امروزه
در بسیاری از کشورها بخشهای مختلف بزرگراهها را با آسفالتهای رنگی مشخص
میکنند و به جای رنگآمیزی از چنین قیرهایی که حاوی رنگدانههای مختلف
معدنی از جمله دی اکسید تیتانیوم هستند، استفاده میشود.
فهرست مطالب
چکیده ای در مورد اسفالت رنگی
آسفالت رنگی دردنیا
آسفالت رنگی در فرانسه
آسفالت رنگی در امریکا
آسفالت رنگی در تایوان
آسفالت رنگی در ایران
روش های تولید آسفالت رنگی
رنگدانه های موجود در آسفالت رنگی
مقایسه ی رنگ دانه های آلی و غیر آلی
خصوصیات فیزیکی رنگدانه ها
مقایسه رنگدانه فشرده و پودری
کاربردهای آسفالت رنگی
بخشی از متن
-رشد تکنولوژی و پیشرفت روز افزون که در زمینه جاده سازی شده است سبب
گردیده تا انواع آسفالت منجمله آسفالت سطحی مورد توجه فراوان قرار
گیرد.آسفالت رنگی بدلیل سادگی اجرا،اقتصادی بودن و قابلیت تولید رنگهای
مختلف مورد توجه خاص بوده است.
-آسفالت رنگی به دلیل استفاده از پلیمر خاصیت بهتری نسبت به آسفالت سیاه
دارد به طوری که در مقابل گرما و سرما مقاومت بیشتری داشته و در نتیجه
باعث بهبود عملکرد لایه آسفالت میشود.
-برای بهبود امنیت عبور موتورسیکلت در امریکا، شهر پرتلند 10 منطقه متضاد
را برای آسفالت کردن با آسفالت های رنگی انتخاب کردند نتایج نشان داد که
اکثر دوچرخه سواران به همان اندازه اکثر موتورسواران احساس کردند که آسفالت
رنگی، امنیت عبور را گسترش می دهد
-معمولاً از آسفالت قرمز به عنوان سنگ فرش و لایه محافظ روی غشاهای ضد آب پل ها استفاده می شود.
-از آسفالت رنگی بارنگ روشن می توان برای روکش جاده در داخل تونل ها
استفاده کرد، درنتیجه راننده به خوبی متوجه جاده خواهد بود و در هزینه های
روشنایی تونل صرفه جویی می شود.
-می توان از این ماده برای مشخص کردن ایستگاه های اتوبوس و تاکسی استفاده کرد.
-از آسفالت های رنگی می توان در مکان های تفریحی برای افزایش جذابیت
-رنگدانه های موجود در آسفالت رنگی به دو دسته آلی و غیرآلی تقسیم می شوند.
-افزودن رنگدانه ها به مخلوط آسفالت در طول فرایند تولید به دو صورت ناپیوسته و پیوسته انجام میشود.






