بوده است . این استان از شمال و شمال شرقی به جمهوری ترکمنستان با مرز مشترک حدود 751 کیلومتر ، از شرق به جمهوری اسلامی افغانستان با مرز مشترک حدود 619 کیلومتر ، از غرب به استانهای گلستان ، سمنان و اصفهان و از جنوب به استانهای سیستان و بلوچستان ، کرمان و یزد محدود است طول استان به خط مستقیم 750 کیلومتر و عرض متوسط آن حدود 420 کیلومتر است . خراسان بیش از 6/14 درصد از خاک کشور را در بر گرفته و دارای مساحتی معادل 238 هزار کیلومتر مربع است .
 
 مشهد  : 
پیشگفتار : 
شهر مشهد که بنا به روایت تاریخ ، یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران به شمار می رود ، بر دامن پر مهر خود ، در گذر زمان گنجینه های فرهنگی – تاریخی گران بهایی را به ثمر رسانیده است ، که نمایانگر روند تاریخی خود و حیات اقتصادی – اجتماعی شهر است . هر فضای تاریخی آن بیانگر بخشی از زوایا و ابعاد زندگی مردم و حکومت حکمرانان این مرز و بوم است . تاسیس و تخریب ، مرمت و انهدام ، همه و همه ، نشانگر حیات پر جنب و جوش این 
دیار است . کم بودن آثار تاریخی مشهد نسبت به شهرهایی همچون


کلمات کلیدی مرتبط:
بناهای قدیمی تعمیر , و نگهداری ساختمان , خانه کرمانی ,مرمت خانه کرمانی ,پروژه مرمت ,طرح مرمت ابنیه ,مرمت آثار تاریخی ,خانه تاریخی مشهد ,
مقالات مرتبط در این دسته


  • ۹۶/۰۹/۱۷
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی