معماری www nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی ارتباط توریسم روستایی و توسعه پایدار روستایی

تاریخ ایجاد 27/10/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 9800 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی ارتباط توریسم روستایی و توسعه پایدار روستایی 
 
بخشی از مطلب
از آنجا که توریسم روستایی میتواند  به مثابه فعالیت فراگیر جهانی و دیگری به عنوان تاکید بر توسعه سیاست های منطقه ای و محلی شناخته شود ، بر این اساس تعریفی عام و حاصل از اجماع حوزه اندیشگی از توریسم روستایی وجود ندارد. کنفرانس جهانی توریسم روستایی (2006- Rural  Tourism Conference )، توریسم روستایی را شامل انواع گردشگری با برخورداری از تسهیلات و خدمات رفاهی در نواحی روستایی می داند که امکان بهره مندی از منابع طبیعی و جاذبه های طبیعت را همراه با شرکت در زندگی روستایی ( کار در مزرعه وکشاورزی فراهم می آورد. علاوه بر این باید پذیرفت که ویزگی های متمایزی مانند فعالیت ها و موقعیت روستایی ، گردشگری روستایی را از دیگر اشکال گردشگری جدا می کند ، در عین حالی که تعریف و شاخصه های فراگیری که مورد قبول همگان باشد ، وجود ندارد ، چنان چه لین  توریسمی که مکان آن در حومه شهر باشد را نیز توریسم روستایی روستایی می داند.
گردشگری روستایی را ممکن است بتوان به صورت ساده به عنوان ( مسافرت به مناطق روستایی ) تعریف کرد. اما تحقیقات نشان داده اند که تعریف گردشگری روستایی بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد ( لین  1993) مثال های زیادی از انواع گردشگری که در مناطق روستایی انجام می شود از جمله فعالیت های طبیعت محور ، جشنوارهها ، رویدادهای مرتبط با میراث گذشتگان ، جاذبه ها و رویداد های بومی ، آگری توریسم ، نمایشگاه های هنری و صنایع دستی ، تئاتر های محلی و غیره را می توان نام برد. که لین اظهار می دارد گردشگری روستایی یک فعالیت چند وجهی و پیچیده است که در بر گیرنده هر چیزی از جمله گردشگری مزرعه تا مسافرت آموزشی ، گردشگری سلامت ، گردشگری طبیعت می باشد.
 
علاوه بر این اپرمن  نیز توریسم روستایی را در ارتباط تنگاتنگ با توریسم مزرعه ای و نهادینه کردن ارزش کشاورزی در جامعه روستایی می داند کا مناطق پارک های ملی و حیات وحش حفاظت شده را شامل نمی شود. لاکوویدو  توریسم روستایی را گونه ای فعالیت تفریحی و انتخابی می داند که کار در مزرعه ( کاشت ، داشت ، برداشت محصولات کشاورزی )، فروش صنایع دستی و مشارکت در زندگی کاملاً روستایی را در بر می گیرد..
بر این اساس ، توریسم روستایی ، توریسم زراعی و کشاورزی را نیز در بر می گیرد و حوزه ای از ارئه خدمات و تسهیلات خدماتی مانند اسکان ، پذیرایی ، امکانات و وسایل سرگرمی ، برپایی جشن ها ومراسم محلی روستایی ، تولید و فروش صنایع دستی روستایی و محصولات کشاورزی را نیز در بر دارد ( شریف زاده و مراد نزاد، 1381 :54).
 
کمیسیون جامعه داروپایی ( 1986)نیز توریسم روستایی را تنها شامل گردشگری کشاورزی نمی داند ، بلکه گسترده فراگیری از فعالیت های گردشگری در مناطق روستایی را فرا می گیرد. همچنین ( گروه مردمی توریسم آمریکا )(DOT )نیز توریسم روتایی را هر آن چیزی می داند که گردش گران را به نواحی پیرامون مادر شهرهای اصلی فرا بخواند ( 2001:9- Knowd) چنان چه توریسم روستایی را رویکردی در جذب و نگهداشت گردشگران ، برای آشنایی با زندگی روستایی می داند که علاوه بر رونق و توسعه روستایی ، امکان بهره مندی از مواهب طبعی و جاذبه های محیطی روستا را برای ساکنان شهری فراهم می کند ( 1995:5- DOT).
از آنجا که اصطلاح توریسم حوزه هایی مانند توریسم حومه ، توریسم کشاورزی و توریسم فرهنگی را نیز در بر می گیرد ( 2001 :9 –Knowd) ، با مفاهیمی مانند بوم زیست ها ، توریسم سبز و توریسم طیعت و یا اکو توریسم نیز ارتباط معنایی نزدیکی پیدا می کند ( 1991 – Whelan). فعالیت های تفریحی توریسم روستایی شامل کمپ روستایی ، اقامت در منازل روستایی ، گشت و گذار در مناطق حیات وحش ، بازاریابی صنایع دستی روستایی ، جشنواره های فرهنگی ، ورزش های ماجراجویی ، بازدید امکان تاریخی و باستانی نزدیک مناطق روستایی ، جشنواره های موسیقی و آواز محلی و هرگونه فعالیت تفریحی معطوف به نواحی روستایی می شود ( 2003:7 – Holland etal)
 
