معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی خانه موسیقی در شهر پورتو کشور پرتغال اثر رم کولهاس Rem Koolhaas

تاریخ ایجاد 12/01/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 5000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی خانه موسیقی در شهر پورتو کشور پرتغال اثر رم کولهاس Rem Koolhaas

بخشی از مطلب


رم کولهاس متولد سال 1944 رتردام هلند است. بین سالهای 1952 تا 1956 در اندونزی مقیم بود و سپس به عنوان خبرنگار و فیلم نامه نویس در آمستردام ساکن شد. پس از آن به لندن رفت و به تحصیل معماری در مدرسه " آآ " پرداخت.

او نشان داده که ایده اصلی مدرنیسم با معماری و شهرسازی مدرن در تضاد است و برای حل مسائل امروز باید با توجه به واقعیت که وی آن را " رئالیسم نو " می نامد ، روح اصلی مدرنیته را احیا کرد.

کولهاس از معمارانی است که در زمان پی ریزی تفکرات مکتب فولدینگ شروع به کار و فعالیت حرفه ای خود کرد. شفافیت بصری ، استفاده از سطوح شیشه ای بزرگ و به کارگیری فرم های خالص از ویژگی های کارهای اولیه او ( نظیر خانه دو دوست ) است که بیشتر تحت تاثیر آثار میس وندرروهه قرار دارد.

خانه موسیقی در شهر پورتو کشور پرتغال در سال 2005 توسط رم کولهاس (Rem Koolhaas) و با همکاری ون آلن طراحی شد. هدف از این طرح، تعریف فضایی برای افزایش مشارکت همگانی در صحنه موسیقی ملی، بین المللی و ایجاد عرصه ای نو در جهت وقوع همه نوع رویداد موسیقی در هر سبکی تعریف شد.
منتقدان معتقدند این بنا موفق ترین اثر کولهاس می باشد و در بین بناهای مشابه با همین عملکرد نیز، نمونه ای بی نظیر خلق شده است. در چند دهه گذشته تلاش معماران بر آن بوده تا از معماری متداول سالن های کنسرت که عمدتا به جعبه کفش تشبیه شده است فاصله بگیرند و در این راستا کولهاس در این بنا بسیار موفق عملکرده. ساختمان با فرمی تراش خورده، نامنظم و زاویه دار، بر روی پهنه همواری که به مثابه پلازای شهری عمل می کند، جانمایی شده.
این بنا در شب، همچون الماسی درخشان به نظر می رسد. معمار با بازی با سطوح و تراشیدن حجم در مکان های مناسب  علاوه بر نکات زیباشناسانه، بهترین فرم به لحاظ مسائل آکوستیک را نیز خلق کرده. همچنین تراشیدن حجم از صلبیت ساختمان بتنی عظیم کاسته و مقیاس آن را به مقیاس انسانی نزدیک تر ساخته است.
ساختمان شامل 12 طبقه است که 8 طبقه آن بر روی زمین و 4 طبقه آن در زیرزمین قرار دارد. سالن اصلی کنسرت در مرکز و هسته ساختمان قرار گرفته و سالن های کوچکتر در مجاورت آن گنجانده شده اند.
با وجود ملاحظات آکوستیکی، دو دیوار از دیوارهای سالن اصلی کنسرت از شیشه های مواج سرتاسری پوشیده شده؛ دیوار پشت سر شنوندگان و دیوار پشت صحنه. به منظور عایق بندی سالن از سر و صدای بیرون سطوح شیشه ای در قالب دو جداره و به فاصله یک متر از هم تعبیه شده اند. شفاف بودن این جداره، ارتباط بصری خارق العاده ای میان بنا و شهر به وجود آورده است. کولهاس در سال 2007 به واسطه این بنا، برنده جایزه طلای انیستیتوی سلطنتی معماران بریتانیا گردید. (منابع:ب-3)
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی خانه موسیقی ,شهر پورتو ,پرتغال ,رم کولهاس Rem Koolhaas ,معماری خانه موسیقی ,خانه موسیقی خارجی ,طرح خانه موسیقی ,تحلیل خانه موسیقی ,نمونه خانه موسیقی ,نمونه موردی خانه موسیقی ,نمونه مشابه خانه موسیقی ,نقشه خانه موسیقی ,پلان خانه موسیقی ,تحلیل ,کانسبت ,ایده ,اجرا شده ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مرکز هنر و همایش ماگما اسپانیا hev فرناندو مارتین منیس
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه فرهنگی میدان فدراسیون شهر ملبورن
پاورپوینت بررسی معماری موزه زنتروم پل کلی (Zentrum Paul Klee)
دانلود بررسی و تحلیل موزه مرسدس بنز،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری خانه اپرای کاردیف اثر زاها حدید
پاورپوینت تحلیل و بررسی مرکز هنرهای معاصر لوئیس و ریچارد روزنتال اثر زاها حدید
دانلود بررسی موزه هنرهای معاصر تهران،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل زیبایی شناسانه مساجد تاریخی ایران با هدف طراحی مساجد جدید
دانلود تجزیه و تحلیل و بررسی موزه هنر کیاسما،پاورپوینت
دانلود بررسی مرمت مقبره پیرعطا در تهران،پاورپوینت
پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی پاویون گالری سرپنتاین ۲۰۱۶
تحلیل و بررسی معماری ، موزه گوگنهایم بیلبائو ،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه گوگنهایم نیویورک بهمراه فایل تری‌دی و اتوکد
پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در برلین آلمان
پاورپوینت بررسی خانه موسیقی پورتو اثر معماران رم کالاهاس و الن ون لون
پاورپوینت بررسی موزه ملی یادبود حادثه 11 سپتامبر
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه دیانگ سانفرانسیسکو
پاورپوینت بررسی و تحلیل فرهنگسرای خاوران
پاورپوینت بررسی تحلیل فرهنگسرا نیاوران اثر کامران دیبا
پاورپوینت بررسی معماری بخشهای مختلف فرهنگسرا


  • ۹۶/۱۰/۲۲
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی