دانلود,بررسی پاورپوینت اهمیت تعمیر و نگهداری جادهها,pptx بخشی از مطلب در پستی و بلندیهایی با طول موج کوتاهتر، محور، بالا و پایین میرود ولی حرکت سیستم فنربندی به بدنهی وسیلهی نقلیه اجازه میدهد با ارتفاع تقریباً ثابتی نسبت به جاده و بدون بالا پریدن حرکت کند. در عمل، سطح جاده ترکیبی از طول موجهای مختلف است و واکنش خودرو ترکیبی دائماً متفاوت از حرکت بدنه و سیستم فنربندی است که به طور همزمان ولی به نسبتهای مختلف و متغیر رخ میدهند. اکنون الگوهای کامپیوتری از اصول دینامیک وسایل نقلیه میتوانند در جایی که نمودار برش جاده و پستی و بلندی آن معلوم باشد این حرکتها را پیش بینی نمایند و برنامههایی نظیر کامیون عددی که در کیمبریج تهیه شد میتوانند به محاسبهی بار دینامیک چرخها بپردازند. طراحان با علم به چگونگی وابسته بودن بار دینامیک چرخ به انواع سطوح مختلف جادهها و سرعت وسیلهی نقلیه، میتوانند امکان آسیب رسانی یک وسیله را تخمین بزنند و سیستم فنربندی آن را به طور مناسب تعدیل کنند. مثلاً، یک سیستم تعلیق نرم، که فقط نیروی کمی برای حرکت دادن آن لازم است فقط فشارهای دینامیکی اندک را به جاده انتقال میدهد زیرا بخش اعظم ارتعاش یک وسیلهی نقلیه را جذب میکند. پیشرفت دیگر در این زمینه، ضربه گیر نیمه فعال است که در حالی که وسیله حرکت میکند سریعاً با شرایط متغیر سطح جاده انطباق مییابد. مشکل ضربه گیرهای سنتی آن است که تنظیم ثابتی دارند که برای شرایط عملکردی متوسط طراحی شده است. در عمل، این تنظیم هیچگاه بهترین وضع برای یک ناهمواری خاصِ جادهای و سرعت وسیلهی نقلیه نیست. با تغییر دادن تنظیم ضربه گیرها در واکنش به اندازهگیریهای حرکت قائم محور و بدنه، این امکان وجود دارد که بار دینامیک چرخها به طور قابل توجهی کاهش یابد. ضربهگیر نیمه فعال توسط یک ریز کامپیوتر کنترل میشود که برای دریافت تغییرات در شرایط عملکردی و تغییر تنظیم ضربهگیر برنامه ریزی شده است تا همیشه بار چرخها تا حد امکان کم باشد. برتری دیگر این سیستم، حرکتِ راحتتر وسیله برای راننده و مسافران و تکان کمتر برای بار کامیون است. این ضربهگیرها را از آن رو نیمه فعال مینامند که نیروی بسیار کمی برای تغییر آنها لازم است. اگر به منبع نیرویی در وسیله متصل بودند که آنها را قادر میکرد به جای تنها انتشار حرکت، برای کنترل حرکت وسیلهی نقلیه به آن انرژی بخورانند، سیستم تعلیق، فعال نامیده میشد. در عین حال، این سیستم خیلی پر هزینهتر هم میشود. تا به حال سیستم تعلیق فعال فقط در برخی از اتوموبیلهای پر قدرت و آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون طراحی سیستمهای تعلیق بهتر، به دلیل تغییراتی در خصوصیت باربری جادهای، ضرورت و فوریت بیشتری یافته است.
|
کلمات کلیدی مرتبط: اهمیت تعمیر و نگهداری جادهها, ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت اهمیت تعمیر و نگهداری جادهها,pptx , ,بخشی از مطلب , ,در پستی و بلندیهایی با طول موج کوتاهتر، محور، بالا و پایین میرود ولی حرکت سیستم فنربندی به بدنهی وسیلهی نقلیه اجازه میدهد با ارتفاع تقریباً ثابتی نسبت به جاده و بدون بالا پریدن حر,
|
مقالات مرتبط در این دسته |
دانلود,بررسی پاورپوینت سقف های سبک,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت تکنولوژی جدید در عایقکاری رطوبتی ساختمان,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی تیر بتنی,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت آسفالت بازیافتی,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت عایق کاری,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت بتن و عمل آوردن بتن,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت خاکبرداری,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت فونداسیون صندوقهای (کیسون),pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت GIS و ژئورفرنس کردن,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد جی آی اس در طرح تفصیلی شهری,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت دیوار برشی بتنی,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازی سازه های بتنی با روش (FRP),pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازی سازه ها و مقاوم سازی ساختمانها ,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت سدها و دریچه ها وانواع آنها,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت ویژگی ها وکاربرد بتن پلاستیک در سدها (بتن بنتونتی),pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت سقف پیش تنیده (CCL),pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت بتن آرمه,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی فونداسیون خطوط انتقال نیرو,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت سازههای خرپایی,pptx
|
دانلود,بررسی پاورپوینت توربین ها,pptx
|
|
|
|