آگری توریسم به اقدامی اقتصادی در مزرعه ، دامداری یا اراضی تحت کشاورزی اطلاق می گردد که برای لذت دیدار کنندگان انجام شده و در آمدهای مکملی برای صاحبان مزارع ایجاد می کنند
در هر صورت صنعت توریسم روستایی را شامل گستره فراگیری از فعالیت ها ، خدمات و تسهیلات می دانند که به وسیله روستاییان برای تفریح ، استراحت  ، جذب و نگهداشت گردش گران در نواحی روستایی صورت می گیرد و می تواند توریسم کشاورزی ، توریسم مزرعه ، توریسم طبیعی ، توریسم فرهنگی ، توریسم سبز ، توریسم جنگل و اکو توریسم را نیز در بر داشته باشد.
در رویکردتوسعه پایدار روستایی تلاش می شود با حفاظت و نگداشت محیط زیست همراه با بهبود فرصت های اقتصادی و بهینه سازی ساختار اجتماعی جوامع روستایی در بستر توزیع عادلانه خدمات و تسهیلات رفاهی در سطوح منطقه ای و محلی ، امکان برخورداری روستاییان از معشیت پایدار و بهبود کیفیت زندگی فراهم شود. در این میان ، توسعه توریسم روستایی می تواند با التفات به فعالیت های جایگزین بخش کشاورزی با التزام بر ضرورت نگهداشت و استفاده بهینه از منابع موجود روستایی ترسیم گر چشم انداز فراروی توسعه پایدار در نواحی روستایی باشد ، چنان چه ا ایجاد فعالیت های مکمل کشاورزی ، رشد و ترویج صنایع دستی روستایی و اشتغال زایی ، می تواند از مهاجرتهای بی رویه روستایی و پراکنش نامناسب  جمعیت در مناطق جلوگیری به عمل می آورد و امکان توزیع متناسب و برابر خدمات ، جمعیت و تسهیلات رفاهی را در چارچوب آمایش سرزمین فراهم آورد.
بر این اساس توریسم روستایی را رویکردی در قالب توسعه پایدار روستایی به شمار می آورند که با در نظر گیری روستاییان به عنوان ذی نفعان پروژه گردشگری ، امکان افزایش درآمد خانوارهای روستایی و بهبود وضع اقتصادی را ، نه در روند توسعه ای برون زا ، بلکه در جریانی درونزا فراهم می کند که از طریق مشارکت پذیری روستایی و توانمند سازی روستاییان در برخورداری از منابع و مواهب طبیعی روستایی ، همراه با درک جایگاه حفاظت محیط زیست روستایی ممکن می شود.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
ارتباط توریسم روستایی ,توسعه پایدار روستایی ,پاورپوینت بررسی ,گردشگری روستایی ,توریسم روستایی ,توریسم فرهنگی ,توریسم کشاورزی , کمپ روستایی ، اقامت در منازل روستایی ، گشت و گذار در مناطق حیات وحش ، بازاریابی صنایع دستی روستایی ، جشنواره های فرهنگی ، ورزش های ماجراجویی ، بازدید امکان تاریخی و ب,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اثرات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی گردشگری
پاورپوینت بررسی مفاهیم گردشگری و جهانگردی پایدار
پاورپوینت بررسی مبانی پایه در توسعه پایدار شهری
پاورپوینت بررسی احیا بافت های فرسوده شهری – روستایی با روش های کارآمد
پاورپوینت بررسی ارزشهای اجتماعی فضاهای عمومی
پاورپوینت بررسی محیطی و برنامه ریزی شهر خرم آباد
پاورپوینت بررسی جغرافیای طبیعی شهر خرم آباد
پاورپوینت بررسی منظرسازی و توسعه پایدار
پاورپوینت بررسی پایداری شهری
پاورپوینت بررسی نقش گرافیک محیطی و المانها در زنده سازی شهر معاصر
پاورپوینت بررسی هنر مجسمه های شهری و معرفی نمونه های موفق معاصر
پاورپوینت بررسی رویکرد تقویت تعاملات اجتماعی در فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی تاثیرات هنر عمومی در فضاهای عمومی شهری
پاورپوینت بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی شهری
پاورپوینت بررسی مفهومی فضای شهری در شهرهای امروز
پاورپوینت بررسی روش‌های نورپردازی شهری‌
پاورپوینت بررسی مجموعه شهری فرح آباد ساری
پاورپوینت بررسی مرگ و زندگی شهرهای بزرگ امریکایی ،اولین و مهم ترین کتاب خانم جین جیکوبز
پاورپوینت بررسی محیط زیست شهری ، کلان شهرها
پاورپوینت بررسی مکان یابی وطراحی محل دفن زباله


  • ۹۷/۱۰/۲۸
  • safaii safaii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی