پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی گرجستان کویتیسی توسط UNStudio
معماران: UNStudio
پروژه: فرودگاه بین المللی گرجستان کویتیسی
مکان: کویتیسی، جورجیا
عکاسی: Nakanimamasakhlisi
مشتری: United Airports of Georgia LLC
سطح ساختمان: 4.500 m2 + 13.000 m2
حجم ساختمان: 115.200 مترمکعب
ساختمان ساختمان: 16.000 متر مربع
UNStudio فرودگاه بین المللی کوتائیسی اخیرا به عنوان اثر برگزیده مجله
Curbed (May 2017) یکی از 13 فرودگاه زیبای جهان به شمار می رود.
تنها چهار سال و نیم پس از افتتاح رسمی (سپتامبر 2012)، تعداد مسافران این
فرودگاه به سرعت از 12،915 مسافر در سال به بیش از 300،000 در سال 2016
افزایش یافته است. پیش بینی ها برای فرودگاه ارزان قیمت هواپیمایی مانند
انتظار می رود که ظرفیت از نزدیک به 1،000،000 مسافر تا سال 2020. به منظور
تسهیل این رشد پیش بینی شده UNStudio در حال حاضر دعوت شده برای طراحی یک
گسترش بزرگ به ترمینال موجود شده است.
گرجستان به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از نقاط توریستی جدید در منطقه
است و کویتیسیس دروازه دسترسی به کشور است. بازدیدکنندگان وارد این کشور
شگفت انگیز و مهماندار از همه جهات می شوند و فرودگاه های متحده گرجستان می
خواهند مطمئن باشند که آنها با کارآیی ترین خدمات - و همچنین با لمس محلی
کار می کنند. فرودگاه علاوه بر گسترش خطوط ترمینال و پررون، به ترمینال
جدید بین تفلیس و سواحل دریای سیاه متصل می شود و Kutaisi International یک
فرودگاه واقعا تفریحی است.
گسترش
طراحی برای ترمینال تازه توسعه یافته، از خطی بودن ترکیب آن استفاده می کند
و همچنین از طریق تغییرات توپولوژیکی قوی که به کوه های زیبای قفقاز اشاره
می کند که در افق دیده می شود، می تواند حس مکان را معرفی کند.
ترمینال موجود، با چتر آن لابی و حیاط خارجی آن، تبدیل به سالن خروج می
شود. سالن ورودی در انتهای دیگر ترمینال جدید قرار دارد و دارای یک رویکرد
رسمی رسمی با حداکثر منطقه برای حمل بار توقیف شده زیرزمینی و خدمات گمرکی
است.
هدف UNStudio برای گسترش بزرگ ترمینال بین المللی فرودگاه Kutaisi در درجه
اول برای حفظ تجربه کاربر محور که در آن سلامت و راحتی هر یک از مسافر از
طریق کاربرد صحیح از معماری و طراحی فضایی خدمات.
با توجه به وظیفه ارتقاء ظرفیت ترمینال، تصمیم به دنبال یک رویکرد تفکر
منحصر به فرد و رو به جلو بود که ارتباط بصری بین قطاری از فرودگاه و خروج و
پرده را تضمین می کرد. با مشاور فرودگاهی یاتا، پنج جزیره کارآمد بسیار
واضح و متمایز ایجاد شد: سالن خروج، منطقه امنیتی، صندلی مسافر مرکزی،
دفاتر خانه و سالن ورود.

