معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰
دانلود,بررسی پاورپوینت خرابیهای آسفالتی,pptx

تاریخ ایجاد 09/07/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 70   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  

دانلود,بررسی پاورپوینت خرابیهای آسفالتی,pptx
 
بخشی از مطلب  
 
 
انواع خرابی‌های روسازی‌های آسفالتی 
در این بخش شرح خرابی‌ها، سطوح شدت و نحوه اندازه گیری آنها در هر واحد نمونه بازرسی آورده شده است. 
(2-1) برآمدگی و فرو رفتگی 
شرح خرابی 
برآمدگی‌ها عبارتند از جابجایی‌های کوچک و محدود سطح روسازی به سمت بالا، تفاوت برآمدگی با چنین خوردگی در آن است که علت چین خوردگی ناپایدار بودن روسازی است. از سوی دیگر، دیگر برآمدگی‌ها می‌توانند علت‌های متعددی داشته باشند از جمله : 
1-    کمانش یا شکم دادگی و یا در اثر قرار گرفتن دال‌های بتن سیمانی در زیر روکش بتن آسفالتی (که به روی روسازی بتن سیمانی اجرا شده است) 
2-    تورم در اثر یخبندان (رشد عدسی‌های یخ) 
3-    نفوذ و تجمع مواد در یک ترک همراه با بارگذاری ترافیکی (که در اصطلاح انگلیسی گاهی اوقات به آنtenting اطلاق می‌شود) 
فرو رفتگی‌ها عبارتند از جابجایی‌های کوچک و ناگهانی سطح روسازی به سمت پایین. تغییر شکلها و جابجایی‌های که در نواحی بزرگی از سطح روسازی بوقوع می‌پیوندند و باعث برآمدگی‌های بزرگ و یا طویلی درروسازی می‌گردند، «تورم» نامیده می‌شوند. 
سطوح شدت 
L – برآمدگی یا فرو رفتگی موجب کیفیت سواری با شدت کم می‌شود. 
M – برآمدگی یا فرورفتگی موجب کیفیت سواری با شدت متوسط می‌شود. 
H – برآمدگی یا فرورفتگی موجب کیفیت سواری با شدت زیاد می‌شود. 
نحوه اندازه گیری 
مقدار برآمدگی‌ها یا فرورفتگی‌ها باقرار دادن یک شمشه سه متری بر روی سطح روسازی و اندازه گیری افت یا خیز سطوح روسازی نسبت به سطح زیرین شمشه با یک خط کش 30 سانتیمتری اندازه گیری می‌شود. اگر برآمدگی عمود بر امتداد جریان ترافیک باشد و به فواصل کمتر از 3 متر به وجود بیاید، آنگاه خرابی مربوطه موج نامیده می‌شود. اگر برآمدگی با یک ترک همراه باشد، ترک مذکور نیز ثبت خواهد شد. 
گزینه‌های تعمیر 
L – هیچ اقدامی انجام ندهید. 
H, M – بر حسب وسعت و شدت خرابی یکی از گزینه‌های زیر انتخاب شود: 
الف : با ماشین آسفالت تراش برآمدگی‌ها را برداشت و سپس ناحیه خراب شده را با سیل کت روکش کنید بطوری که محل خرابی پروفیله و هم سطح روسازی قسمتهای مجاور شود. 
ب : پاره کم عمق یا عمقی و سپس ناحیه خراب شده را با سیل کت (Seal Coat) روکش کنید بطوریکه محل خرابی پروفیله و همسطح روسازی قسمتهای مجاور شود. 
(2-2) پایین افتادگی شانه (نسبت به سواره رو) 
شرح خرابی 
پایین افتادگی شانه عبارت است از اختلاف ارتفاع بین لبه و شانه روسازی. این خرابی در اثر فرسایش شانه، نشست شانه و یا اجرای سواره رو بدون تراز کردن با سطح شانه بوقوع می‌پیوندد. 
سطوح شدت : 
L- اختلاف ارتفاع بین لبه و شانه روسازی بین 25 تا 50 میلیمتر است. 
M – اختلاف ارتفاع از 51 تا 100 میلیمتر است. 
H – اختلاف ارتفاع بیشتر از 100 میلیمتر است. 
نحوه اندازه گیری 
مقدار پایین افتادگی شانه در هر متر طول و با استفاده از یک خط کش 30 سانتیمتری اندازه گیری می‌شود. سطوح شدت خرابی بر حسب درصد، از تقسیم تعداد اندازه گیری‌هایی که در هر یک از سطوح شدت تعریف شده واقع می‌شوند بر تعداد کل اندازه‌گیری‌های انجام شده ضربدر عدد 100 بدست می‌آید. 
گزینه‌های تعمیر 
H , M , L – تسطیح مجدد و پر کردن شانه‌ها تا سطحی که پس از تراکم با خط عبوری سواره رو هم تراز شود. 
(2-3) ترک خوردگی انعکاسی درز (ناشی از دال‌های طولی و عرضی بتن سیمانی)
شرح خرابی 
این خرابی بیشتر در روسازی‌های با رویه آسفالتی که بر روی دال‌های بتن سیمانی قرار دارند بوقوع می‌پیوندد. این ترک‌ها عمدتاً در اثر جابجایی ناشی از تغییر دما یا رطوبت دال بتنی در زیر رویه آسفالتی بوجود می‌آید. این خرابی ناشی از بارگذاری نیست، با این وجود بارگذاری ترافیکی ممکن است باعث ایجاد گسیختگی در رویه بتن آسفالتی در نزدیکی ترک گردد. چنانچه روسازی در امتداد یک ترک قطعه قطعه شده باشد، به ترک یک ترک پدیده یا کنده شده اطلاق می‌شود. دانستن ابعاد دال زیر رویه بتن آسفالتی به شناسایی این خرابی کمک خواهد کرد. علاوه بر موارد فوق ترک‌های انعکاسی در سطح روکش آسفالتی که بر روی روسازی‌های آسفالتی قدیمی با ترک‌های مرمت نشده ساخته می‌شوند نیز ایجاد می‌شوند. 
سطوح شدت 
L – یکی از شرایط زیر برقرار است: 
1- عرض ترک پرنشده کمتر از 10 میلیمتر است. 
2- ترک پر شده با هر عرض که وضعیت پرشدگی رضایت بخشی داشته باشد. 
M – یکی از شرایط زیر برقرار است : 
1- عرض ترک پر نشده بین 10 تا 76 میلیمتر است. 
2- ترک پر شده با هر عرض دلخواه تا 76 میلیمتر که به وسیله ترک خوردگی تصادفی خفیفی احاطه شده است. 
3- ترک پرشده که بوسیله ترک خوردگی تصادفی احاطه شده است. 
H – یکی از شرایط زیر برقرار است : 
1- هر ترکی اعم از پر شده یا پر نشده که به وسیله ترک خوردگی تصادفی با شدت متوسط یا زیاد احاطه شده است. 
2- ترک‌های پر نشده بزرگتر از 76 میلیمتر. 
3- یک ترک با هر عرض دلخواه در حالیکه چند سانتیمتر از روسازی اطراف آن به شدت خرد شده است (ترک به شدت خرد شده است). 
نحوه اندازه گیری
طول ترک خوردگی انعکاسی درز بر حسب متر اندازه گیری و ثبت می شود. طول و سطح شدت هر ترک باید بطور جداگانه ثبت شود. بعنوان مثال ترکی که 15 متر طول دارد ممکن است 3 متر آن دارای ترک های با شدت زیاد باشد. اینها همه باید بطور جداگانه ثبت شوند. چنانچه در محل یک ترک انعکاسی یک بر آمدگی ایجاد شده  باشد آنرا نیز باید ثبت نمود.
گزینه های تعمیر
L- بر حسب وسعت وشدت خرابی یکی از گزینه های زیر انتخاب شود:
الف: ترک های با عرض بازشدگی کمتر از 3 میلیمتر را با قیر مایع ( امولسیون) پر کنید.
ب: ترک های با عرض بازشدگی بیشتر از 3 میلیمتر را با قیر حاوی ماسه و گرد سنگ پر کنید.
M- پاره  عمقی کنید.
H- عمقی یا بازسازی کنید.
 
 
ترک خوردگی موزاییکی یا بلوکی 
شرح خرابی 
ترک های بلوکی نوعی ترک های متصل به هم هستند که روسازی را به قطعات تقریباً مربع مستطیلی شکل تقسیم می کنند.
ابعاد این قطعات تقریباً   تا   است. ترک خوردگی بلوکی عمدتاً در اثر انقباض بتن آسفالتی و چرخه روزانه درجه حرارت ( که باعث چرخه روزانه تنش / تغییر شکل نسبی می شود) به وجود می آید. این ترک خوردگی از  بار ناشی نمی شود ترک خوردگی بلوکی معمولاً نشانگر آن است که قیر به میزان قابل ملاحظه ای سفت شده است. این نوع ترک خوردگی بطور معمول در بخش بزرگی از سطح روسازی گسترده می شود لیکن گاهی اوقات تنها در نواحی غیر ترافیکی بوقوع می پیوندد. تفاوت این نوع خرابی با ترک خوردگی پوست سوسماری در آن است که ترک های پوست سوسماری تکه های کوچک چند وجهی با لبه های تیز را تشکیل می دهند. همچنین بر خلاف ترک های بلوکی، ترک های پوست سوسماری در اثر تکرار بارگذاری ترافیکی ایجاد می شوند و لذا تنها در نواحی ترافیکی دیده می شوند (مثلاً مسیر عبور چرخها).
سطوح شدت 
L- بلوک ها( قطعات مربع مستطیلی شکل) به وسیله ترک هایی با شدت کم ( ترک های با عرض بازشدگی کمتر از 10 میلیمتر) مشخص می شوند.
M- بلوک ها( قطعات مربع مستطیلی شکل) به وسیله ترک هایی با شدت متوسط ( ترکهای با عرض بازشدگی بین 10 تا 20 میلیمتر) مشخص می شوند.
H- بلوک ها (قطعات مربع مستطیلی شکل) به وسیله ترک هایی با شدت زیاد ( ترک های با عرض بازشدگی بیشتر از 20 میلیمتر) مشخص می شوند.
نحوه اندازه گیری
مساحت ناحیه ای از روسازی که دارای ترک خوردگی بلوکی است بر حسب متر مربع اندازه گیری و ثبت می شود. این ترک خوردگی معمولاً در یک قطعه معین روسازی در یک سطح شدت یکسان بوقوع می پیوندد. با این وجود هر یک از نواحی قطعه روسازی که دارای سطح شدت دیگری باشد می بایست بطور جداگانه اندازه گیری و ثبت شود.
گزینه های تعمیر 
L- بر حسب وسعت وشدت خرابی یکی از گزینه های زیر انتخاب شود:
الف: پاره کم عمق یا عمقی.
ب: ترک های کمتر از 10 میلیمتر را با قیر حاوی ماسه ریزدانه  و گردسنگ ( بسته به  عرض بازشدگی ترک ها) پر کنید وسپس ناحیه اصلاح شده را با یک قشر نازک آسفالت گرم روکش کنید.
M و H- برحسب وسعت وشدت خرابی یکی از گزینه های زیر انتخاب شود:
الف: پاره عمقی کنید.
ب: لایه رویه آسفالتی کمتر از 11 سانتیمتر را بازیافت درجا کنید.
ج: لایه رویه را برداشت و پس از کوبیدن و متراکم کردن لایه اساس سنگی ناحیه اصلاح شده را به ضخامت کافی با بتن آسفالتی روکش کنید.
د: ناحیه خراب شده را بازسازی کنید.
 
 
 

کلمات کلیدی مرتبط:
خرابیهای آسفالتی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت خرابیهای آسفالتی,pptx ,بخشی از مطلب , , ,انواع خرابی‌های روسازی‌های آسفالتی ,در این بخش شرح خرابی‌ها، سطوح شدت و نحوه اندازه گیری آنها در هر واحد نمونه بازرسی آورده شده است. ,(2-1) برآمدگی و فرو رفتگی ,شرح خرابی ,برآمدگی‌ها عبارتند از جابجایی‌های ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت کارکردها، گونه‌های سازه و الگوهای شکلی ورزشگاه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت راه و ترابری ، راه زمینی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازی راه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان سازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول اجرای قابهای لغزان در سازه های بزرگ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل ساخت ساختمانهای اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی بتن سبک ساخت دانشگاه میشیگان ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بهسازی زمینهای آبرفتی به روش تزریق سیمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کنترل ترک در بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت گودبرداری و پی کنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثر فرسایش آبی در کاهش حاصلخیزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کارخانه آسفالت ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بادبندستون و اتصالات فلزی در بناهای فلزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار سیستم های مختلف باربر در سازه های بلند,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طرحهای‌ عمرانی‌ پاشنه‌ آشیل‌ اقتصاد ایران‌,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتن شیشه ای,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راه سازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تکنولوژی سقف یوبوت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختار جاده و فعالیت های مربوط به آن,pptx
 
  • ۹۸/۰۷/۱۲
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی