بخشی از مطلب
نمای این مرکز خرید همچون نگینی در شهر خودنمایی میکند».
Mario saia رهبر تیم طراحی ساختمان قبلی این مرکز خرید که توسط
ویکتورپروس (VictorPrus) در سال 1984 بین مونترال قدیم و مرکز جدید
شهر ساخته شده و فرم آن به هیچ وجهارتباط دهنده این دو منطقه
نبود.
طراحی ساختمان جدید امکانات اولیه را دو برابر میکند و به عنوان یک
نقطه عطف واتصال بین دو منطقه یاد شده از آن میتوان یاد کرد. از
یک طرف همسو
با ساختمان سه قرنپیش مونترال و از یک سو همخوان با مرکز جدید شهر.
برای خلق این بنا چه برای شهر و چه برای مردم ،کانسپت اولیه بنا
بر تاکید بر بازی با نور وترانسپارانتی کل مجموعه شکل گرفت.
به این منظور از سه مرحله شیشه رنگی در نما استفادهشد. نتیجه آن
شد که کل مجموعه به عنوان جزء لاینفکی از زیر مجموعههای شهری شدو
یککل را تشکیل میداد.باتوجه به موقعیت و شرایط هریک از سه لایه
یاد شده در داخل قابلیت بروز دادن پیدامیکنند و و بدین ترتیب یک
پرسپکتیو را تبدیل به هزاران پرسپکتیو خاص میکنند.
در نما نیز وضعیت نیز به همین ترتیب است اگر چه شما با یک نمای
کاملاً ساده روبروهستید ولی این ترکیب رنگی به شما اجازه نخواهند
داد که سنگینی نما و ساختمان را حس کنید.در روز ترکیبی شگفتآور از
رنگها را خواهید دید و در شب ساختمانی خواهید دید ترانسپارانت.
و....