معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

۶۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت سوپر پنل,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 90   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت سوپر پنل,pptx
 
بخشی از مطلب
 
 
نصب آرماتورهای اضافی دیوارها
بعد از نصب دیوارهای سیستم می بایست به نصب آرماتورهای افقی و آرماتورهای اضافی عمودی با  توجه به جزئیات محاسبات، مبادرت نمود. اندازه و نجوه قرارگیری این آرماتورها از طریق محاسبات سازه ای تعیین می شود.
 
همانطور که گفته شد آرماتورهای افقی در دیوارهای سازه ای سیستم و همچنین در دیوارهای گوشه ها و بازشوهای درها و پنجره ها نصب می شوند. این آرماتورها درست در کنار آرماتورهای قائم سیستم که از قبل داخل دیوارها تعبیه شده اند، قرار می گیرند. برای نصب ساده تر آرماتورهای افقی و عبور دادن آنها از داخل دیوارها می توان به روش زیر عمل نمود:
الف) ابتدا لوله هایی داخل ضخامت دیوارهای نصب شده قرار می گیرند. قطر این لوله ها باید از آماتورهای افقی بیشتر بوده تا عبور آنها از داخل لوله ها به آسانی صورت گیرد. سپس می توان آرماتورهای افقی را  از داخل لوله ها عبور داد.
ب) با نصب دیوارهای مجاور لوله های مشابهی در آنها قرار گرفته و آرماتورهای مربوطه از داخل آنها عبور داده می شوند. با انجام این کار می توان لوله ها را از دیوارها خارج نمود و بدین صورت آرماتورهای افقی در محل خود و در کنار آرماتورهای قائم قرار می گیرند.
 
باید توجه داشت که آرماتورهای افقی به اندازه کافی طویل باشند و اورلپ ( Overlap) مورد نیاز را تامین کنند.
نصب تاسیسات داخل دیوارها
قبل از شروع بتن ریزی، در صورتیکه عبور تاسیسات از داخل دیوارها پیش بینی شده است، می بایست تاسیسات لازم از قبیل لوله های آب، برق و غیره از محل های مزبور عبور داده شوند. برای این کار با سوراخ کردن لایه پلی استایرن و عبور دادن یک لایه برای قرار گرفتن تاسیسات مورد نظر، مطابق شکل زیر این کار انجام می شود. لوله های مورد نظر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام تاسیسات مربوطه به آسانی از آنها عبور کنند. البته باید توجه داشت که عبور این لوله ها باعث تضعیف مقطع دیوار می شود لذا می بایست با در نظر داشتن این امر مبادرت به عبور تاسیسات نمود.
 
بتن ریزی
گزینه های زیر را می توان برای بتن ریی داخل قالب های این سیستم بکار برد:
-    بتن ریزی با باکت ( Bucket)
-    بتن ریزی با پمپ
-    استفاده از شوت ( برای بتن ریزی سطوح پایین تر از سطح زمین)
در هر صورت پیشنهاد می شود که بتن ریزی با سرعتی کمتر از 3 یا 4 متر مکعب در هر ساعت انجام نشود. البته این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند ارتفاع و طول سازه، دمای هوای محیط، روش مهار کردن و نوع تکیه گاههای قالب ها و غلظت مخلوط بتن، بتن مورد استفاده برای دیوارهای باربر می بایست دارای خصوصیات زیر باشد:
-    اسلامپ بین 100 تا 210 میلیمتر داشته باشد.
-    حداکثر اندازه دانه های آن 16 میلیمتر باشد.
مقاومت بتن مورد استفاده برای هر سازه و با توجه به محاسبات متفاوت است. اما حداقل  مقاومت لازم برای بتن مصرفی این سیستم 200 مگا پاسکال در نظر گرفته شده است.
قبل از اینکه عملیات بتن ریزی آغاز شود لازم است از چند مورد اطمینان حاصل شود:
-    دیوارهای سازه های می بایست به صورت کاملا عمودی و صاف قرار گرفته باشند.
-    تمام بست ها و شمع ها به دیوارها کاملا محکم شده باشند.
-    دور تادور بازشوها و قسمت هایی که می بایست قبل از بتن ریزی بسته شوند، کاملا مسدود شده باشند.
-    تمامی لوله ها وتجهیزات لازم برای عبور تاسیسات، داخلا دیوارها تعبیه شده باشند.
-    آرماتورهای اضافی ( عمودی و افقی ) و آرماتورهای محل اتصال اعضا نصب و در محل خود محکم شده باشند.
محل های بتن ریزی و مستقر شدن پرسنل کارگاه به هنگام بتن ریزی مشخص شده باشد. به منظور کاهش سرعت و شدت بتن ریزی و روان ساختن خروج آن از پمپ و ریخته شدن آن در قالب ها می توان از یک لوله S شکل در انتهای لوله پمپ استفاده کرد که نمونه آن در اشکال زیر مشخص است.
 
 
کاهش سرعت بتن ریزی و شدت آن از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا با این کار از آسیب رسیدن به لایه فوم پلی استایرن جلوگری شده و در ضمن مانع از پرتاب شدن و پاشیدن بتن به اطراف و لایه خارجی فوم دیوار می شود. پروسه بتن ریزی هم مانند پروسه نصب، از یکی از دیوارهای گوشه ای شروع شده و با حرکات رفت و برگشت در طول مناسب، انجام می گیرد. عملیات بتن ریزی عمدتا در سه مرحله انجام می شود:
الف) بتن ریزی تا پایین تراز بازشوی پنجره ها
ب) بتن ریزی تا بالای تراز بازشوی پنجره ها
پ) بتن ریزی تا بالای ارتفاع دیوارها
زمانی که بتن ریزی گوشه ها در حال انجام است، توصیه می شود جهت ریخته شدن بتن کاملا در راستای گوشه نباشد و در حدود 60 سانتیمتر با مرکز گوشه فاصله داشته باشد. زیرا در این صورت استحکام دیوارهای گوشه در هنگام بتن ریزی بهتر حفظ می شود. اگر در ادامه بتن ریزی بتن سقف در زمان دیگری غیر از زمان بتن ریزی دیوارها انجام شود، لازم است توجه شود که بتن ریزی تا زیر سقف ادامه یابد و قبل از آن متوقف شود. زیرا در صورت ادامه تا تراز سقف، اتصال سقف و دیوارها بخوبی صورت نمی گیرد.
 
به منظور خارج کردن هوای داخل بتن لازم است از ویبراتور استفاده شود. ویبراتور مورد استفاده می بایست دارای سری با حداکثر قطر 25 میلیمتر باشد. ( با توجه به ضخامت دیوار و آرماتورهای موجود در آن ). در هنگام ویبره کردن بهترین حالت این عمل به صورتی است که کمترین تماس با آرماتورهای نصب دشه صورت گیرد و بهتر است ویبراتور ب اسرعت به پایین برده شده و به آهستگی به بالا کشیده شود.
همچنین می توان با استفاده از یک چکش چوبی یا لاستیکی و یک تخته چوبی عمل هواگیری را بهبود بخشید. این کار از طریق قرار دادن تخته روی فوم دیوار و ضربه زدن به آن با چکش انجام می شود، بطوریکه اثر ضربه در سطوح دیوار پخش شود. البته شدت ضربه نباید طوری باشد که به قالب پلی استایرن آسیب وارد نماید.
نصب تاسیسات روی دیوارها
اگر ضخامت لوله های تاسیسات از ضخامت لایه فوم پلی استایرن دیوارها تجاوز کند، همانطور که گفته شد قبل از شروع بتن ریزی می توان با تعبیه لوله ها و یا داکت هایی داخل ضخامت دیوار، مسیر هایی را برای عبور تاسیسات شامل لوله های آب وبرق در نظر گرفت. با انی حال باید توجه داشت که عبور این اعضا از داخل بتن دیوارهای سازه ای، باعث کاهش مقاومت و تضعیف  این دیوارها شده و می بایست ملاحظات و تمهیدات لازم توسط طراحان از قبل پیش بینی شده باشد.
برای عبور تاسیساتی که ضخامت آنها از ضخامت لایه فوم پلی استایرن قالب دیوارها کمتر است، می توان از خود این لایه استفاده کرد. بدین طریق که با ایجاد شیارهایی روی لایه فوم،  مسیر عبور لوله های تاسیسات مانند لوله های آب و برق و یا محل قرارگیری، سوکت های برق ایجاد شده و تاسیسات مذکور در این محل ها نصب می شوند و یا از آنها عبور داده می شوند.
 

کلمات کلیدی مرتبط:
سوپر پنل ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت سوپر پنل,pptx ,بخشی از مطلب , , ,نصب آرماتورهای اضافی دیوارها ,بعد از نصب دیوارهای سیستم می بایست به نصب آرماتورهای افقی و آرماتورهای اضافی عمودی با توجه به جزئیات محاسبات، مبادرت نمود. اندازه و نجوه قرارگیری این آرماتورها از طریق محاسبات سازه ای تعیین می شود.,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
 
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 60   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
 
بخشی از مطلب
 
آشنایی با انواع فاصلاب
2-1-انواع فاضلاب 
2-1-1-فاضلاب خانگی(1)
فاضلابهای خانگی را می توان در دودسته زیر تقسیم بندی کرد:
الف)فاضلاب خانگی خالص:تشکیل شده است از فاضلاب دستگاه های بهداشتی خانه ها مانند:توالت ها،
دستشوئی ها،حمام ها،ماشین های لباس شوئی و ظرف شوئی،پساب آشپزخانه هاویا فاضلاب بدست آمده از شستشوی قسمت های گوناگون خانه.نام دیگر این نوع فاضلاب،فاضلاب بهداشتی است.
     پس بطور کلی فاضلاب بهداشتی عبارتست از فاضلابی که از واحد های مسکونی تخلیه می شود.خواص فاضلابهای خانگی خالص(بهداشتی)در سطح یک کشور تقریباً یکسان است وتنها غلظت آنها بسته به مصرف سرانة آب در شهر ها تغییر می کند. 
ب)فاضلاب خانگی ناخالص:فاضلابی است که علاوه بر فاضلاب بهداشتی که از واحدهای مسکونی تخلیه 
می شود،دارای مقداری فاضلاب بدست آمده از مغازه ها،فروشگاهها،تعمیرگاهها،کارگاه ها،رستورانها وموسسه هایی مانند آنها لازم است.لازم به ذکر است واحدهای صنعتی که اجباراً فاضلاب آنها در سطح شهر وبطور پراکنده وارد کانال جمع آوری فاضلاب درون شهری می شود نیز جزو این نوع فاضلابها محسوب می شوند.
نام دیگر این نوع فاضلاب،فاضلاب شهری(2) است. بطور کلی فاضلاب خانگی ناخالص(فاضلاب شهری)فاضلابی است که از واحدهای مسکونی وتجاری،واحدهای صنعتی(بعضاً کوچک وبزرگ)وتاسیسات مشابه تخلیه میشود.لذا با توجه به نوع وتعداداینگونه موسسه ها ممکن است نوع فاضلابها در شهرهای مختلف یک کشور متفاوت باشد.
 
 
2-1-2-فاضلاب صنعتی(1)
     فاضلابهای صنعتی ،فاضلابهایی هستند که در آنها فضولات صنعتی بیشتر است.در این فاضلابها مواد خارجی همچون مواد معدنی،مواد نفتی و روغنی،مواد شیمیایی،مواد آلی و… وجود دارد.فاضلابهای صنعتی کاملاً بستگی به نوع فراوردة کارخانه دارد وخواص مختلفی دارند،لذا مقدار ونوع مواد خارجی در فاضلابهای صنعتی با توجه به مشخصات کارخانه مشخص می شوند.
 
2-1-3-جریان نفوذی-ورودی
     آبهایی هستند که به روش های مستقیم یا غیر مستقیم وارد شبکة فاضلاب می شوند.
جریان نفوذی آبی است که از زمین واز طریق لوله های معیوب،اتصالات ودرزهای لوله ها ودیوارة دهانه های آدم رو،ترکها وشکستگیها ویا متخلخل وارد سیستم فاضلابرو وخطوط شبکه فاضلاب می شود.
جریان ورودی عبارت از جریانهای سطحی است که از طریق ارتباطات زهکشهای آبهای سطحی،ناودان پشت بامها،زهکشهای پی وزیر زمینها،آب تاسیسات خنک کننده ویا از طریق درپوشهای دهانه های آدم رو به شبکة فاضلاب وارد می شود.
 
 
2-1-4-فاضلاب سطحی(2)
فاضلابهای سطحی ناشی از بارندگی وذوب یخها وبرف های نقاط بلند هستند.این فاضلاب ها بعلت جریان در سطح زمین وتماس با آشغالها وکثافت های روی زمین وشستن سطح خیابانها وپشت بامها آلوده شده ومقداری مواد آلی ومعدنی در آنها وجود دارد.
 
 
2-2-مشخصه های کلی فاضلاب 
برای طراحی وبهره برداری از تاسیسات جمع آوری،تصفیه و دفع فاضلاب آگاهی از ماهیت فاضلابها ضروری است.
بطور کلی می توان مشخصه های فاضلاب را در سه دستة کلی زیر تقسیم بندی نمود:
دستة اول-مشخصه های فیزیکی
دستة دوم-مشخصه های شیمیایی 
دستة سوم-مشخصه های زیست شناختی
 
مشخصه های فیزیکی:
     مهمترین مشخصة فاضلاب عبارت است از کل محتوایات جامد آن که شامل مواد شناور،مواد قابل ته نشینی،مواد کلوئیدی،مواد محلول است.سایر مشخصه های فیزیکی عبارتند از بو،دما،چگالی،رنگ وکدری.
 
مشخصه های شیمیایی:
ویژگیهای شیمیایی فاضلاب در چهار قسنت ارائه می شود:(1)مادة آلی؛(2)اندازه گیری محتوای آلی؛(3)مادة غیرآلی؛(4)گازها.
 
مشخصه های زیست شناختی:
هر مهندس محیط زیست باید دانش کافی دبارة مشخصه های زیست محیطی فاضلاب داشته باشد و در مورد مطالب زیر شناخت داشته باشد:
-گروههای اصلی میکروارگانیزمهای موجود در آبهای سطحی وفاضلاب.
-ارگانیزمهای بیماری زا موجود در فاضلاب.
-ارگانیزمهایی که به منزلة شاخص آلودگی مورد استفاده قرار می گیرند واهمیت آنها. 
-روشهای شناسایی ارگانیزمهای شاخص .
-روشهای سمیت فاضلابهای تصفیه شده .
     حال جهت آشنایی با برخی مشخصه های کلی فاضلابها خصوصاً فاضلاب شهری تعاریف زیر ارائه می شود:
 
رنگ فاضلاب:(1)
     رنگ فاضلاب(خصوصاً فاضلاب شهری)نشان دهندة عمرآن است.فاضلاب تازه دارای رنگ خاکستری است.پس از مدتی که فاضلاب گندیده و کهنه شد،رنگ آن تیره وسیاه می گردد که علت آن وجود سولفید آهن(Fes)است که در حدود (0.25) میلی گرم در لیتر با فاضلاب دفع شده از منازل همراه است.
 
بوی فاضلاب:(2)
     بوی فاضلاب ناشی از گازهائی است که در اثر متلاشی شدن مواد آلی بوجود می آید.بوی فاضلاب تازه قابل تحمل تر از فاضلاب کهنه است.بوی فاضلاب کهنه بیشتر ناشی از گاز هیروژن سولفوره می باشد که در اثر فعالیت باکتریها بی هوازی ودر نتیجه احیای سولفات ها به سولفیدها تولید می شود.
      اگر اکسیژن کافی به فاضلاب رسیده شود باعث می شود که باکتریهای بی هوازی از فعالیت باز ایستاده وبه جای آنها باکتری های هوازی،مواد آلی را تجزیه کرده وگاز کربنیک تولید شود وسبب بی بو شدن فاضلاب گردد.
 
درجة اسیدی:(3)
فاضلاب شهری و تازه معمولاً حالت خنثی ومتمایل به قلیائی دارند.تنها در اثر ماندن وشروع عمل گندیدگی گازهای اسیدی(هیدروژن سولفوره)تولید گردیده ودرجة اسیدی فاضلاب کاهش یافته،خاصیت اسیدی پیدا نماید.هر چه درجة گرمای محیط بیشتر باشد عمل گندیدن تعفن زودتر رخ می دهد.
در شرایط نسبتاً متعارفی عمل تعفن سه تا چهار ساعت پس از تولید فاضلاب شروع می شود.
 
دمای فاضلاب:(1)
به علت اعمال زیستی،درجة گرمای فاضلاب معمولاً بیشتر از درجة گرمای آب در همان محیط است.درجة گرمای فاضلاب در سردترین روزهای زمستان غالباً از 10درجه سانتی گراد کمتر نمی گردد ودر روزهای معمولی درجة گرمائی در حدود 2  0 درجه سانتی گراد دارد.
 
 
 

کلمات کلیدی مرتبط:
تصفیة فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx ,بخشی از مطلب , ,آشنایی با انواع فاصلاب ,2-1-انواع فاضلاب ,2-1-1-فاضلاب خانگی(1) ,فاضلابهای خانگی را می توان در دودسته زیر تقسیم بندی کرد: ,الف)فاضلاب خانگی خالص:تشکیل شده است از فاضلاب دستگاه های بهداشتی خ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سیستم های مقاوم در برابر بارهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسیسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
 
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی طرح توسعه موزه هنر کیمبل اثر رنزو پیانو

تاریخ ایجاد 22/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید دارای پلانها و تصاویر   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  2  

پاورپوینت بررسی طرح توسعه موزه هنر کیمبل اثر رنزو پیانو

فهرست مطالب
مقدمه
تجربه ی توسعه ی موزه کیمبل
زمینه و معماری توسعه ی موزه کیمبل
قرارگیری بنای جدید در مجاورت پارک
طراحی این ساختمان
بنای جدید موزه هنر کیمبل
مقطع طولی پروژه
اصول الحاق و طراحی در همجواری
اطلاعات پروژه
مدارک فنی
پلانهای پروژه
تصاویر بیرونی
منابع
 

کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,طرح توسعه موزه هنر کیمبل , اثر رنزو پیانو ,پاورپوینت بررسی ,تجربه ی توسعه ی موزه کیمبل ,زمینه و معماری , توسعه ی موزه کیمبل ,قرارگیری بنای جدید ,در مجاورت پارک ,طراحی این ساختمان ,بنای جدید موزه هنر کیمبل ,مقطع طولی پروژه ,اصول الحاق و طراحی در همجواری ,اطلاعات پروژه ,مدارک فنی ,پلان,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه و گالری Red Hill اثر MOA Architects + Formzero
پاورپوینت بررسی طراحی معماری گالری هنر ملی، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی ، بوستون، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری تالار مشاهیر راک اند رول، کلیولند، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری موزه ی میهو، کیوتو، ژاپن اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی سوژو، سوژو، چین اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی MECA مکا اثر گروه معماری BIG
پاورپوینت بررسی طراحی معماری پاویون المپیک زمستانی کمپانی Hyundai
پاورپوینت بررسی طراحی معماری خانه مقدم
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه کودکان DuPage (DCM
پاورپوینت بررسی معرفی نمونه های داخلی و خارجی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه رسانه در هلند
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی نمایشگاه ام تک EMTEK اثر ZONES DESIGN
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی هنری Menil در هیوستون
پاورپوینت بررسی طراحی موزه علم ریاضیات ، گالری علم و هنر ریاضی
پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنر Jishou (JAM)
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل سالن اجتماعات و نمازخانه ی کریسگی ارو سارینن
پاورپوینت بررسی مارکت هال در روتردام از ام وی آر دی وی
پاورپوینت بررسی موزه هنر و معماری نانجینگ اثر استیون هال
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل مرکز مردمی شهرستان مارین اثر فرانک لوید رایت
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی سوژو، سوژو، چین اثر آی ام پی

تاریخ ایجاد 22/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید دارای پلانها و تصاویر   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  3  

پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی سوژو، سوژو، چین اثر آی ام پی 
 
موزه سوژو به عنوان یکی از جدیدترین آثار ساخته شده از معمار تحسین برانگیز Pritzker I.M.iii در قلب زادگاهش ، سوژو ، چین ساخته شده است. به عنوان یکی از آخرین مدرنیست های باقیمانده ، معمار کوشید تا هم حساسیت های مدرنیستی خود را و هم بومی سوژو را جمع کند. این موزه که در قسمت شمال شرقی بخش تاریخی تاریخی سوژو قرار دارد ، در مجاورت جبهه نشین جونگ وانگ فو ، مجموعه ای از اقامتگاه های تاریخی قرن نوزدهم و باغ مدیر هومبل ، باغی از قرن شانزدهم قرار دارد که به عنوان یونسکو جهانی ذکر شده است
ساختمان جدید طراحی شده توسط پی، موزه ­ی هنر و صنعت چین می باشد که تحت تأثیر سازه ­های بومی در شهرهای کهن چین طراحی شده است.
 
در این طرح، حجم ­های سفید با خطوط حاشیه ­ای سیاه -که از خانه ­های سنتی الهام گرفته شده- در برابر بخش­ هایی از سقف شیشه­ ای زاویه ­دار قرار گرفته اند. همه ­ی این­ ها در حوضچه­ ی بزرگ باغی که آن را احاطه کرده بود، منعکس شده اند.

کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,طراحی معماری , موزه ­ی سوژو، ,سوژو، چین اثر آی ام پی ,پاورپوینت بررسی ,موزه سوژو ,جدیدترین آثار ساخته شده ,معمار تحسین برانگیز ,Pritzker I.M.iii , در قلب زادگاهش ,سوژو ، چین ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه و گالری Red Hill اثر MOA Architects + Formzero
پاورپوینت بررسی طراحی معماری گالری هنر ملی، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی ، بوستون، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری تالار مشاهیر راک اند رول، کلیولند، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری موزه ی میهو، کیوتو، ژاپن اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طرح توسعه موزه هنر کیمبل اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی MECA مکا اثر گروه معماری BIG
پاورپوینت بررسی طراحی معماری پاویون المپیک زمستانی کمپانی Hyundai
پاورپوینت بررسی طراحی معماری خانه مقدم
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه کودکان DuPage (DCM
پاورپوینت بررسی معرفی نمونه های داخلی و خارجی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه رسانه در هلند
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی نمایشگاه ام تک EMTEK اثر ZONES DESIGN
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی هنری Menil در هیوستون
پاورپوینت بررسی طراحی موزه علم ریاضیات ، گالری علم و هنر ریاضی
پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنر Jishou (JAM)
پاورپوینت بررسی مارکت هال در روتردام از ام وی آر دی وی
پاورپوینت بررسی موزه هنر و معماری نانجینگ اثر استیون هال
پاورپوینت بررسی نمایشگاه و مرکز رقص در ریودوژانیرو با معماری تعاملی
پاورپوینت بررسی آکواریوم آنتالیا ترکیه اثر گروه معماری Bahadir Kul Architects
 
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی طراحی معماری گالری هنر ملی، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

تاریخ ایجاد 22/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید دارای پلانها و تصاویر   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  2  

پاورپوینت بررسی طراحی معماری گالری هنر ملی، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

بخشی از مطلب
این بنای الحاقی به گالری هنر ملی آمریکا در واشنگتن، در مجاورت بنای اصلی نئوکلاسیک آن و به طرزی کاملاً متفاوت از لحاظ فرمی قرار گرفته است. پلان این ساختمان از تقسیم بندی هایی به شکل مثلث متساوی الساقین و نیز مثلث های قائن الزاویه کوچکتری تشکیل شده است؛ بنحوی که باعث ایجاد فضاهای مثلثی و لوزی شکل در درون بنا گشته است. کنج های سنگی این بنا، نسبت به سایر اجزاء آن ارتفاع بیشتری داشته و یادآور برج و بارو است. همچنین سقف شیشه ای این بنا، که با پنل های مثلثی شکل ایجاد گشته، باعث شده تا علاوه بر پوشانیدن آتریوم مرکزی، دو قسمت مختلف این بنا را به یکدیگر متصل سازد.موزه های اسمیتسونین و گالری ملی هنر (NGA) به دلیل تعطیلی جزئی دولت ایالات متحده ، بیش از چهار هفته بسته شده اند ، همانطور که دفاتر اداره اوقاف ملی برای هنر (NEA) نیز دارند ، از بازنگری این سازمان جلوگیری می کنند. یا صدور کمک هزینه اکنون ، با خاموشی وارد ماه دوم خود ، موسساتی فراتر از D.C در حال شروع به احساس اثرات آن هستند.

آکادمی هنرهای زیبای پنسیلوانیا (PAFA) در نظر دارد سال آینده یک نمایشگاه بزرگ را به مناسبت صدمین سالگرد تصویب نوزدهم اصلاحیه نوزدهم برگزار کند ، که به برخی از زنان حق رأی داد. با این حال ، روند درخواست اعطای کمک مالی آن برای حمایت از NEA تا زمانی که کارمندان موقوفه از کار بیفتند ، همچنان در انتظار است ، بنا بر گزارشی از Philadelphia Inquirer ، برخی از برنامه هایی را که قرار بود همزمان با نمایشگاه باشد در معرض خطر فسخ قرار می دهد.

بروک دیویس اندرسون ، مدیر موزه PAFA ، به Inquirer گفت: "اگر ما نمی توانیم درخواست کمک هزینه کنیم زیرا کارکنان آنها نمی توانند کار کنند ، این باعث می شود برخی از برنامه های عمومی ما در آینده در معرض خطر قرار گیرند."

اثرات خاموش شدن حتی در فضا احساس می شود ، جایی که پروژه مجسمه سازی ماهواره Trevor Paglen با همکاری موزه هنر نوادا ، بازتابنده مداری ، هنوز بیش از یک ماه از زمان پرتاب آن بر روی یک موشک SpaceX مستقر نشده است. به گزارشی در روزنامه هنر. با توجه به به روزرسانی در صفحه Kickstarter پروژه ، تا پایان خاموش شدن هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود:و.....

 
کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,طراحی معماری ,گالری هنر ملی، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا ,پاورپوینت بررسی ,این بنای الحاقی به گالری , هنر ملی آمریکا ,واشنگتن، در مجاورت بنای اصلی , نئوکلاسیک آن ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه و گالری Red Hill اثر MOA Architects + Formzero
پاورپوینت بررسی طراحی معماری کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی ، بوستون، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری تالار مشاهیر راک اند رول، کلیولند، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری موزه ی میهو، کیوتو، ژاپن اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی سوژو، سوژو، چین اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طرح توسعه موزه هنر کیمبل اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی MECA مکا اثر گروه معماری BIG
پاورپوینت بررسی طراحی معماری پاویون المپیک زمستانی کمپانی Hyundai
پاورپوینت بررسی طراحی معماری خانه مقدم
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه کودکان DuPage (DCM
پاورپوینت بررسی معرفی نمونه های داخلی و خارجی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه رسانه در هلند
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی نمایشگاه ام تک EMTEK اثر ZONES DESIGN
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی هنری Menil در هیوستون
پاورپوینت بررسی طراحی موزه علم ریاضیات ، گالری علم و هنر ریاضی
پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنر Jishou (JAM)
پاورپوینت بررسی مارکت هال در روتردام از ام وی آر دی وی
پاورپوینت بررسی موزه هنر و معماری نانجینگ اثر استیون هال
پاورپوینت بررسی نمایشگاه و مرکز رقص در ریودوژانیرو با معماری تعاملی
پاورپوینت بررسی آکواریوم آنتالیا ترکیه اثر گروه معماری Bahadir Kul Architects
 
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی فضای ورودی ایستگاه راه آهن Palma

تاریخ ایجاد 22/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 23 اسلاید   قیمت: 6900 تومان     تعدادمشاهده  2  

پاورپوینت بررسی فضای ورودی ایستگاه راه آهن Palma

فهرست مطالب
مقدمه
اطلاعات پروژه
وضعیت سابق این ایستگاه
معماری فضای ورودی ایستگاه راه آهن
حجم برج مانند معماری
تصاویر ایستگاه راه آهن Palma
نقشه ایستگاه راه آهن Palma
دتایلهای خاص ایستگاه راه آهن Palma
منابع
 

کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,فضای ورودی ایستگاه ,راه آهن Palma ,پاورپوینت بررسی ,اطلاعات پروژه ,وضعیت سابق این ایستگاه ,معماری فضای ورودی ایستگاه راه آهن ,حجم برج مانند معماری ,تصاویر ایستگاه راه آهن Palma ,نقشه ایستگاه راه آهن Palma ,دتایلهای خاص ایستگاه راه آهن Palma ,منابع , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل ایستگاه مترو Pont de Bondy در فرانسه
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و سرانه ریز فضاهای معماری ایستگاه مترو
پاورپوینت بررسی مهندسی معماری فرودگاه
دانلود بررسی پاورپوینت تجزیه تحلیل ترمینال نیویورک
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع بندر گاه ژانگ جیانگ، آتلیه معماران لیو یویانگ
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال اتوبوس کایسری ترکیه و ترمینال دزفول
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول
دانلود, پاورپوینت بررسی استداندارد های ترمینال مسافربری,pptx
دانلود بررسی پاورپوینت فرودگاه و انواع آن
دانلود بررسی فایل پاورپوینت فضاهای پایانه
دانلود بررسی تحلیل پایانه مسافربری جنوب تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری فرودگاه بین المللی مارسی توسط نورمن فاستر
دانلود بررسی, تحلیل ترمینال اراک پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری نمونه موردی فرودگاه بین المللی ملکه علیا توسط شرکت فاستر و شرکا
دانلود بررسی تلفیق هنر و معماری در متروپاورپوینت
دانلود پاورپوینت بررسی کلی فرودگاه,pptx
بررسی برنامه فیزیکی و متراژ ریز فضا های ایستگاه مترو
دانلود بررسی فرودگاه بین المللی Shenzhen Bao’an پاورپوینت
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری فرودگاه کانزای ژاپن ، Kansai International Airport
نمونه های موردی ترمینال اتوبوس ، پاورپوینت بررسی نمونه پایانه اتوبوس خارجی
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مبانی گودبرداری و سازه های نگهبان,pptx

تاریخ ایجاد 22/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 150   قیمت: 29000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مبانی گودبرداری و سازه های نگهبان,pptx
 
 
بخشی از مطلب  
 
) تنگ بستن پشت خاکریز (دیوار نگهبان) 
گاهی شیب زمین زیاد است و این گودی از شیب، باید در چند مرحله خاکریزی شود تا بتوان به سطح مورد نظر (سطح زیر پیِ ساختمان) رسید. در چنین مواردی، ساختن دیواره، پشت واره (دیوار تنگ، دیوار نگهبان یا دیوار حایل) گفته می شود که سبب نگه داری خاکریزی خواهد شد. اگر خاکریزی مرتفع باشد، تنگ تحت زاویه با فاصله های معین در دل دیوار پشت واره باید ساخته شود. دیوار پشت واره با پی سازی، در شکل های گوناگون با مصالح مرغوب اجرا می شود، در ضمن پی آن باید گسترده باشد، تا در اثر فشار پشت تنگ از خاکریزی، خطر واژگونی (تنگ) برطرف شود. 
توجه 1: اگر قسمتی از سطح زمین کوبیده شده از خاکریزی برای محوطه باشد، در قسمت هایی از دیوار پشت واره، لوله گذاری اجرا خواهد شد. این لوله ها سبب هدایت آب از پشت خاکریز به خارج خواهد بود. در صورتی که این گونه اجرا نشود، خطر رانش دیوار پشت واره (به خصوص دیوار پشت واره بدون تنگ به وسیله فشارهای جانبی از خاکریزی) وجود خواهد داشت. 
توجه 2: اگر ارتفاع خاک ریزی بلند باشد، لایه های خاک باید دارای دانه بندیِ «گراول» (درشت دانه بیشتر و تا حدود قطر 3 اینچ یعنی قلوه سنگ، شن درشت، شن بادامی و ریزدانه شن و ماسه با مقدار لازم سیلت همراه با نسبت معینی از خاک رس، مخلوطی دونم با مقدار آب کافی) باشد، سپس باید لایه به لایه ریختن و غلتک کردن آن تا سطح مورد نظر انجام گیرد. 
توجه 3: در مواردی با اضافه کردن شیره آهک به مخلوط مرطوب، ورز دادن آن، ریختن لایه به لایه و غلتک زنی لایه ها، خاک ریزی بسیار اصولی اجرا می شود. 
توجه 4: عمل غلتک زنی در هر لایه، باید تا قبل از پوسته شدن سطح خاک ریزی شده انجام شود. 
معمولاً قبل از اجرای لایه خاک ریزی بعدی، سطح لایه خاک ریزی غلتک شده توسط غلتک آج داری به نام غلتک «پابزی» شیارهایی در سطوح خاک ریزی به وجود می آید. این کار باعث پیوند لایه های بعدی به لایه های زیرین خواهد شد. بدین ترتیب قبل از پی سازی، پی مقاوم خاکی و اصولی برای زیرسازی پی ساختمان به وجود خواهد آمد. (شکل 4-1) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1-6) شیب پایدار  (زاویه گودبرداری) 
از جمله مسایل مهمی که در گودبرداری ها بدان بر می خوریم، حفاظت و نگهداری شیب ها و شیروانی های جانبی یا دیواره های ترانشه های محیطی گودها، به ویژه گودهای عمیقی و عریض است. در خاکبرداری های وسیع، که لازم است حجم عظیمی از خاک برداشته شود، استفاده از مهاربندی عرضی در جهت عمود بر دیواره معمولاً غیر اقتصادی، و در بسیاری از موارد نیز عملاً غیر اجرایی است. 
در گودبرداری های کوچکتر، مقایسه بین استفاده از مهاربندی عرضی یا اجرای دیواره گود به صورت شیبدار و انتخاب یکی از این دو گزینه بستگی به میزان فضای قابل دسترس و نیز ملاحظات اقتصادی دارد. گودبرداری های باز و عریض ممکن است برای استفاده دائم و یا به عنوان بخشی از کارهای اجرایی موقت لازم باشند. نکته قابل توجه آن است که گودبرداری و مسائل مربوط به آن، یکی از مسائل مهندسی عمران است و نباید از ضوابط ویژه سایر شاخه ها، نظیر استخراج معادن و نظایر آن، بدون در نظر گرفتن ملاحظات مهندسی عمران، در این خصوص استفاده شود. 
به طور کلی می توان گفت که اجرای گودبرداری های موقت به صورت شیب دار، چه از نظر هزینه مستقیم و چه از نظر زمان اجرا، در مقایسه با سایر روشهای نگهداری خاک اقتصادی تر است. این گزینه را هنگامی می توانیم اتخاذ کنیم که هم بتوانیم شیب را در داخل زمین مورد نظر اجرا کنیم و هم دبی آب زیرزمینی ای که به شیب وارد می شود کم باشد یا بتوانیم آن را کنترل کنیم. با این وجود، اتخاذ تصمیم در مورد عدم اجرای سازه نگهبان حتماً باید مبتنی بر دارا بودن آگاهی کافی در مورد خاک زیرین و نیز تحلیل پایداری مناسب خاک باشد، و نمی توان صرفاً بر مبنای ملاحظات اقتصادی و نیز یک شیب فرضی بدین امر مبادرت کرد. 
پایداری شیب خاکهای دانه ای را می توانیم به سهولت با توجه به زاویه مقاومت برشی ، یعنی زاویه اصطکاک داخلی خاک یا لایه های خاک تعیین کنیم. در خاکهای چسبنده تحکیم عادی یافته ، برای بررسی و تعیین پایداری شیب می توانیم از محاسبات تکراری لنگرهای محرک و مقاوم را باید بر اساس مقاومت برشی زهکشی نشده سریع خاک در سطح گسیختگی مورد نظر به دست بیاوریم. در صورت امکان، به منظور جلوگیری از تأثیر دست خوردگی خاک بر روی تعیین مقاومت خاک های رسی، بهتر است مقاومت برشی این گونه خاک ها را به جای آنکه با استفاده از روشهای آزمایشگاهی تعیین کنیم، در محل و با استفاده از آزمون برش پرّه ای به دست آوریم. 
 
 

کلمات کلیدی مرتبط:
اصول و مبانی گودبرداری و سازه های نگهبان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مبانی گودبرداری و سازه های نگهبان,pptx , ,بخشی از مطلب , ,) تنگ بستن پشت خاکریز (دیوار نگهبان) ,گاهی شیب زمین زیاد است و این گودی از شیب، باید در چند مرحله خاکریزی شود تا بتوان به سطح مورد نظر (سطح زیر پیِ ساختمان) رسید,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبیاری و راههای کنترل آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازی سازه ها در مقابل نیروهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی کابلها در سازه های مهندسی,pptx
دانلود,پاورپوینت پارامتریک جهت بررسی اندرکنش خاک و سازه ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مدل سازی به روش عناصر محدود,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار قاب فولادی با مهاربند کمانش ناپذیر و معمولی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کنترل فعال سازه با رویکرد فازی با میراگر (ATMD),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های فولادی و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تاریخچه تعیین آسیب پذیری و ارزیابی سازه ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اقدامات بهینه در معماری ساختمانهای نوساز ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعاریف و اصول کلی در تصفیفه آب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آب و اهمیت آن ,pptx
پاورپوینت بررسی نیوجرسی پلی اتیلن (نیوجرسی پلاستیکی) موانع جاده ایی ( راه بند پلاستیکی) یا موانع ترافیکی
پاورپوینت بررسی اجرای سقف وافل
پاورپوینت بررسی دال مشبک وافل ، معرفی سیستم نوین اجرای سقف
دانلود,بررسی پاورپوینت سیمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارزیابی فولادی استحکام بالا در صنعت سازه های فولادی,pptx
 
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx

تاریخ ایجاد 22/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
 
بخشی از مطلب  
 
 سیستم دیوار برشی فولادی از قسمت های زیر تشکیل می شود:
ورق جان دیوار، دو ستون به عنوان عناصر مرزی قائم و دو تیر طبقه به عنوان عناصر مرزی افقی. شکل 1-1 یک سیستم دیوار برشی فولادی را نشان می دهد. این سیستم را می توان به عنوان یک تیر ورق قائم در نظر گرفت که در آن ستون ها به عنوان بال تیر ورق، ورق جان دیوار به عنوان جان تیر ورق و تیر ها به عنوان سخت کننده های قائم عمل می کنند. در فصل سوم در مورد تفاوت دیوار برشی فولادی و تیرورق بطور کامل بحث می شود. دیوار های برشی فولادی جایگزینی سریعتر به لحاظ اجرائی و مطمئن تر به لحاظ مقاومت و رفتار برای دیوارهای برشی بتنی می باشند. همچنین سیستم مذکور از همه خصوصیات سیستم های مهاربند های همگرا و مهاربندی های خارج از مرکز، بهره مند بوده و در بسیاری از موارد بهتر عمل می نماید. دیوار برشی فولادی دارای خواصی است که اساساً در مقاومت در برابر بار های لرزه ای  بسیار سود مند است از قبیل: شکل پذیری بسیار زیاد، کاهش مقاومت بسیار کم تحت بار های چرخه ای ، سختی اولیه بالا و هنگامی که به همراه قاب خمشی به کار می رود دارای نا معینی بسیار بالا و دارای جذب 
 
 
شکل 1-1 – اجزاء دیوار برشی فولادی ]1[
 
 انرژی قابل توجه می باشد. استفاده از اتصالات صلب باعث کم شدن مقدار پینچینگ در منحنی هیسترزیس می شود. سیستم از نظر سختی برشی از سخت ترین سیستم های مهاربندی که X شکل می باشد، سخت تر بوده و با توجه به امکان ایجاد بازشو در هر نقطه از آن، کارایی همه سیستم های مهاربندی را از این نظر دارا میباشد. همچنین رفتار سیستم در محیط پلاستیک و میزان جذب انرژی آن نسبت به سیستم های مهاربندی بهتر است.  شکل 1-2 مقایسه دیوار و انواع مهاربندها را نشان می دهد.
 
V – Bracing                      Eccentric Bracing                             X – Bracing                              
  
Stiffened Steel Shear              Stiffened Steel Shear                       Steel Plate Shear     
        Wall With Opening                  Wall With Opening                  Unstiffened))             
  
شکل 1-2 – مقایسه دیوار و انواع مهار بند ]2[
 
در سیستم دیوار های برشی فولادی با توجه به گستردگی مصالح و اتصالات، تعدیل تنش ها به مراتب بهتر از سیستم های مقاوم دیگر در برابر بار های جانبی مانند قاب ها و انواع مهاربند ها که معمولاً در آنها مصالح به صورت دسته شده و اتصالات متمرکز می باشند، صورت گرفته و رفتار سیستم به خصوص در محیط پلاستیک مناسب تر می باشد. در این سیستم، با استفاده از ورق های نازک فولادی می توان از پدیده پس کمانش  مشابه تیر ورق ها، بدون هیچ خللی در پایداری استفاده نمود. آزمایش های متعدد نشان می دهد منحنی های هیسترزیس دیوارهای مذکور تحت اثر بارهای رفت و برگشتی با ورق های نازک و یا با ورق های تقویت شده، کاملا پایدار بوده و میزان جذب انرژی در آنها بالا می باشد.
تفاوت اصلی بین دیوار و تیر ورق (شکل 1-3)، تأثیر بسیار مهم المان های مرزی در دیوار برشی نسبت به بال ها و سخت کننده ها در تیر ورق است. در دیوار عناصر مرزی طوری طراحی می شوند که به ورق جان
     
Plate Girder                           Steel Plate Shear Wall                             
    شکل 1-3 – دیوار برشی فولادی و تیر ورق ]2[
 
اجازه جاری شدن در کل چشمه را بدهند، در حالی که در تیرورق انتظار نمی رود که بالها سختی مورد نیاز برای رسیدن جان به تنش جاری شدن در کل عمق تیر ورق را ایجاد کنند.
 در حین اعمال بار های چرخه ای بر روی قاب ممکن است سه مرحله رخ دهد:
در مرحله اول کمانش الاستیک بحرانی در ورق رخ می دهد. در مرحله دوم در ورق جان، میدان کششی قطری  ایجاد می شود ودر مرحله سوم با جاری شدن ورق جان، مقدار قابل توجهی انرژی جذب می شود.
مقاومت پس از کمانش ورق فولادی نازک، باعث تبدیل این سیستم به یک سیستم دلخواه در امریکا و کانادا شده است.
 
1-3 مزیت های سیستم
دیوار های برشی فولادی نسبت به سایر سیستم های سازه ای دارای مزیت هایی می باشند که در زیر به آنها اشاره می شود:
1 -  در صورتی که سازه به طور مناسب طراحی و جزییات آن ارائه شود، رفتار بسیار شکل پذیری دارد و توانایی جذب انرژی آن بسیار بالا است. در نتیجه این سیستم می تواند بسیار مناسب و اقتصادی باشد.
2 -  سیستم دیوار برشی فولادی سختی بسیار زیادی دارد. بنابراین در کنترل تغییر مکان جانبی سازه به ویژه ساختمان های بلند مرتبه بسیار مناسب است.
3 - در مقایسه با دیوار برشی بتنی، دیوار برشی فولادی، بسیار سبک تر است که منجر به کاهش بار ثقلی ستون ها و فونداسیون و همچنین کاهش نیرو های ناشی از زلزله می شود.
4 - سرعت اجرای این سیستم نسبت به سایر سیستم ها بسیار بالا تر بوده و هزینه آن نیز پایین تر است.
5 - به خاطر ضخامت کم دیوار برشی فولادی در مقایسه با دیوار برشی بتنی، فضای معماری کمتری اشغال می شود که این مسئله در مورد ساختمان های بلند مرتبه بیشتر نمود پیدا می کند. 
6 - برای مقاوم سازی ساختمان های موجود، استفاده از دیوار برشی فولادی نسبت به دیوار برشی بتنی، بسیار سریع تر و کم هزینه تر است.
7 - بررسی های صورت گرفته بر روی ساختمان های هتل هایت ریجنسی  و بیمارستان آلیو ویو  نشان می دهد با به کارگیری سیستم دیوار برشی فولادی می توان به مقدار زیادی در مصرف فولاد صرفه جویی نمود. در این دو ساختمان به ترتیب 34 و 50 درصد مصرف فولاد نسبت به سیستم قاب خمشی، کاهش یافته است ]2[.
 
1- 4 محدودیت های سیستم
دیوار برشی فولادی در ساختمان های یک یا چند طبقه مسکونی تا ساختمان های بلند مرتبه مورد استفاده قرار می گیرد. مطابق با آئین نامه ASCE 7 ارتفاع ساختمان با سیستم سازه ای دیوار برشی برای مناطق لرزه خیز D,E,F محدود به 160 فوت (50 متر) می باشد مگر اینگه از سیستم دوگانه استفاده گردد. اگرچه این سیستم برای سازه های کوتاه و بلند مناسب است، شیوه های طراحی با اندازه سازه تغییر می کند. ملزومات آئین نامه در مورد تیرها و ستونها در دیوار برشی فولادی به همراه قاب خمشی و بخصوص زمانی که با مقاطع سرد نورد شده ترکیب می شوند، سخت گیرانه است. برای ساختمان های بلند، کنترل جابجایی سازه دشوار و ممکن است باعث افزایش طول دهانه دیوار و یا تعداد دیوار ها شود. به دلیل اینکه بر روی دیوار برشی در دهانه هایی با طول زیاد مطالعاتی صورت نگرفته است، استفاده از این حالت محدود می شود. برای کنترل جابحایی نسبی نیاز است از روش هایی از قبیل استفاده جفت (کوپله) از دیوار برشی فولادی برای کاهش نیرو های محوری در ستون ها و یا استفاده از سیستم دکلی در تیرها برای انتقال لنگر واژگونی به ستون های مجاور استفاده شود. 
نیروهای فشاری اولیه وارد بر روی ورق فولادی ممکن است گسترش میدان کششی قطری را به تاخیر بیاندازد. بسیار مهم است که ترتیب اجرای اجزاء مختلف ساختمان طوری طراحی شود که از ایجاد نیروهای فشاری بزرگ بر روی ورق جان جلوگیری شود. بهتر است سعی شود جوشکاری اتصالات و وصله ها زمانی صورت گیرد که بیشتر تغییر مکان ناشی از بارهای مرده رخ داده باشد تا نیروی فشاری اولیه در سیستم کاهش یابد ]2[.
 
5-1 انواع دیوار های برشی فولادی
سیستم دیوار برشی فولادی به طور کلی به دو حالت زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
1 - دیوار برشی سخت نشده     
2 - دیوار برشی سخت شده            
معیار های هزینه ای موجود در عملیات ساخت، بیان کننده این موضوع است که دیوار برشی سخت نشده نسبت به دیوار برشی سخت شده (سخت کننده یا بتن)، ارجحیت دارد. 
دیوار برشی مرکب  به عنوان نوعی از دیوار برشی سخت شده، در برخی از ساختمان های بزرگ جهان به کار رفته است. در یک دیوار برشی فولادی سخت نشده، نیروی برشی طبقه، توسط تشکیل میدان کششی در ورق پس از رخ دادن کمانش در قطر فشاری، تحمل می شود. در یک دیوار برشی مرکب، قسمت بتنی از کمانش ورق فولادی پیش از جاری شدن برشی جلوگیری می کند. بنابراین نیروی جانبی توسط جاری شدن برشی ورق تحمل می شود. ظرفیت جاری شدن ورق فولادی در برش به مراتب بزرگتر از مقاومت جاری شدن میدان کششی قطری است. علاوه بر این، پوشش بتن مسلح بر روی ورق، نقش عایق بندی صوتی و حرارتی دیوار را دارد و باعث افزایش مقاومت در برابر آتش می شود 
 
 

کلمات کلیدی مرتبط:
معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx ,بخشی از مطلب , , سیستم دیوار برشی فولادی از قسمت های زیر تشکیل می شود: ,ورق جان دیوار، دو ستون به عنوان عناصر مرزی قائم و دو تیر طبقه به عنوان عناصر مرزی افقی. شک,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبیاری و راههای کنترل آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازی سازه ها در مقابل نیروهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی کابلها در سازه های مهندسی,pptx
دانلود,پاورپوینت پارامتریک جهت بررسی اندرکنش خاک و سازه ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مدل سازی به روش عناصر محدود,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار قاب فولادی با مهاربند کمانش ناپذیر و معمولی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کنترل فعال سازه با رویکرد فازی با میراگر (ATMD),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های فولادی و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تاریخچه تعیین آسیب پذیری و ارزیابی سازه ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اقدامات بهینه در معماری ساختمانهای نوساز ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعاریف و اصول کلی در تصفیفه آب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آب و اهمیت آن ,pptx
پاورپوینت بررسی نیوجرسی پلی اتیلن (نیوجرسی پلاستیکی) موانع جاده ایی ( راه بند پلاستیکی) یا موانع ترافیکی
پاورپوینت بررسی اجرای سقف وافل
پاورپوینت بررسی دال مشبک وافل ، معرفی سیستم نوین اجرای سقف
دانلود,بررسی پاورپوینت سیمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارزیابی فولادی استحکام بالا در صنعت سازه های فولادی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی قاب‌های(EBF,MRF,CBF),pptx
 
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx

تاریخ ایجاد 22/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
 
بخشی از مطلب  
 
انواع سیستم های دیوار برشی فولادی
دیوار برشی فولادی ممکن است به تنهایی و یا همراه با قاب خمشی فولادی به عنوان سیستم باربر جانبی در یک سازه مورد استفاده قرار گیرد (شکل 3-1). در حالت اول، اتصالات تیر به ستون از نوع مفصلی می باشند. این نکته باید مد نظر قرار گیرد که اتصالات رایج بصورت کاملاً مفصلی عمل نمی کنند و تا حدودی رفتار نیمه صلب از خود نشان می دهند. در سیستم دو گانه قاب خمشی و دیوار برشی فولادی، قاب خمشی به عنوان یک سیستم پشتیبان برای دیوار برشی فولادی عمل می کند ]2[.
           
شکل 3 -1 - دیوار برشی فولادی در سیستم های ساده و دو گانه ]2[
 
دیوار برشی فولادی بطور کلی به دو حالت زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
1 - دیوار برشی فولادی سخت نشده 
2 - دیوار برشی فولادی سخت شده            
در انتخاب نوع دیوار، طراح باید مواردی از قبیل عملکرد لرزه ای، نیازهای معماری، توجیه اقتصادی، آسانی ساخت، حمل و نقل و نصب قطعات را مد نظر قرار دهد.
در صورت طراحی و اجرای صحیح، از هر دو سیستم سخت شده و سخت نشده، انتظار می رود که رفتار بسیار مطلوبی داشته باشند. از دیدگاه اقتصادی، سیستم دیوار برشی فولادی بدون سخت کننده، به دلیل بالا بودن هزینه جوشکاری سخت کننده ها، هزینه به مراتب کمتری نسبت به سیستم دارای سخت کننده دارد. البته با ضخامت یکسان دیوار، سیستم سخت شده دارای مقاومت برشی بسیار بیشتری است.
سیستم دیوار برشی فولادی، بطور کلی از طریق ایجاد کشش قطری در ورق جان و نیروهای واژگونی در ستون های اطراف، با نیروهای جانبی مقابله می کند. این رفتار در شکل3-2 نشان داده شده است. این شکل یک ساده سازی در درک رفتار دیوار برشی فولادی است و نیرو های داخلی دیوار های با ورق نازک باید با روشهای دقیق تری بررسی شوند.
 
 
شکل 3 – 2 - رفتار ایده آل شده دیوار برشی ]3[
 
  ورقهای جان بر اساس توانایی آنها در برابر کمانش طبقه بندی می شوند. ورق های معمول بسیار لاغر و بدون سخت کننده هستند و مقاومت فشاری بسیار کمی دارند. در اثر کمانش فشاری ورق در یک قطر، یک میدان کششی در امتداد قطر دیگر ورق تشکیل می شود. به همین دلیل ورق های لاغر می توانند نیروهای قابل ملاحظه ای را تحمل نمایند. بنابراین به المان بسیار مناسبی برای تأمین سختی و مقاومت جانبی تبدیل می شوند. شناخت اثرات تنش های ایجاد شده در ورق جان بر روی المان های اطراف دیوار، اصلی ترین عامل برای درک رفتار این سیستم می باشد.
در دیوار برشی سخت شده، کاهش لاغری ورق جان به دلیل وجود سخت کننده ها، باعث افزایش مقاومت دیوار می شود. سخت کننده ها معمولاً به یک یا هر دو سمت دیوار متصل می شوند. با اینکه استفاده از سخت کننده مؤثر بودن ورق جان را افزایش می دهد، اما به دلیل مسائل اقتصادی سیستم اصلی دیوار برشی فولادی، بر مبنای رفتار دیوار سخت نشده قرار دارد. 
بتن نیز می تواند به عنوان سخت کننده مورد استفاده قرار گیرد که به این سیستم، دیوار برشی مرکب  گفته می شود. شکل 3-3 مثال هایی از انواع دیوار برشی مرکب را نشان می دهد.  بتن به عنوان سخت کننده ورق فولادی، باعث رسیدن ورق جان به مقاومت جاری شدن فولاد در برش می شود.  به عـلاوه، مقـاومت 
 
 
شکل 3-3 – انواع دیوار برشی مرکب ]15[
برشی بتن نیز در تحمل نیروی برشی وارد بر مجموعه مؤثر است. البته آیین نامه AISC 341 از مقاومت بتن در طراحی صرفنظر می کند. این نوع دیوار نیز نسبت به دیوار سخت نشده غیر اقتصادی است.
 
3-2-1 دیوار برشی فولادی بدون سخت کننده 
دیوار های برشی فولادی سخت نشده معمولاً با عنوان دیوار برشی فولادی ویژه طراحی می شوند. آیین نامه AISC 314 ضوابط ویژه ای برای مناطق با لرزه خیزی بالا ارائه می کند که در ادامه بطور خلاصه به آنها اشاره خواهد شد. دیوارهای برشی فولادی دارای ورق های جان لاغر می باشند که توانایی تحمل نیروهای کششی بسیار زیادی را دارند، اما مقاومت فشاری آنها بسیار نا چیز است و از آن صرفنظر می شود. این رفتار شبیه رفتار مهار بند های فقط کششی است. شکل 3-4 نیروهای داخلی ایجاد شده در قاب بادبندی را که بادبندها فقط نیروی کششی تحمل می کنند، نشان می دهد. نیروهای واژگونی توسط ستون ها تحمل شده و از طریق مؤلفه های قائم نیروهای بادبندها، به ستون ها منتقل می شوند ]3[.
 
 
شکل 3-4 – نیروهای اعضا در سیستم بادبندهای فقط کششی ]3[
 
زمانی که بادبندها فقط در کشش کار می کنند، نیروهای محوری بسیار بزرگی در تیرها ایجاد می شود. این رفتار همچنین شبیه به رفتار سخت کننده های قائم در تیر ورق ها می باشد.ایجاد میدان کششی در جان تیر ورق نیازمند تعبیه سخت کننده های قائمی است که در طول تیر ورق و در فواصل مناسب قرار می گیرند. شکل 3-5 نقش سخت کننده ها را در تیر ورق نشان می دهد .
 
 

کلمات کلیدی مرتبط:
انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx ,بخشی از مطلب , ,انواع سیستم های دیوار برشی فولادی ,دیوار برشی فولادی ممکن است به تنهایی و یا همراه با قاب خمشی فولادی به عنوان سیستم باربر جانبی در یک سازه مورد استفاده قرار گیرد (شکل 3-1),
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبیاری و راههای کنترل آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازی سازه ها در مقابل نیروهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی کابلها در سازه های مهندسی,pptx
دانلود,پاورپوینت پارامتریک جهت بررسی اندرکنش خاک و سازه ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مدل سازی به روش عناصر محدود,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار قاب فولادی با مهاربند کمانش ناپذیر و معمولی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کنترل فعال سازه با رویکرد فازی با میراگر (ATMD),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های فولادی و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تاریخچه تعیین آسیب پذیری و ارزیابی سازه ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اقدامات بهینه در معماری ساختمانهای نوساز ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعاریف و اصول کلی در تصفیفه آب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آب و اهمیت آن ,pptx
پاورپوینت بررسی نیوجرسی پلی اتیلن (نیوجرسی پلاستیکی) موانع جاده ایی ( راه بند پلاستیکی) یا موانع ترافیکی
پاورپوینت بررسی اجرای سقف وافل
پاورپوینت بررسی دال مشبک وافل ، معرفی سیستم نوین اجرای سقف
دانلود,بررسی پاورپوینت سیمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارزیابی فولادی استحکام بالا در صنعت سازه های فولادی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی قاب‌های(EBF,MRF,CBF),pptx
 
  • safaii safaii
  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx

تاریخ ایجاد 22/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
 
بخشی از مطلب  
 
1 ابعاد ساختمان و بارگذاری
ساختمان مورد نظر، یک ساختمان دو طبقه فولادی با ابعاد 40 متر در 32 متر است که پلان آن در شکل 5-1 نشان داده شده است. ارتفاع طبقات اول و دوم، به ترتیب برابر 4000 و 3950 میلیمتر می باشد. در جهت شمالی جنوبی، از دو دیوار برشی فولادی با عرض دهانه 5 متر استفاده شده است. پس از اعمال بارگذاری ثقلی، با استفاده از روش استاتیکی معادل آئین نامه FEMA 450، برش پایه محاسبه گردید. برش پایه به دست آمده KN 2011 می باشد که با توزیع نیرو در ارتفاع، نیروی جانبی طبقات اول و دوم، به ترتیب برابر است با 4/667 و 6/1343 کیلونیوتن. برای تعیین نیروی وارد بر هر دیوار، از اثر سختی قاب خمشی، صرفنظر شده است. این فرض به این دلیل صورت گرفته است که سختی قاب خمشی در مقایسه با دیوار، ناچیز است.
 
 
شکل 5-1 -  پلان ساختمان جهت طراحی مدل اصلی
 
5-2-2 روند طراحی نمونه
برای نیروهای بدست آمده از روش استاتیکی معادل، طراحی نمونه اصلی با استفاده از روش زیر صورت می گیرد:
گام 1 : فرضی مناسب برای زاویه تشکیل میدان کششی در ورق جان (α) در طبقات اول و دوم، در نظر گرفته می شود.
گام 2 : با فرض اینکه 75 درصد نیروی جانبی توسط دیوارهای برشی فولادی تحمل می شوند، با استفاده از رابطه زیر، ضخامت ورق فولادی در هر طبقه بدست می آید:
                                                                                                    5-1    
پارامترهای بکار رفته در رابطه 5-1 عبارتند از:
Vi : برش طبقه i 
fypi : تنش جاری شدن ورق جان در طبقه i
L : عرض دهانه دیوار
αi : زاویه تشکیل میدان کششی در طبقه i
گام 3 : مقطع اعضای قاب پیرامونی، فرض می شوند.
گام 4 : زاویه تشکیل میدان کششی را با استفاده از رابطه 17-2 آئین نامه AISC تعیین می کنیم. در صورتی که به مقدار در نظر گرفته شده در گام 1 نزدیک باشد، طراحی ادامه می یابد و در غیر اینصورت به گام 1 باز می گردیم و روند را تکرار می کنیم.
گام 5 : مؤلفه قائم وارد بر المان مرزی افقی را که در اثر جاری شدن ورق جان ایجاد می شود، با استفاده از رابطه 5-2 تعیین می کنیم:
wybi = fypi twi (cosαi)2                                                                                 5-2
گام 6 : با استفاده از آئین نامه FEMA 350 اتصال RBS، با استفاده از نیروی یکنواخت قائم بدست آمده از رابطه 5-2، طراحی می گردد.
گام 7 : برای تعیین نیروهای طراحی المان های مرزی، یک آنالیز استاتیکی غیرخطی بر روی مدل نواری صورت می گیرد.
گام 8 : با استفاده از روابط طراحی LRFD تیرها و ستون ها، مقاطع در نظر گرفته شده، کنترل می شوند. اگر کلیه مقاطع مناسب بودند، طراحی ادامه می یابد. در غیر اینصورت گام 3 تکرار می گردد.
گام 9 : مقاومت بدست آمده از آنالیز پوش اور با برش پایه مقایسه می شود.
 
5-2-3 نتایج طراحی نمونه
5-2-3-1 ورق جان
بر اساس روند طراحی گفته شده در بخش قبل، ضخامت حداقل مورد نیاز ورق های جان در طبقات اول و دوم، به ترتیب برابر 3 و 2 میلیمتر بدست می آید.
 
5-2-3-2 اعضای قاب پیرامونی
بعد از تعیین ضخامت ورق، طراحی قاب پیرامونی طوری صورت می گیرد که المان های مرزی، تحت حداکثر نیروی وارد بر سیستم در اثر جاری شدن ورق، در ناحیه الاستیک باقی بمانند. برای تعیین لنگرهای خمشی، نیروهای برشی و محوری حداکثر در اعضای مرزی، آنالیز پوش اور بر روی مدل نواری با استفاده از نرم افزار Sap 2000 صورت گرفت. نتایج طراحی، منجر به انتخاب مقطع H550x20-350x30 برای ستون ها و مقطع H450x15-300x25 برای تیرهای طبقه اول شد.
 
5-2-4 مشخصات مصالح
فولاد به کار رفته برای قاب پیرامونی، از نوع A572 Gr.50 با تنش جاری شدن kg/cm2  3450 و فولاد به کار رفته در ورق جان، از نوع ASTM A36 با تنش جاری شدن  kg/cm2 2400 می باشد.
 
5-2-5 اتصالات RBS
ویان و برونئو در آزمایشات سال 2005 نتیجه گرفتند که برای نیروهای میدان کششی، به کار بردن اتصالات RBS در المان های مرزی افقی، منجر به طراحی بهینه این المان ها و کوچکتر شدن سطح مقطع مورد نیاز این المان ها می شود. علاوه بر این، این نوع اتصالات باعث تضمین رفتار شکل پذیر دیوار برشی فولادی می شوند. اتصالات RBS با توجه به ضوابط FEMA 2000 (به عنوان مثال، محدودیت حداکثر کاهش عرض بال برابر با 50 درصد است.)، طراحی شدند. مشخصات اتصالات RBS در شکل 5-2 نشان داده شده است.
 

کلمات کلیدی مرتبط:
اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx ,بخشی از مطلب , ,1 ابعاد ساختمان و بارگذاری ,ساختمان مورد نظر، یک ساختمان دو طبقه فولادی با ابعاد 40 متر در 32 متر است که پلان آن در شکل,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبیاری و راههای کنترل آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازی سازه ها در مقابل نیروهای جانبی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی کابلها در سازه های مهندسی,pptx
دانلود,پاورپوینت پارامتریک جهت بررسی اندرکنش خاک و سازه ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مدل سازی به روش عناصر محدود,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار قاب فولادی با مهاربند کمانش ناپذیر و معمولی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کنترل فعال سازه با رویکرد فازی با میراگر (ATMD),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های فولادی و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تاریخچه تعیین آسیب پذیری و ارزیابی سازه ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اقدامات بهینه در معماری ساختمانهای نوساز ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعاریف و اصول کلی در تصفیفه آب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آب و اهمیت آن ,pptx
پاورپوینت بررسی نیوجرسی پلی اتیلن (نیوجرسی پلاستیکی) موانع جاده ایی ( راه بند پلاستیکی) یا موانع ترافیکی
پاورپوینت بررسی اجرای سقف وافل
پاورپوینت بررسی دال مشبک وافل ، معرفی سیستم نوین اجرای سقف
دانلود,بررسی پاورپوینت سیمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ارزیابی فولادی استحکام بالا در صنعت سازه های فولادی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی قاب‌های(EBF,MRF,CBF),pptx
 
  • safaii safaii