معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

۹۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آلبرت کان

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آلبرت کان
 
فهرست مطالب
بیوگرافی 
آلبرت کان در پروس
تکنیک نوظهور بتن مسطح 
کمپانی اتومبیل‌سازی فورد 
هنر دکو در آثار کان 
مشاور ساخت‌وسازهای صنعتی شوروی 
تصاویر آثار
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
بیوگرافی و آثار آلبرت کان ,پاورپوینت بررسی ,بیوگرافی ,آلبرت کان در پروس ,تکنیک نوظهور بتن مسطح ,کمپانی اتومبیل‌سازی فورد ,هنر دکو در آثار کان ,مشاور ساخت‌وسازهای صنعتی شوروی ,تصاویر آثار ,منابع , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی گرگ لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی فرناندو رومرو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی یورگن هرمان مایر اچ
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و مبانی نظری و تحلیل روش های طراحی فرانک گری
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی آثار معماری آیزنمن و تحلیل معماری آیزنمن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران مدرن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معرفی معماران بزرگ و سبک های معماری,pptx
معماری دانیل لیبسکیند ، بررسی زندگینامه و آثار دانیل لیبسکیند Libeskind، پاورپوینت
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی آثار معماری حسن فتحی,pptx
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت معرفی زاها حدید و تحلیل آثارش,pptx
بررسی آثار و عقاید معماری زاحا حدید
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید معماری لوکوربوزیه معمار سویسی الاصل فرانسوی
دانلود,پاورپوینت آثار مسکونی نورمن فاستر و ریچارد راجرز,pptx
زاها حدید معمار عراقی ، پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار و سبک کارها
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی پیتر آیزنمن و بهرام شیردل ,pptx
دانلود,پاورپوینت بیوگرافی یورن اوتزن ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی زندگینامه هوشنگ سیحون و آثارش,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ,pptx


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی نظریه های مهم معماری (Architectural theory)

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی نظریه های مهم معماری (Architectural theory) 
 
فهرست مطالب
مقدمه
نظریه معماری 
تاریخچه نظریه معماری
دوران باستان
معماران رنسانس 
قرون وسطی
رنسانس
دوران روشنفکری
قرن نوزدهم
مجسمه ساز آمریکایی Horatio Greenough 
نظریه­ های Viollet-le-Duc و Gottfried Semper 
قرن بیستم
شکل و یا فرم ساختمان 
مفاهیم هنری این موضوع با توجه به شهرسازی
فرانک لوید رایت 
دوران معاصر
جهت­ گیری های فلسفی 
معماری دیجیتال
نوع جدیدی از تئوری و عمل معماری 
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
نظریه های مهم معماری , (Architectural theory) ,پاورپوینت بررسی ,نظریه معماری ,تاریخچه نظریه معماری ,دوران باستان ,معماران رنسانس ,قرون وسطی ,رنسانس ,دوران روشنفکری ,قرن نوزدهم ,مجسمه ساز آمریکایی Horatio Greenough ,نظریه­ های Viollet-le-Duc و Gottfried Semper ,قرن بیستم ,شکل و یا فرم ساختمان ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سبک معماری آذربایجان و منطقه نخجوان و قفقاز
معماری رنسانس، بررسی سبک و شیوه معماری رنسانس
پاورپوینت بررسی مدرنیته و مدرنیزاسیون در معماری
پاورپوینت بررسی مدرنیته و عصر روشنگری
پاورپوینت بررسی تمدن ومعماری مایاها
پاورپوینت بررسی معماری سبک بین المللی International Style
پاورپوینت بررسی سبک معماری کانستراکتیویسم (Constructivism)
پاورپوینت بررسی سبک معماری دستیل De Stijl
پاورپوینت بررسی سبک معماری اکسپره سیونیسم Expressionism
پاورپوینت بررسی جنبش ها و گرایشات معماری اوایل قرن بیستم
پاورپوینت بررسی جنبش های مترقی هنری و معماری قرن نوزدهم
پاورپوینت بررسی تاثیرها و پی آمد ها ی انقلاب صنعتی و مدرنیته بر معماری
پاورپوینت بررسی جنبش آرت نوو یا هنر نو
پاورپوینت بررسی سبک معماری گوتیک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری پست مدرنیسم
دانلود بررسی معماری و نهضت باروک پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سبک معماری روم باستان
پاورپوینت بررسی سبک معماری مدرن اولیه
پاورپوینت بررسی آثار معماری شیوه آذری
پاورپوینت بررسی سبک معماری باروک و روکوکو


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی و معماری داخلی

تاریخ ایجاد 25/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی و معماری داخلی

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه طراحی داخلی و اصطلاحات رایج
در هند باستان
طراحی داخلی تجاری
در دهه‌های ۱۸۵۰ و ۱۸۶۰
بعد از جنگ‌های داخلی آمریکا
شخصیت‌های تأثیرگذار بر روی تئوری طراحی داخلی در قرن نوزدهم
گذار به طراحی داخلی حرفه‌ای
حرکت به سمت دکوراسیون
اولین طراح داخلی زن
طراح داخلی شهیر انگلیس، Syrie Maugham
توسعه طراحی داخلی
نقش ثانویه معماری
دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی
طراح داخلی
گرایش ها و تخصص های طراحی داخلی
طراحی داخلی ساختمان مسکونی
طراحی داخلی ساختمان تجاری
سایر گرایشات
حرفه و شغل طراحی داخلی
آموزش طراحی داخلی
شرایط کاری
سبک‌های طراحی داخلی
هنر دکو
سبک دکو
هنر مدرن در اوایل قرن بیستم
متریال های عربی
زنان استان Asir
شهرت رسانه‌ای
خواهران سوگربیکر
منابع


 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری داخلی ,تاریخچه و مبانی طراحی و ,پاورپوینت بررسی ,تاریخچه طراحی داخلی و اصطلاحات رایج ,در هند باستان ,طراحی داخلی تجاری ,در دهه‌های ۱۸۵۰ و ۱۸۶۰ ,بعد از جنگ‌های داخلی آمریکا ,شخصیت‌های تأثیرگذار بر روی تئوری طراحی داخلی در قرن نوزدهم ,گذار به طراحی داخلی حرفه‌ای ,حرکت به سمت دکوراسیون ,اولی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اصول معماری ارگونومیک در طراحی داخلی
دانلود تحقیق بیان معماری داخلی,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی اثرات معماری داخلی مسکونی بر آرامش روانی ساکنان
پاورپوینت بررسی سبک فولدینگ در معماری داخلی
پاورپوینت بررسی تاثیر رنگ در معماری داخلی
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی فروشگاه شیرینی فروشی شوکوبن در تهران اثر گروه معماری AKAD
مبانی طراحی معماری مناره ها


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 31   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت,pptx
 
  مطلب مفید  
در طبیعت هر چیزی که به اندازه کافی قدیمی است محکوم به نابودی است.
 
-یک فرم قوی‌تر و پایدارتر ممکن است مقاومت بیشتری را برای موجود زنده فراهم کند. ولی در عین حال نیاز به مواد خام بیشتری داشته باشد.
 
 بخشی از مطلب 
 
 
*نگرش طبیعت گرا*
 
هیچ جای خارج از طبیعت نیست که دارای اصالت بیشتری در ساختار وجود انسان
باشد و انسان را از طبیعت دور کند. هر ساحت ماورای که باشد درباطن همین
طبیعت است و تنها راه رسیدن به آن پیوستن و یکی شدن با طبیعت است.زیربنای
انسان شناسی در طبیعت شناسی است و طبیعت مادر انسان است. انسان از طبیعت
برخاسته و به طبیعت باز می گردد.زیربنای عملی این نگرش دوستی، بهره مندی و
صمیمیت با طبیعت است.
 
الگوبرداری سازه ای از طبیعت
 
*طبیعت گرایی :*
 
*طبیعت در آثار معماران*
 
  * طبیعت و آثار طبیعت در طول تاریخ منبع الهام و سرمشق خلاقیت های انسان.
  * طبیعت معلم بزرگ تاریخ.
  * معماری و سمبل های طبیعت ، احترام به طبیعت در آثار معماری پیشینیان و
    معاصران.
  * مثلث  طبیعت ،انسان و معماری ارتباطی همیشگی.
 
الگوبرداری سازه ای از طبیعت
 
*معماری ، رابطه انسان با طبیعت*
 
  * ساختن برای بشر یک نیاز و یک ضرورت.
  * احساس یک سرپناه.
  * معماری یک اجتماع انسانی از طریق اندیشه و تقلید به وجود می آید و
    متحول و متکامل می گردد.
  * انسان و رابطه او با طبیعت دارای تکامل دائمی است.
 
الگوبرداری سازه ای از طبیعت
 
*الگوبرداری سازه ای از طبیعت*
 
*مقدمه :*
 
از ابتدای تمدن بشری ،دنیای پر جاذبه طبیعی منبعی بسیار غنی برای طراحان و
مهندسان بوده است.صدای حرکت آب در رودخانه، رنگ های خیره کننده رنگین کمان،
ساختار هوشمند کندوی عسل، تنها تعداد اندکی از عجایب طبیعی اند که باعث
الهام بخشی و نوآوری در آثار دست ساخت انسان شده اند.اغلب اوقات بدون جستجو
برای معنای عمیقتر و بدون سوال از فرم های طبیعی،رنگ ها و فرم هایی را که
مارا احاطع کرده اند، تقلید می کنیم.
 
الگوبرداری سازه ای از طبیعت
 
*سازه های طبیعی :*
 
شاید اجداد ما بدون درک واقعی فرم‌های طبیعی، از یکی از بهترین معلمان یعنی
طبیعت، استفاده از فرم‌های سازه‌ای موجود در آن را می‌آموختند.
 
در طبیعت هر چیزی که به اندازه کافی قدیمی است محکوم به نابودی است.
 
یک فرم قوی‌تر و پایدارتر ممکن است مقاومت بیشتری را برای موجود زنده فراهم
کند. ولی در عین حال نیاز به مواد خام بیشتری داشته باشد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
الگوبرداری سازه ای از طبیعت ,pptx , ,دانلود,بررسی پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت,pptx , مطلب مفید ,در طبیعت هر چیزی که به اندازه کافی قدیمی است محکوم به نابودی است. , ,-یک فرم قوی‌تر و پایدارتر ممکن است مقاومت بیشتری را برای موجود زنده فراهم کند. ولی در عین حال نیاز به مواد خام بیشتری داش,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری بافرهنگ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری بافرهنگ,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 47   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری بافرهنگ,pptx
 
  مطلب مفید  
 
«معماری» و «فرهنگ» واژه هایی آشنا برای همه اند. این دو را بسیار شنیده ایم ؛ ولی معنای دقیقشان را شاید ندانیم و بویژه رابطه بین این دو را. در این مقاله به معرفی «معماری»، این هنر ظریف و نیز به معرفی «فرهنگ» که بیانگر هویّت جامعه است می پردازیم و سرانجام به ارتباط این دو واژه اشاره خواهیم کرد و برای بیان این رابطه، از جاده هایی در تاریخ کشورمان عبور می کنیم که ما را به کنار بناهای تاریخی و آثار معماری گذشتگان می رساند و در کنار این بناها لختی درنگ و اندکی تأمّل می کنیم تا بتوانیم گره هایی چند از رازهایشان بگشاییم.
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
 
      *ارتباط **معماری و **فرهنگ* *
      ***
 
 
      *گفتار اول*
 
 
      *فرهنگ*
 
 
      *ریشه واژه فرهنگ در زبان فارسی**:*
 
 
      صورت باستانی فرهنگ در متن بازمانده از اوستا و نوشته های فارسی
      باستان یافت نشده اس صورت پهلوی آن «فرهنگ» (Fra- hang) است که از
      پیشوند «فر»، به معنی پیش و ریشه باستانی ثنگ (thang) به معنی کشیدن
      می باشد. هنگ در واژه‌های فارسی به معنی قصدو آهنگ است و آهختن و
      آهیختن به معنای کشیدن و برآوردن از همین ریشه است که با افزودن فر
      به آن فرهیختن یا فرهختن به معنی تربیت کردن و ادب آموختن می‌باشد.
 
 
      *ارتباط معماری با فرهنگ
      *
 
 
      *پیشینه واژه فرهنگ در زبان فارسی **:*
 
 
      در بسیاری از متن‌های کهن شعر و نثر فارسی، تا سده هفتم هجری این
      کلمه دیده می‌شود. از سده هفتم به بعد، به ویژه وقتی واژه‌های برابر
      عربی، جای آن را می‌گیرند از متون ادبی یا غیر ادبی حذف می‌شود. تا
      آنکه میرمجال الدین حسین بن فخرالدین حسن انجوی شیرازی، در سال ۱۰۱۷
      هجری قمری درهند کتاب لغتی به نام جهانگیر گورکانی پادشاه هند به
      زبان فارسی می‌نویسد و آن را فرهنگ جهانگیری می‌نامند. از این پس این
      کلمه به معنای کتاب لغت یا لغت نامه به کار می‌رود. مانند فرهنگ
      برهان قاطع، فرهنگ رشیدی، فرهنگ معین و … گشایش فرهنگستان ایران در
      سال ۱۳۱۴ شمسی، کاربرد تازه ای از واژه فرهنگ بوجود آورد و در مقابل
      کلمه «آکادمی» در زبان فرانسه جای گرفت، به معنای انجمنی رسمی از اهل
      علم و ادب و هنر برای پذیرش واژه‌ها و آرایش و پیرایش زبان.
      فرهنگستان نام وزارت معارف را به وزارت فرهنگ تبدیل کرد و معنای واژه
      کهن آن به معنی (education) را زنده کرد. و هنگامی که در دوران مدرن
      فرهنگ از معنی علم و ادب و اخلاق و آموزش به واژه (culture) به معنی
      مدرن آن یعنی پیشرفت جوامع بشری تغییری یافت، نام وزارت فرهنگ به
      آموزش و پرورش تغییر یافت.*
      ارتباط معماری با فرهنگ
      *
 
 
      *ریشه واژه فرهنگ**(**culrure**)** :*
 
 
      این واژه از زبان کلاسیک و شاید پیش کلاسیک لاتین ریشه می گیرد و به
      معنی کشت و کار و آئین (cult, cultus) و کشاورزی(horticulture) به
      کار می‌رود. و به معنای جامعه‌های بشری اولین بار در حدود سال ۱۷۵۰
      میلادی در زبان آلمانی به کار رفته است. زبان‌های رومیک (زبان‌هایی
      که از لاتین جدا شده‌اند مثل پرتقالی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیایی
      و رومانیایی) و انگلیسی از آغاز جنب وجوش خود تا دیر زمانی تمدن یا
      شهر آئینی (civilization) را به جای culture به کار می‌بردند و
      مرادشان از آن پرورش، بهسازی، بهبود بخشی یا پیشرفت اجتماعی است.
 
 
      ارتباط معماری با فرهنگ
 
 
      *ریشه **بار معنایی **کلمه** (culture) :*
 
 
      با دست آوردهای تازه علوم طبیعی و فیزیک، جهت فکری تازه‌ای در انسان
      پدیدار می‌شود و بینش دینی و اساطیری او جای خودش را به حوزه روابط
      انسانی می دهد. در بینش جدید انسان را همچون موجودی طبیعی ، که به
      اختیار و اراده طبیعت را رها می کند و پا به قلمرو زندگی مدنی و
      سیاسی می گذارد نشان می دهد. و اندیشه قرون وسطایی را که انسان را
      موجودی روحانی می داند و اسیر دام طبیعت، رها می کند. انسان در بینش
      جدید موجودی است طبیعی که از راه فرهنگ بر طبیعت چیره گشته و با
      بیرون آمدن از آن گام به گام مرحله تکاملی فرهنگی را پشت سر می گذارد
      و ازمرحله وحش و بربریت، سرانجام به جامعه عقلانی .متمدن مدرن رسیده
      است .  ارتباط معماری با فرهنگ
      از نیمه دوم قرن نوزدهم واژه فرهنگ گاه همراه با واژه تمدن، معنای
      علمی تازه‌ای به خود گرفت، زیرا پیشرفتهای جدید در علوم و تکنولوژی
      آغاز شده بود. این معنا به دسته‌ای از ویژگیهای جامعه های انسانی و
      دستاوردهای آن و در نتیجه تمامی بشریت، اشاره دارد که با ساز و
      کارهایی جز سازوکارهای وراثتی زیستی (biglogcal) انتقال می‌پذیرند.
      ویژگی نوع بشر، همانا انباشتگی اجتماعی این ویژگیها است، همچنان که
      در موجودات فرو بشری (subhuman) کمتر نشانی از چنین ویژگیهایی می
      توان یافت.
      تعریف کلی از فرهنگ: «ارتباط بین دو پدیده عاقل (انسان) قوانینی
      بوجود می آورد که به آن فرهنگ می‌گویند.»
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ارتباط معماری بافرهنگ ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری بافرهنگ,pptx , مطلب مفید , ,«معماری» و «فرهنگ» واژه هایی آشنا برای همه اند. این دو را بسیار شنیده ایم ؛ ولی معنای دقیقشان را شاید ندانیم و بویژه رابطه بین این دو را. در این مقاله به معرفی «معماری»، این هنر ظریف و نیز به معرفی «فرهن,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 15   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx
 
 
  مطلب مفید  
از آن‌جا که محیــــط، شـــــــکل‌دهنده و محدود‌کننده رفتارهاســــــــــــت، برنامه‌ریزی مناســـب به منظــــــــور اطمینان یافتن از حداکثـــــر رضایت‌مندی، کارایی و رشـــــد، ضرورت دارد.روان‌شناسی کاربرد زیادی در برنامه‌ریزی شهری دارد. مطالعه بر روی چگونگی کارکرد اجتماعی، نیازهای روان‌شناختی مردم و علایق و سلایق آن‌ها در  باید برنامه‌ریزی رشد شهرها در نظر گرفته شود.
 
به عقیده جیفورد (Gifford)چارچوبی از نقطه نظرات، تحقیقها و فرضیات را فراهم می آورد که می تواند به ما در درک بهتری از روابط متقابل انســــــان و محیط اطراف، کمک کند.روانشناسی محیطی مطالعه پیچیده بین مردم و محی
 
ط اطرافشان است. روانشناسی محیطی با شـاخه اصــــــلی روانشـــــناســــــی تفاوت دارد زیرا به محیط فیزیکی روزمره می پردازد.
 
با استفاده از این دانش می توان پیش از طراحی و ساخت، ارزیابیهایی را انجام داد که بهترین ابزار برای طراحان حرفه ای به حساب می آید. اگر ما بدانیم چه چیز در گذشته عملکرد بهتری از خود نشانداده است،برای طراحی بهتر در آینده آمادگی بیشتری خواهیم داشت. با استفاده از تئوریهای کنترل می توان مشاهده کرد که محیط نقش اساســی را در شکل گیری احساس ارزشها و توانمند ساختن برای افراد و گروههای مختلف ایفاء می کند.
 
دلبستگی مکانی، معنایی است، که ما در محلی که با آن آشنایی کامل داریم پیدا می کنیم و هویت مکان با محیط فیزیکی در ارتباط است.
 
در بسیاری از موارد اینها بنظر می آید باهم درآمیخته شده و قابل تمایز نیستند.
 
در واقع با پیشرفت دلبستگی مکانی در طول زمان، احساس هویت مکانی نیز شکل می گیرد
 
ولی تفاوت آنها در ضمیری است که به هریک از آنها مربوط می شود.
 
بنظر می رسد هویت مکانی برسطحی از ضمیر تمرکز دارد که ایجاد دلبستگی مکانی نمی کند. 
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      بین هر موجود زنده و پیرامون او روابطی وجود دارد که مادر زادی شکل
      نگرفته اند.این روابط بیشتر اکتسابی هستند و تنها دربرخی مواقع است
      که واکنش انسان غریزی میباشد.به این معنی که انسان باید در ارتباط با
      محیط خود مفهوم اشیا را یاد بگیرد، جایگاه هرچیز کجاست و اینکه
      درمقابل هر امری چه رفتاری باید داشته باشد.به مرور زمان و افزایش
      تجربیات ، شبکه عظیمی از اطلاعات یاد اندوزی شده در ذهن ما به وجود
      می آید و نهیتاً قادر به شناخت تمامی اشیا می شویم. این شناخت به ما
      قدرت کنترل محیط خود را می دهد حتی بدون آنکه در هر لحظه همه چیز
      مستقیماً در معرض ادراک ما باشند. تا اوایل قرن ۱۷ میلادی نقاشی ها و
      مجسمه ها برای مکانی خاص آفریده می شدند. این که میتوان یک تابلو را
      از مکانی به مکان دیگر انتقال داد اندیشه ای نسبتاً جدید
      میباشد. ارتباط روانشناسی و معماری
 
 
      معماری نه تنها در واقعیت متصل به محیط است بلکه در دنیای خاطرات ما
      نیز چنین است.به این ترتیب روشن میشود که نقش محیط در ادراک معماری
      تا چه حد موثر است و چرا در نظر داشتن محیط هنگام طراحی یک ساختمان
      اجتناب ناپذیر است. ین محیط را به شکل ضمنی هر آنچه در اطراف ما است،
      چه ساخته شده چه طبیعی، می توان نامید.   ارتباط روانشناسی و معماری
 
 
      حس مکان یا روح مکان،ادراک روحی و روانی فرد از محیط است که به صورت
      آگاهانه یاناآگاهانه در فرد بوجود می آید.این حس باعث شخصیت دادن به
      آن فضا شده و در نتیجه آرامش را برای افراد موردنظر به ارمغان می
      آورد.حس مکان در فضاهای شهری راباید در روستایی که قبلاً درآنجاواقع
      بوده جست و جو کرد که امروزه به دلیل افزایش جمعیت آن و برآورده
      ساختن برخی نیازهای ساکنان،از روستا به شهر مبدل گشته است.
 
 
      روانشناسی منزل معماری و دکوراسیون بیشتر از آنکه به بحث چیدمان و
      نحوه ساخت و ساز بپردازد، به موضوعاتی چون خلق فضاهای زیبا و آرامش
      بخش، تامین امنیت روحی و روانی افراد و نیز چگونگی تاثیر آن بر روی
      روحیات و شخصیت افراد مختلف مربوط می شود.  ارتباط روانشناسی و معماری
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ارتباط روانشناسی و معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx , مطلب مفید ,از آن‌جا که محیــــط، شـــــــکل‌دهنده و محدود‌کننده رفتارهاســــــــــــت، برنامه‌ریزی مناســـب به منظــــــــور اطمینان یافتن از حداکثـــــر رضایت‌مندی، کارایی و رشـــــد، ضرورت دارد.روان‌شناسی ک,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 65   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx
 
 
  مطلب مفید  
 معنای اعداد در معماری
 
صفر: در اسلام، مظهر ذات الهی است. صفر قبل از عدد یک می آید و زمانی که داستان اعداد با یک آغاز می شود، صفر قبل از یک، نمایانگر خلأ، لاوجود و بیان گر هیچ است. صفر آخرین عددی است که در سیستم شمارشی اعداد کشف و وارد شد ولی ابتدای همه آنها قرار می گیرد.
 
یک: شروع، منحصر به فرد، وحدت و... یک اولین است و بهترین و تمام و کمال. واحد بودن را به یادمان می اندازد و در پی آن خدا را. یک از تمام اعداد مجزاست و منبع تمام آنها نیز هست و از این لحاظ می تواند نماد خدا باشد.
 
دو: عدد دو مظهر توازن، سکون، انعکاس، قطب های متضاد و ذات دوگانه انسان است. همان گونه که یک مظهر نقطه است. دو نمایان گر طول محسوب می شود. دوتایی عدد نخستی است که از وحدت دوری می جوید، به همین دلیل نماد گناه ناشی از انحراف خیر اولیه به شمار می رود.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *رابطه انسان با اعداد ……….. استفاده از عدد در معماری*
 
 
      بیشتر سنت‌ها و فرهنگ‌ها اعداد و اشکال از تقدس و گاهی شومی و همچنین
      کارکردهای خاصی برخوردار بوده اند که تا امروز هم از اهمیت آن‌ها
      کاسته نشده است.
      فیثاغورث و یارانش اعتقاد داشتند که همه نمودهای جهان، چه زمینی و چه
      آسمانی بازتابی از اعداد هستند. ازنظر افلاطون اعداد مظهر هماهنگی
      عالمند و از نظر ارسطو، عدد منشأ و جوهر همه چیز است. در فلسفه
      یونانی اعداد فرد مذکر و اعداد زوج مؤنثند و این یعنی اینکه اعداد
      جنسیت دارند. یا به عبارتی آن‌ها را دارای شعور فرض می‌کردند. از
      زبان فیلولائس که از شاگردان بزرگ فیثاغورث بوده، بیان شده است:« هر
      چیز که بتوان آن را شناخت، عدد دارد، زیرا ممکن نیست که بتوان بدون
      عدد چیزی را درک کرد یا شناخت .*/
      /*
 
 
      بحث دیگر درباره عدد، اعتقاد به مبارکی یا نحس آن‌هاست.تقدس و ارزش
      اعتقادی اعداد در نزد ملل مختلف یا در زمان‌های مختلف، متفاوت بوده
      است. مثلاً مسیحیان عدد چهار و هفت را مقدس می‌شمرده اند. بابلی‌ها و
      ایرانی‌ها، شصت و مضارب شصت را ترجیح می‌داده‌اند. استفاده از عدد در
      معماری
      ما در این مقاله سعی داریم که اعداد و اشکال را از لحاظ اسطوره ای و
      پیشینه ای بررسی نمائیم.
 
 
      اعداد و حروف اسطوره ئی  در فرهنگ ایران و جهان  اعداد و حروف را
      تقدس یا شومی و کار کرد های ویژه ئی  است و هم بدین دلیل است که در
      گذشته و به شکلی رنگ باخته  حتی در زمان حال  از این اعداد بهره می
      جویند و توانایی های خاص را بدین اعداد و حروف که غالبا نماد عددی
      است  نسیبت می دهند، هم بدان سان که حروف ابجد هر یک نماد شماره ئی 
      است  و هنوز  هم در فرهنگ توده این برداشت بر جا ست.
 
 
      در فلسفه  نیز نزد فیثاغورث عدد نخستین بن ایه باشندگی است و سامان
      جهان با هماهگی اعداد میسر می شود . از این دیدگاه همه نمود های جهان
      ، زمینی وآسمانی ، بازتابی از  اعداد گوناگون اند.
 
 
       فیثاغورث و یارانش جهان را امیزه ای از اعداد تک و جفت می دانستند و
      بر تری شماره  نزد انان  عدد ده بود چرا که این عدد در بر گیرنده همه
      اعداد ی است که جهان را می سازد ، چنان که با سه سطح و با چهار می
      توان  حجم را نشان داد. استفاده از عدد در معماری
 
 
      ابن میمون  هفت را بر ترین شماره می دید و دید او به باور های مهر
      گرایان  توجه داشت و هفت پیشوای اغازین را بازتاب هفت اختران و هفت
      سپهر بر روی زمین می دانستند و از  دید او وی اختران هفت گانه  دارای
      خرد . و روان بود. استفاده از عدد در معماری
 
 
      در فرهنگ های مختلف هر یک  از اعداد از بار نمادین خاصی بر خوردار و
      در این میان بر خی از اعداد از قداست یا نیروی اهریمنی خاص بر
      خوردارند.  استفاده از عدد در معماری
 
 
      اعداد ۳،۴،۷،۱۰،۱۲،۱۳،۴۰،۴۹،۱۰۰،۱۲۰،۱۰۰۰ عد سه و مضرب سه و مضرب ۳*۳
      یعنی نه  در اساطیر سر زمین های مختلف نماد کمال و بدین دلیل است که
      در اساطیر در مرحله اول خدایان اصلی خدایان سه گانه ئی است که تثلیت
      خدایان را کامل و خدایان دیگر بعد از این خدایان قرار می گیرند.
 
 
       در ایران این تثلیت از زر وان ، اهورا ، و اهریمن پدیدار می شود 
      گرچه اهورا و اهریمن از زروران هستی می یابد.
 
 
      خاستگاه کهن سه گرایی و تثلیت در کیش خورشید از کهن ترین کیش های
      اغازین و نماد سه خدای خورشید ی طلاوع ، نیمروز و غروب و ترار این
      چرخه است


کلمات کلیدی مرتبط:
استفاده از عدد در معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت استفاده از عدد در معماری,pptx , , مطلب مفید , معنای اعداد در معماری , ,صفر: در اسلام، مظهر ذات الهی است. صفر قبل از عدد یک می آید و زمانی که داستان اعداد با یک آغاز می شود، صفر قبل از یک، نمایانگر خلأ، لاوجود و بیان گر هیچ است. صفر آخرین عددی,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط روانشناسی و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,پاورپوینت معماری اقلیم در ساختمان سازی,pptx

تاریخ ایجاد 23/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 135   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,پاورپوینت معماری اقلیم در ساختمان سازی,pptx
 
 
  مطلب مفید  
تأثیر مستقیم عوامل اقلیمی در شکل گیری موجودات واقعیتی شناخته شده است. در تاریخ طبیعی قانونی وجود دارد که می گوید فقط انواع و گونه هایی می توانند به حیاط خود ادامه دهند که بتوانند با محیط خود هماهنگی ایجاد کنند و با مصالح خود جور درآمده و با تمام نیروهای داخلی و خارجی که روبرو هستند سازگار باشند. بررسی شکل گیاهان در مناطق اقلیمی مختلف، شباهتی را بین شکل گیاهان و ساختمانهای آن مناطق آشکار می سازد.
 
این تشابه به دلیل آن است که عوامل که در شکل دادن به گیاه تأثیر دارند در شکل دادن به محیط انسانی نیز می توانند به همان اندازه مؤثر باشند.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *تقسیمات اقلیمی در ایران*
 
 
      * *اساساً اقلیم در بسیاری از مناطق دنیا بوسیله عرض جغرافیائی و
      ارتفاع از سطح دریا مشخص می شود. ایران با قرار گرفتن بین ۲۵ تا ۴۰
      درجه عرض جغرافیایی شمالی در منطقه گرم قرار گرفته است و از نظر
      ارتفاع نیز فلاتی است مرتفع که مجموعه  سطوحی از آنکه ارتفاعشان از
      سطح دریا کمتر است ۴۷۵ متر است درصد بسیار کمی از سطح کل کشور را
      تشکیل می دهند. برسی اقلیم در ساختمان سازی
 
 
      با وجود آنکه ایران دارای دو حوزه بزرگ آبی، دریای خزر و خلیج فاری،
      می باشد اما به دلیل وجود و نحوه قرار گیری رشته کوههای البرز و
      زاگرس اثرات این دو حوزه محدود به نواحی بسیار نزدیک به آنها بوده و
      به ندرت مشاهده گردیده است که این حوزه ها اثری در تعدیل درجه حرارت
      هوای قسمت های داخلی داشته باشند.
 
 
      در مورد تقسیمات اقلیمی در ایران، دانشمندان ایرانی مبنای کار خود را
      براساس روش کوپن قرار داده اند. البته، به دلیل کمبود اطلاعات درباره
      شرایط آب و هوای ایران و به دلیل موقعیت استثنائی کشور. استخراج این
      تقسیمات برای ایران در پاره ای از موارد با واقعیت متفاوت است. اما،
      همان طور که مهندس عدل در بررسی مطالعات کوپن می نویسد: «منظور از
      تعیین تقسیمات اقلیمی مشخص ساختن نقاطی است که از حیث آب و هوا اگر
      هم کاملا با هم تطابق ندارند لااقل تا حدی شباهت داشته باشند.» برسی
      اقلیم در ساختمان سازی
 
 
      تردید نیست که در کشوری کوهستانی مانند ایران دو نقطه هیچوقت باد هم
      شباهت کامل اقلیمی ندارند. معذالک برای اینکه پایه ای برای تعیین
      مناطق اقلیمی کشور وجود داشته باشد بهترین طریقه همان اصولی است که
      کوپن معین کرده است و باید به ناچار از آن پیروی نمود، منتها باید
      تغییراتی در آن داده شود تا منظور حقیقی تامین گردد و مناطقی که
      دارای آب و هوای مشابهی هستند تحت یک فرمول معین قرار گیرند و معرفی
      شوند.
 
 
      بنابراین می توان تقسیمات چهارگانه اقلیم ایران را که توسط دکتر حسن
      گنجی پیشنهاد شده است مورد استفاده قرار داد. نامبرده تقسیم بندی
      کوپن را با مختصر تغییراتی و با توجه به عوارض جغرافیایی کشور، به
      شرح ذیل پذیرفته است. برسی اقلیم در ساختمان سازی
 
 
      .۱اقلیم معتدل و مرطوب (سواحل جنوبی دریای خزر)
 
 
      .۲اقلیم سرد (کوهستانهای غربی)
 
 
      .۳اقلیم گرم و خشک (فلات مرکزی)
 
 
      .۴ اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری اقلیم در ساختمان سازی ,pptx ,دانلود,پاورپوینت معماری اقلیم در ساختمان سازی,pptx , , مطلب مفید ,تأثیر مستقیم عوامل اقلیمی در شکل گیری موجودات واقعیتی شناخته شده است. در تاریخ طبیعی قانونی وجود دارد که می گوید فقط انواع و گونه هایی می توانند به حیاط خود ادامه دهند که بتوانند با محیط خود هماه,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت معماری کلبه تابستانی,pptx
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی اکوسیستم در معماری
دانلود,پاورپوینت نقش اقلیم در معماری ایران,pptx
دانلود,پاورپوینت سامانه های غیر فعال خورشیدی ,pptx
دانلود,پاورپوینت تاثیر اقلیم در فرم بنا,pptx
دانلود,پاورپوینت طراحی در اقلیم سرد,pptx
دانلود,پاورپوینت تاثیر باد در طراحی اقلیمی,pptx
پاورپوینت بررسی سیستم اقلیمی کوپن
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مستقل ، ساختمان خودمختار
پاورپوینت بررسی نفوذ هوا در آپارتمان و تاثیر بر ساکنان
پاورپوینت بررسی آسایش حرارتی
دانلود,پاورپوینت بررسی اقلیمی شهر اهواز,pptx
پاورپوینت بررسی هویت معماری سنتی بومی گیلان
دانلود بررسی معماری اقلیم جنوب پاورپوینت
دانلود بررسی تنظیم شرایط محیطی گنبد کاووس
پاورپوینت بررسی جغرافیایی ، اقلیمی و معماری شهر بندر ترکمن
پاورپوینت بررسی اصول طراحی معماری معماری سازگار با اقلیم
دانلود بررسی تنظیم شرایط اقلیمی کیش پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب,pptx
دانلود بررسی اقلیم قزوین


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 29   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
 
  مطلب مفید  
تمام فعالیت ها و اقدامات بشر، نمودی در طبیعت دارد و در حقیقت ریشه و بنیاد آن در طبیعت است .بر این اساس تمامی نوآوری های بشر در زمینه علوم و مهارت های زندگی، چیزی به جز کشف گوشه ای از طبیعت نبوده و چیزی به عنوان اختراع وجود ندارد. آن چه را که ما به عنوان اختراع از آن نام می بریم، در حقیقت همان کالبدی کردن نسبتی از مفاهیم  و قوانین کلان موجود و جاری در طبیعت است، که از آغاز پیدایش جهان هستی و از میلیون ها میلیون سال پیش وجود داشته و در حال تکرار بوده، و فقط ما از آن ها بی اطلاع بوده ایم. به طور کلی جهان آفرینش، تجلی گاه قدرت و حکمت بی کران خداست و هر کدام از عناصر طبیعت، یکی از جلوه های زیبای خداوند در جهان هستی است که عقل هر بیننده ای را حیران می سازد.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
دانلود پروژه درس انسان طبیعت و معماری با موضوع انسان و رابطه آن با معماری ۲۹ اسلاید
 


کلمات کلیدی مرتبط:
انسان و رابطه آن با معماری ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx , مطلب مفید ,تمام فعالیت ها و اقدامات بشر، نمودی در طبیعت دارد و در حقیقت ریشه و بنیاد آن در طبیعت است .بر این اساس تمامی نوآوری های بشر در زمینه علوم و مهارت های زندگی، چیزی به جز کشف گوشه ای از طبیعت نبوده ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx


  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx

تاریخ ایجاد 22/11/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 96   قیمت: 2800 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx
 
  مطلب مفید  
 
واژه فراکتال مشتق از واژه لاتینی فراکتوس- به معنی سنگی که به شکل نامنظم شکسته خرد شده است- در سال ۱۹۷۵ برای اولین بار توسط بنوت مندل بروت مطرح شد. فراکتال ها شکل هایی هستند که بر خلاف شکل های هندسی اقلیدسی به هیچ وجه منظم نیستند. این شکل ها اولاً سر تاسر نامنظم اند، ثانیاً میزان بی نظمی آنها در همه مقیاسها یکسان است.
با ملاحظه اشکال موجود در طبیعت، مشخص می شود که هندسه اقلیدسی قادر به تبیین و تشریح اشکال پیچیده و ظاهراً بی نظم طبیعی نیست.
مندل بروت در سال ۱۹۷۵ اعلام کرده که ابرها به صورت کره نیستند، کوهها همانند مخروط نمی باشند، سواحل دریا دایره شکل نیستند، پوست درخت صاف نیست و صاعقه بصورت خط مستقیم حرکت نمی کند.
جسم فراکتال از دور ونزدیک یکسان دیده می شود. به تعبییر دیگر خودمتشابه است.
 
 
 بخشی از مطلب 
 
 
 
      *فهرست مطالب :*
 
 
      مقدمه ………………………………………………………………………………………….. ۴
 
 
      *فصل اول   سازه های طبیعی و هندسه فراکتال*
 
 
      بخش ۱: سازه های طبیعی ………………………………………………………………… ۵
 
 
      بخش ۲: نمونه های طبیعی ………………………………………………………………. ۱۱
 
 
      بخش ۳: سازه های دارای اسکلت ……………………………………………………….. ۲۶
 
 
      بخش ۴: درس هایی از طبیعت برای طراحان ………………………………………… ۳۰
 
 
      بخش ۵: تقلید از طبیعت ………………………………………………………………….. ۳۴
 
 
      بخش ۶: نتیجه گیری ………………………………………………………………………. ۴۷
 
 
      *فصل دوم   سازه های طبیعی و هندسه فراکتال*
 
 
      بخش ۱: معماری طبیعی ………………………………………………………………….. ۵۰
 
 
      بخش ۲: اصل و مبدأ معماری ……………………………………………………………  ۵۲
 
 
      بخش ۳: دگرگونی مدرنیسم …………………………………………………………….  ۵۷
 
 
      بخش ۴: انواع سازه ها …………………………………………………………………..  ۶۰
 
 
      بخش ۵: ساختمانی همخوان با باد ……………………………… ……………………..۶۹
 
 
      بخش ۶: عکس هایی از ماکت استخر که از طرح صدف الهام گرفته شده …….. ۷۱
 
 
      بخش ۷: خانه جنگل هانگی ……………………………………………………………..  ۷۳
 
 
      *فصل سوم   سازه های طبیعی و هندسه فراکتال*
 
 
      بخش ۱: هندسه فراکتال …………………………………………………………………. ۷۶
 
 
      بخش ۲: فراکتال های هندسی ………………………………………………………….. ۷۹
 
 
      بخش ۳: نمونه های فراکتال …………………………………………………………….. ۸۲
 
 
      بخش ۴: خصوصیات اشکال فراکتال …………………………………………………. ۹۰
 
 
      بخش ۵: فراکتال و معماری معاصر ……………………………………………………. ۹۴
 
 
      منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………. ۹۶
 
 
      سازه های طبیعی و هندسه فراکتال
 
 
      * «مقدمه»*
 
 
      هیچ گاه از هیچ چیز تقلید مکن ، مگرفرم های طبیعی
 
 
      از ابتدای تمدن بشری ، دنیای پر جاذبه طبیعی منبعی بسیار غنی برای نو
      آوری و الهام بخشی بزرگ ترین نقاشان ، مجسمه سازان ، موسیقی دانان ،
      فیلسوفان ، شاعران ، طراحان و مهندسان بوده است. صدای حرکت آب در
      رودخانه ، رنگ های خیره کننده رنگین کمان ، ریتم منظم برخورد امواج
      دریا با صخره های اطراف آن فریبندگی بوی خوش گل های سرخ ، ساختار
      هوشمند کندوی عسل ، غنای رنگ در فصل پاییز ، آسمان زیبا به هنگام
      طوفان و شکسته شدن نور خورشید در یک روز برفی زمستانی تنها تعداد
      اندکی از عجایب طبیعی اند که باعث الهام بخشی و نو آوری در آثار دست
      ساخت انسان شده اند. تعجب برانگیز نخواهد بود اگر بگوییم که دنیای
      طبیعی پیرامون ما در حال حاضر به سطح بالایی از توسعه در طول میلیون
      ها سال تکامل تدریجی خود رسیده است و دنیای امروز از دوران تغییرات
      طولانی عبور کرده است تا به سطحی از زیبایی که ما امروزه آن را می
      بینیم و درک می کنیم ، دست یابد. در این فرآیند ، فقط کارا ترین ،
      قوی ترین و قابل انعطاف ترین فرم های طبیعی در طول میلیون ها سال
      باقی مانده اند. در تکوین دنیای امروزی ، میراثی چند میلیون ساله از
      پیشرفت هایی که در طول سالیان دراز حاصل شده است ، وجود دارد. ارسطو
      ، فیلسوف دوران باستان ، از نخستین افرادی بود که در مورد طبیعت به
      عنوان منبع عظیم الهام بخشی نوشت. او بیان کرد که زیبایی عملکردی حتی
      در مخلوقات بسیار کوچک نیز وجود دارد. در اکثر موارد ما از طبیعت از
      طریق احساس زیبایی طبیعی با استنشاق بوی خوش ، رنگ ، شکل ، فرم و صدا
      الهام می گیریم. غالب اوقات بدون جستجو برای معنای عمیق تر و بدون
      سوال از فرم های طبیعی ، به طور حسی از ذات طبیعی خود پیروی می
      نمائیم و اصوات ، رنگ ها و فرم هایی را که ما را احاطه کرده اند ،
      تقلید می کنیم . بدون شک تعدادی از بهترین قطعات موسیقی کلاسیک و
      بهترین آثار نقاشی از این طریق خلق شده اند.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های طبیعی وهندسه فراکتال ,pptx , مطلب مفید , ,واژه فراکتال مشتق از واژه لاتینی فراکتوس- به معنی سنگی که به شکل نامنظم شکسته خرد شده است- در سال ۱۹۷۵ برای اولین بار توسط بنوت مندل بروت مطرح شد. فراکتال ها شکل هایی هستند که بر خلاف ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت بینش دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی به جهان و طبیعت و تاثیر آن در ایجاد باغ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انسان و رابطه آن با معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معمارانی که از طبیعت الهام گرفته اند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه مورچه و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری و طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زمان در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت زنبور عسل و معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تقارن در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور درمعماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت در نگاه متفکران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارتباط معماری و موسیقی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طبیعت گرایی در آثارمعماران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نور و رنگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد نور در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری خانه های ایرانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت برگ در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رابطه زنبور عسل با معماری ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تناسبات طلایی,pptx


  • safaii safaii