فهرست مطالب
فروشگاه زنجیره ای
حوزه فعالیت وال مارت
سوپرسنترها
بازارهای محلی
سامز کلاب
فروشگاههای بینالمللی
ویژگیها شرکت
مدل کسب و کارشرکت وال مارت
موقعیت وال مارت در بازار
استراتژی وال مارت
تحلیل استراتژی وال مارت
نقاط قوت ((Strengths
مشتریان وفادار
شرایط مالی خوب
استراتژی قدرتمند
سهام نسبتا پایدار
پوشش طیف وسیعی از کالا
صرفه به مقیاس
مدیریت زنجیره تامین و تدارکات
پوشش جغرافیایی وسیع
نقاط ضعف weaknesses))
فرصت (Opportunities)
تهدیدها Threats))
کارآفرین کیست؟
فروشگاه های زنجیرهای مجموعه فروشگاه هایی هستند که دارای مدیریت واحد
هستند و در سطح یک شهر، کشور یا چندین کشور پراکنده اند. این فروشگاه ها از
عنوان تجاری یکسانی استفاده میکنند و معمولاً محصولات مشابه یا تقریبا
مشابهی ارائه میکنند.
در سال ۲۰۰۴ فروشگاه های وال مارت برای اولین بار به عنوان بزرگترین و سرمایه دارترین فروشگاه های زنجیرهای جهان شناخته شدند.
والمارت، (Walmart) یک شرکت زنجیرهای مواد خانگی، غذایی، سوپرمارکت و
هایپرمارکت است. این شرکت، درحالحاضر، بزرگترین شرکت جهان میباشد. این
شرکت همچنین، با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان
میباشد.