معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰


دانلود , پاورپوینت,بررسی ویلا دال آوا اثر معمار معروف رم کولهاس

تاریخ ایجاد 29/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ:    قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  2


"خانه در ارتباط با همسایگانش و زمینه اطراف به وجود آمده است.این اثر یک شی نیست." این سخنان در میان دست نوشته های بدخط در کنار پلان های ویلا دال آوا پیدا شد و در کتاب رم کولهاس و بوروس ما چاپ شد.
 
چنین حساسیت ظاهری، طعنه آمیز است؛ هنگامی که بدانیم ساخت خانه بدلیل اعتراض همسایگان، بسیار به طول انجامید.مقصود همسایگان؛ دو ویلای لوکوربوزیه در نزدیکی این بنا و برج ایفل در افق شرقی بناست. ویلا دال آوا در حومه شهر سنت کلاد پاریس در شیبی تند واقع شده است.
رم کولهاس معمار هلندی متولد سال ۱۹۴۴ رتردام هلند است. بین سالهای ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۶ در اندونزی مقیم بود و سپس به عنوان خبرنگار و فیلم نامه نویس در آمستردام ساکن شد. پس از آن به لندن رفت و به تحصیل معماری در مدرسه AA پرداخت. در سال ۱۹۷۲ با کسب بورس تحصیلی عازم ایالات متحده شد و در آنجا اقامت گزید. در آمریکا شیفته نیویورک شد و با چاپ کتاب نیویورک هذیانی در سال ۱۹۹۸ به زودی مشهور گشت. حدود بیست سال بعد کولهاس با کتاب کوچک، متوسط، بزرگ، خیلی بزرگ (S.M.L.XL) نشان داد که ایدهٔ اصلی مدرنیسم با معماری و شهرسازی مدرن در تضاد است و برای حل مسائل امروز باید با توجه به واقعیت که وی آن را "رئالیسم نو" می نامد، روح اصلی مدرنیته را احیاء کرد.
کولهاس از معمارانی ست که در زمان پی ریزی تفکرات مکتب فولدینگ شروع به کار و فعالیت حرفه‌ای خود کرد. شفافیت بصری، استفاده از سطوح شیشه‌ای بزرگ و به کارگیری فرم‌های خالص از ویژگی‌های کارهای اولیه او (نظیر خانهٔ دو دوست) است که بیشتر تحت تاثیر آثار میس وندرروهه قرار دارد.
در مورد ویلا دال آوا می بینیم که ؛همجوار با دو خانه ویلایی منفصل می باشد که به صورت سری در یک طرف این خانه قرار دارد. بنابراین دلیل S شکل بودن پلان آشکار می شود؛ یک بال، بیرون آمده تا با خانه همجوار در سمت جنوب هم راستا شود و دیگری عقب نشسته تا همسایه ی دیگر را مورد توجه قرار دهد و نیز یک بلوک پیوند دهنده ی این دو نیز در میانشان قرار دارد. به غیر فضاهای داخلی بنا، چیز دیگری که جلب توجه می کند، استخر شنا در طبقه بالای بلوک ارتباطی دو بال ساختمان است، که تنها از سقف قابل دسترسی است و با وجود فشار زیادی که این استخر به بنا وارد می کرد ولی کولهاس همیشه علاقه مند به شکستن هر قاعده ای بود، پس این کار را انجام داد. استخری که بر روی ردیفی از ستون های کاملا چاق قرار گرفته که با دیوارهای جداکننده نشیمن از رمپی طولانی پنهان شده اند. همچنین در جزئیات داخلی بنا شاهد مصالح ارزان و خامی هستیم که به عمد انتخاب شده اند و کارهای ریز دیگری که در بنا انجام شده است، شاید هم اکنون برای شرکت رم کولهاس و دوستانش،قابل انتظار باشد ولی طرح این خانه در سال 1991 طرحی جدید، آشفته کننده و در عین حال مهیج بود.
 
فهرست مطالب 
 
محیط شناسی ویلا دال آوا
سبک شناسی معمار
بیوگرافی معمار
توضیحی مختصر بر ویلا ساوا
معرفی اثر
فرم شناسی اثر
عملکرد شناسی و سلسله مراتب
ساختار شناسی
زیبا شناسی.
موقعیت جغرافیایی
 
بخشی از مطلب
وضعیت جغرافیایی فرانسه یکی از متنوع‌ترین وضعیت‌ها در اروپا است: دشتها، کوهستانهای قدیمی، سلسله جبال کوههای مرتفع، جلگه هها، ساحلهای اقیانوسی و مدیترانه‌ای در این کشور وجود دارند.دشتها دو سوم مساحت کل فرانسه را تشکیل می‌دهند. رشته کوههای اصلی: آلپ (که قله آن مون بلان بلندترین قله اروپای غربی است و ۴۸۰۷ متر ارتفاع دارد)، پیرنه، ژورا،آردن،رشته کوه مرکزی وله وژ.ساحل‌های مرزی فرانسه را به چهار دریا متصل می‌کنند: دریای شمال، دریای مانش، اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه. فرانسه دارای ۵۵۰۰ کیلومتر ساحل مرزی است.
 
محیط زیست: مناطق کشاورزی و جنگل ۴۸ میلیون هکتار یعنی ۸۲ درصد فرانسه اروپایی را می‌پوشاند. پوشش جنگلی به تنهایی ۲۷ درصد کشور را در بر می‌گیرد و بعد از سوئد و فنلاند سومین پوشش را در اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهد. در حالی که ۱۳۶ نوع درخت در فرانسه شناخته شده‌است که در یک کشور اروپایی امری استثنایی محسوب می‌شود.
 
معماری دیکانستراکشن:
 
ساختار زدایی ، شالوده شکنی ،واسازی ،بنیان افکنی ،ساختار شکنی و بن فکنی.
 
دریدا با ساختارگراها مخالفت کرد وی معتقد است وقتی ما دنبال ساختارها هستیم، از متغیرها غافل می شویم، فرهنگ و شیوه قومی هر لحظه تغییر می کنند، پس روش ساختارگراها نمی تواند درست باشد.از نظر ژاک دریدا :فلسفه غرب دچار نوعی ورشکستگی است و در حال حاظرپویایی خودش را از دست داده است.در این مکتب خواننده معنی طرح را بیان می کند و نظر او اهمیت دارد ، نه نویسنده.تناقض و تفاوت رکن اصلی این سبک است. از این لحاظ شباهت بسیاری با کوبیسم دارد که سنت ها را شکسته و وارد فلسفه نوعی در مکتب نظری هنر شد.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , پاورپوینت,بررسی ویلا دال آوا ,اثر معمار معروف رم کولهاس ,معماری دیکانستراکشن: ,ساختار زدایی ، شالوده شکنی ،واسازی ،بنیان افکنی ،ساختار شکنی و بن فکنی. ,محیط شناسی ویلا دال آوا ,سبک شناسی معمار ,بیوگرافی معمار ,توضیحی مختصر بر ویلا ساوا ,معرفی اثر ,فرم شناسی اثر ,عملکرد شناسی و سلسله مراتب ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل و بررسی مجموعه مسکونی هبیتات 825 - کالیفرنیا
بررسی و تحلیل مجتمع مسکونی سیاه و سفید-کویت ، پاورپوینت
پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه برای دو خانواده - اتریش
پاورپوینت بررسی مجتمع مسکونی آلبیون لندن اثر نورمن فاستر
پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی 7House سون هاوس در پاریس
پاورپوینت بررسی خانه دوگانه اوترخت-Double House Utrecht-هلند
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه Torreão در برزیلیا
پاورپوینت بررسی نمونه مشابه مجتمع مسکونی تانگو هوسین
پاورپوینت,بررسی تحلیل شهرک کارگرانِ معدنِ تینقیرِ مراکش
دانلود , پاورپوینت,بررسی تحلیل و نقد و بررسی خانه مارتین از رایت
پاورپوینت تحلیل نمونه موردی مسکونی خارجی پوتسدامر پلاتز :Potsdamer Platz ،
پاورپوینت,بررسی و تحلیل ،خانه داگلاس، Douglas House ،اثر ریچارد میر ، میشیگان
دانلود , پاورپوینت,بررسی معماری مجتمع مسکونی زیتون اصفهان
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجموعه مسکونی ویلایی لاکچری در کارییس مکزیک
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه هرست اثر دفتر معماری استورم
پاورپوینت,بررسی خانه بومی ، زیست محیطی در گامبیا
پاورپوینت,بررسی غرفه های مسکونی اورژانسی در سودان ، مسکن حداقل سریع الجرا در مناطق بحران زده
پاورپوینت,بررسی معماری استودیو و دفتر کار در خانه درختی
دانلود , پاورپوینت,بررسی دهکده مسکونی در الجزایر اثر ریچاردو بوفیل
دانلود , پاورپوینت,بررسی مهمانسرای توریستی آجیجو در افریقای جنوبی - معماری پایدار باسازی
  • ۹۶/۰۹/۰۸
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی