انسان
معاصر در پی بهره مندی از عرصه ها ، شیوه ها و روشهایی است که او را سریع
تر و موثر تر به پیامها و مفاهیم گوناگون رهنمون سازد .
تبلیغات و ترغیب مخاطبان و حتی سرگرمی و از همه مهم تر تبادل اطلاعات و
اخبار در جامعه ای که از مختصات هنر گرافیک می باشد تأثیر بسزایی داشته است
. این نکته مورد توجه قرار گرفت که در روند دگرگونی های مختلف بخصوص
فرهنگی بنا گردید ذهن و زبان نو چگونه انقلابی در زبان هنر بوجود آورد و
همچنین دیده شد که نقش گرافیک به عنوان هنر ارتباط جمعی و انتقال جذاب
موضوع و ماندگار پیام در عصر ما ، اهمیت و اولویت خاصی یافته است و شاهد
تکاپوی هنرمند برای تعریف ارتباط خود با جهان بودیم .
به عبارت دیگر کوشش او برای آن بود که از دیدگاه معین و مشخص به مسأله پاسخ
دهد . زمانی هنرمند به دیدگاهها و پیشرفتهای صنعتی پاسخ داد و پیشرفتهای
تکنولوژی را در طراحی های هنری خود مد نظر گرفت و زمانی دیگر افزایش
تولیدات تحسین بر انگیز توسط پیشرفته ترین ماشین آلات صنعتی مورد توجه قرار
گرفت و همین باعث شد که ذوق و سلیقه از مدار تولید حذف شود و صنایع دستی و
صنعت گران که آخرین بازماندگان سنت هنری قرون وسطی بودند مانند گذشته
اهمیت نداشتند و در دوره ای تا آغاز جنگ جهانی اول طغیانی در برابر تمامی
حس پذیریهای سبک اولیه گرافیکی به منصه ظهور رسید و پدیده ای هنری پا گرفته
در نیمه اول قرن 19 میلادی به نام هنر نو پیوند نزدیکی با انقلاب صنعتی
داشت و کشف انرژی های جدید و تفکرات جدید در این قرن و اختراعات پی در پی
باعث شد که مناظر و دیدگاهها و شیوه زندگی دگرگون شود و پیشروان این سبک در
تمامی سطوح در طراحی ، انقلابی به پا کردند و شاهد بودیم که هنر نو یک
حرکت آوانگارد بود و چگونه مواد سنتی را بکار گرفت و آنها را در خدمت اهداف
خود در آورد .
و...
فهرست مطالب
عقلانیت
ایدئولوژی
تاریح
کثرت گرایی
رسانه
ریچارد مایر و آثار آن
جیمز استرلینگ و آثار آن
جان هجداک و اثار آن
رابرت استرن و آثار ان
فیلیپ جانسون و آثار آن
هانس هولین و آثار آن
ارو سارینن و آثار آن
چارلز جنکز و آثار آن
رابرت ونتوری و آثار آن
اورن اوتزون و آثار آن
چارلز مور و آثار آن
کتاب پست مدرن سفید پنج معمار
نئومدرن
چارلز گواتمی و آثار آن