معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی معماری برج آزادی تهران ، برج شهیاد

تاریخ ایجاد 13/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50 اسلاید   قیمت: 9900 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی معماری برج آزادی تهران ، برج شهیاد

بخشی از مطلب

برج آزادی، به طور رسمی برج شهیاد با ساختار فرم Y شکل ساخته شده در سال 1971 ساخته شد و در 16 اکتبر سال جاری افتتاح شد، هرچند که در روز 14 ژانویه 1972 به عموم مردم باز می گردد. طراحی شده توسط معمار حسین امانت،این بنا معماری  هنرمندانه و مدرن دارد با تأثیرات سنتی ایرانی، به ویژه سبک iwan از قوس که با 8000 قطعه از سنگ مرمر سفید پوشانده شده است.
این بنای یادبود محمد رضا پهلوی، آخرین شاه ایران بود که به مناسبت 2500 سالگرد اولین امپراطوری فارسی برگزار شد دستور ساخت داد . سنگ این پروژه توسط 500 صنعت گر ایرانی تأمین شد. کلمه آزادی به معنای "رهایی " به زبان فارسی است.
محل
برج یکی از آیکون های بصری تهران است. واقع در منطقه از پایتخت ایران (خیابان آزادی، پل عابر)، بالاتر از یک پارک بیضی بزرگ، میدان آزادی، صحنه تظاهرات فراوان در طول انقلاب 1979 و امروز، مرکز تظاهرات است. این بنای یادبود در سر راه ورودی غرب به شهر، چند کیلومتری فرودگاه مهر آباد است.
مفهوم
حسین امانت، ایده های خود را با معماری ایرانی پس از اسلام ترکیب نموده با دوره های ساسانی و هخامنشی. در طول دهه 1960 به علت انقلاب شیعه، ایران به یک صادر کننده اصلی نفت تبدیل شد. شاه محمدرضا پهلوی درآمد خود را در اجرای برنامه های مدرنیزاسیون کشور سرمایه گذاری کرد. معمار این جنبش را به عنوان "تولد دوباره مینیاتوری" نامگذاری کرد.
مصطفی توضیح داد که ساختمان از پایه شروع می شود و به سمت بالا می رود، بنابراین طراحی آن به واسطه این احساس است که ایران باید به یک سطح بالاتری حرکت کند، توصیف هر قسمت برج و آنچه که بر طراحی او تأثیر داشته است، الهام می شود. غار اصلی یک قوس ساسانی است که نمایانگر دوره پیش از اسلام است. شکاف شکسته بالای آن نماد دوره اسلامی است؛ زیرا پس از اینکه اسلام بر معماری تأثیر گذاشت، شکل قاعده ای از آرک بود. "خالص دنده ها"، که آرک ها را به یکدیگر متصل می کند، نشان دهنده ارتباط بین اسلام پیش از اسلام و اسلام پس از اسلام است.
ادعا شده است که آمانات همچنین یک معیار نمادگرایی بهایی را در طراحی پیوست. دقیقا نه نوار در هر طرف برج و دقیقا نه پنجره در بالای طرف ساختمان وجود دارد، و نه تعداد قابل توجهی در ایمان بهایی است.
فضاها
این برج بخشی از مجتمع فرهنگی آزاد است که در حدود 68000 متر مربع است. چندین چشمه در اطراف پایه برج و یک موزه زیرزمینی، و چندین گالری، کتابخانه ها و مغازه های سوغات در سطوح مختلف برج وجود دارد.
 
این ساختمان دارای سه طبقه با ارتفاع 5 متر، چهار آسانسور و دو پله با 286 سطح است. بازدید کنندگان از پله ها یا آسانسور می توانند به بالاترین بخش برج دسترسی پیدا کنند. در پایه گالری های نمایشگاه و یک کافی شاپ وجود دارد. با این حال، تمام ورودی های اصلی فرو رفتن زیرزمینی برای بهبود گردش گردش از مجموعه.
مربع
مربع تقریبا بیضی است. در امتداد محور شرق-غرب قطر 380 متر و در محور شمال-جنوب 210 متر است.
امانت از شریانهای گردشگری موجود در شهر شهری به عنوان بردارهای جهتدار برای تأثیرگذاری بر الگوی منظره تک محوری از مجموعه برج بهره گرفت. مربع حاوی چشمه و محوطه سازی در الگوهای مشابه باغ های سنتی ایرانی است.
 
مسیرهای گردش خون، و همچنین یک اثر موجی، بر تمایز مقیاس و تفسیر بلوک های سنگ مرمر در بدن برج تاثیر گذاشت.
موزه
 
در زیر غار اصلی دسترسی به برج که به موزه آزادی در زیرزمین منتهی می شود، است. با نور کم، در نمایشگاه های استراتژیک قرار دارد، قطعات منحصر به فرد از ارزش بزرگ، طلا و مینای دندان، سرامیک و یا سنگ مرمر رنگ آمیزی می شود، که حتی جوهر عمیق تر از ساختمان، دیوارهای سنگی، طبقه های تاریک، خطوط و ابعاد خالص و آرام اندازه گیری شده. مش بتونی سقف این اتاق بسته با درهای سنگین را تشکیل می دهد.
 
و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری , برج آزادی تهران ، برج شهیاد ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تأثیرات معماران معاصر در زنده کردن دستاورد معماری ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مسجد دانشگاه تهران بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مقبره ابوعلی سینا در همدان بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان گروه صنعتی بهشهر بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان کانون توحید بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی و تجزیه و تحلیل معماری آرامگاه حافظ
پاورپوینت بررسی شهر و بناهای شاخص
پاورپوینت بررسی ساختمان کانون توحید
پاورپوینت بررسی معماری دبیرستان شاه رضا مشهد و هنرستان راه آهن تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل مدرسه عالی مدیریت - دانشگاه امام صادق
پاورپوینت بررسی و تحلیل و آنالیز آرامگاه بوعلی سینا


  • ۹۷/۰۳/۲۴
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی