پاورپوینت بررسی بیمارستان نیکان (بلوار ارتش) مراکز بهداشتی درمانی
این بیمارستان دارای بخش های تخصصی و فوق تخصصی اعم از ICU,CCU,ICUOH,NICU و
همچنین شش اطاق عمل می باشد و بخش های پیراپزشکی مانند آزمایشگاه،
تصویربرداری، طب هسته ای، داروخانه از مجهزترین و پیشرفته ترین تجهیزات
پزشکی برخوردار است.
این موضوع نگاه بسیاری از مدیران شاغل در بخش های درمانی را به رویکردی
نوین که در آن بیماران و پرسنل در کنار کادر درمانی به عنوان مشتری، محور
خدمات قرار می گرفت، را به خود جلب نموده و آنان را به توسعه و اشاعه فرهنگ
مشتری نوازی در بیمارستان ها سوق داد. اما محدودیت منابع و قوانین دست و
پا گیر و ساختار بوروکراسی حاکم بر بیمارستان های دولتی، آموزش کادر درمانی
در فضایی آکنده از فرهنگ و جو مشتری مداری و مشتری نوازی را سخت، و اجرا و
پیاده سازی آن را بسیار کند می نمود. در این میان تنی چند از پزشکان و
مدیران شاغل در بیمارستان میلاد که اجرای بخشی از این نظام را در میلاد
تجربه کرده ولی پیاده سازی تام و تمام آنچه بدان باور داشتند را مشکل و
پیچیده می دیدند ،با هدف ایجاد بیمارستانی متفاوت در خدمات سلامتی و
بوِیژه در نگاه به بیماران به عنوان عضوی از خانواده خود و با خدمت رسانی
دلسوزانه و مهربانانه ،همان طور که با خانواده خود هستند؛ اقدام به تاسیس
بیمارستانی بر پایه مهرآفرینی با خود ،همکاران، جامعه و بیماران به نام"
نیکان " نمودند.