معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی معماری فرودگاه

تاریخ ایجاد 04/07/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 55 اسلاید   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  2  

پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی معماری فرودگاه

بخشی از مطلب
حمل و نقل هوایی که از پدیده های قرن  20 است با وجود عمر نسبتا کوتاه خود به واسطه ویژگیهای انحصاری خود مانند سرعت ، راحتی و ایمنی تحول چشمگیری در زندگی انسان بوجود آورده است ، و از طریق تسهیل ارتباطلات بین المللی و تاثیری که در عرصه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و تجاری یک جامعه دارد نقشی بیش از یک شیوه حمل و نقل در زندگی بشر داشته است. ترابری یکی از عوامل مهم برای توسعه اجتماعی و اقتصادی هر منطقه یا کشور به حساب می آید. پیشرفت اقتصادی هر ملتی ، با میزان کارائی سیستم ترابری آن کشور رابطه مستقیم داشته و پیشرفت هر کشور یا منطقه ای بدون امکانات کافی حمل و نقل مقدور نمی باشد . به طور کلی عمل اولیه سیستم حمل و نقل عبارت از جابجائی مسافر و کالا از نقطه ای به نقطه دیگر می باشد . از اصول اساسی جابجائی کالا می توان قیمت ارزان و امکان دسترسی سریع به سیستم حمل و نقل در هر محل و زمان دلخواه را نام برد. منافع مختلف اقتصادی حاصل از سیستم حمل و نقل به صورت زیر خلاصه می شود :
1. بهره برداری از منابع
2. بالا رفتن سطح تخصص در منطقه                                                                                      
        3. صرفه جویی در زمان سفر              
منافع در زمینه های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی
2-1 مدلهای مختلف حمل و نقل
آب ، خشکی و هوا به وسیله بشر جهت گسترش مدلهای مختلف حمل و نقل از قبیل راه ، راه آهن ، آبراه و راه هوایی مورد استفاده قرار گرفته است . راه و راه آهن امروزه در بیشتر کشورها جهت ارائه امکانات بهتر حمل و نقل در رقابت می باشند و آبراهها و راههای هوایی  برای مسافرت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند .
حمل و نقل هوایی با مقایسه با سایر مدل های حمل و نقل دارای مزایائی به شرح زیر می باشد :
1- سرعت :
سریع ترین مدل حمل و نقل ،سیستم هوایی می باشد که امروزه به علت بکارگیری جت های مافوق صوت در این سیستم بر سرعت آن افزوده شده است .
2 – مسافرت ممتد :
سیستم حمل و نقل هوایی به صورت ممتد از روی زمین و دریا بدون تاخیر و اتلاف وقت نسبت به سایر سیستم ها عبور می کند .
3
3 – دسترسی :
حمل و نقل هوایی توانایی بی نظیری در عبور از مناطق غیر قابل دسترسی توسط سایر مدل های حمل و نقل را دارد .
4 – ایمنی :
حمل و نقل هوایی برای مسافرت های بین المللی مناسب تر از سایر مدل هاست زیرا قوانین معین و یکنواخت هوانوردی بین المللی در اکثر کشورها حاکم می باشد .
محدودیت های قلیل حمل و نقل هوایی به شرح زیر می باشد :
1 –هزینه عملکرد :
به طور کلی هزینه عملکرد که شامل هزینه هواپیما و سیستم کنترل هوایی می باشد بسیار زیاد است ، بنابراین در مقایسه با سایر مدل ها ، هزینه گزافی به این مدل تعلق می گیرد . این مدل حمل و نقل قادر به انتقال تعداد قلیلی مسافر و مقدار کمی بار می باشد . بنابراین قیمت حمل و نقل واحد وزن در این سیستم به طور محسوسی گران می باشد .
2 – ظرفیت :
ظرفیت وزنی حمل و نقل با هواپیما نسبت به سایر مدل های حمل و نقل کم است بنابراین محموله های وزین کم ارزش را نمی توان با این سیستم حمل نمود .
3 – وضعیت جوی :
وضعیت جوی به طور قابل ملاحظه ای بر روی عملکرد حمل و نقل هوایی موثر است . به عنوان مثال روزهای مه آلود جهت نشست و برخاست هواپیما چندان مناسب نیست.
4 – محدودیت دسترسی :
تنها در مکانی که فرودگاه باشد میتوان بوسیله هواپیما دسترسی داشت .
2 – 2  تاریخچه ترابری هوایی
« ریگر بیکن » اولین کسی بود که بر روی پرواز پرنده ها مطالعاتی انجام داده و در سال 1266 پیشگویی کرد که منبع انرژی برای پرواز را می توان از آتش استخراج نمود . تجربیات هوایی ، با پرواز بالن شروع گردید و اولین پرواز در 17 دسامبر سال 1903 توسط یک تعمیرکار دوچرخه بنام « ارویل رایت » با هواپیمایی سنگین تر از
هوا انجام گرفت . او توانست 35 متر ( 120 فوت ) در هوا در شهر کیت تی هاواک ، از ایالت کارولینای شمال حرکت نماید .
4
در زمان جنگ جهانی  در سالهای 18– 1914 هواپیمای « زپلین 3 » در سیستم حمل و نقل هوایی آلمان بکار گمارده شد . در امریکا برای اولین بار در سال 1918 سرویس پست هوایی بین واشنگتن و نیویورک دائر گردید و در سال 1927 لیندبرگ فاصله بین نیویورک و پاریس را به تنهایی پرواز نمود .
در صحنه حمل و نقل هوایی با پیشرفت روزافزون این صنعت ، تشکیلات و موسسات متعددی در زمینه بهبود حمل و نقل هوایی ، تکنیک ها و فنون جدید ساخت و استفاده از هواپیما ، ارتقائ میزان ایمنی ، کاهش قیمت های وابسته ، توسعه تجهیزات هواپیمایی و تدوین دستورالعمل هایی در سطح داخلی و بین المللی فعالیت دارد که مهمترین آنها در سطح بین المللی به شرح زیر خلاصه می گردد :
الف – سازمان بین المللی هواپیمایی غیر نظامی ایکائو
در سال 1944 (1323 خورشیدی) پس از پایان جنگ جهانی دوم ، کنوانسیون سازمان هواپیمایی غیر نظامی بین المللی به نام ایکائو با شرکت 53 کشور جهان در شیکاگو تشکیل گردید . کشور ایران در همان سال به عضویت این سازمان درآمد . در حال حاضر 184 کشور در این سازمان عضویت دارد . این سازمان هر سه سال برای مطالعه و بررسی پیشرفت ها تشکیل جلسه می دهد و هر سال هم نسبت به تصریح یا افزودن مطالب جدید به نشریات قبل اقدام می نماید
و....

کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,مبانی نظری طراحی معماری فرودگاه ,پاورپوینت بررسی ,حمل و نقل هوایی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نمونه موردی ایستگاه قطار بیجینگ جنوبی ، ایستگاه راه آهن
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ریز فضاهای معماری ترمینال فرودگاه های تجاری، مسافرتی
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی دبی ، ترمینال 3
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه دوبلین ایرلند Dublin airport
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان های عملیاتی و جنبی فرودگاه بین المللی
پاورپوینت بررسی برنامه ریزی و طراحی معماری فرودگاه بین المللی
پاورپوینت بررسی ضوابط و کلیات طراحی فرودگاه بین المللی
پاورپوینت بررسی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز
پاورپوینت بررسی مبانی نظری و پیشینه طراحی و معماری فرودگاه
پاورپوینت بررسی و تحلیل فرودگاه بین المللی اینچئون
پاورپوینت بررسی فرودگاه بین المللی سوارناب هومی در بانکوک تایلند
پاورپوینت بررسی نمونه مشابه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)
پاورپوینت بررسی نمونه مشابه فرودگاه بین المللی کانزای اوزاکا ژاپن
پاورپوینت بررسی نمونه موردی فرودگاه سوندیکا، بیلبائو، اسپانیا
پاورپوینت بررسی نمونه موردی ترمینال اتوبوس لاس لاگوس شیلی و ترمینال اتوبوس جنوب تهران
پاورپوینت بررسی نمونه موردی پایانه اتوبوس ZOB فوزایم و ترمینال اتوبوس کاوه اصفهان
پاورپوینت بررسی نمونه مشابه ترمینال اتوبوس چشم طلایی اتریش و ترمینال اتوبوس کاوه اصفهان
پاورپوینت بررسی نمونه موردی پایانه اتوبوس آرائو و ترمینال اتوبوس دزفول
پاورپوینت بررسی ترمینال مسافری دریایی فوجیان در تایوان
پاورپوینت بررسی فضای ورودی ایستگاه راه آهن Palma
 
  • ۹۸/۰۷/۰۸
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی